מי שמכיר את עולם הרכב יודע שמתלים אקטיביים אינם דבר חדש. אם כי, לאורך השנים ראינו ביצועים מוצלחים יותר ופחות. המתלים האקטיביים יופיעו בעיקר בקרב מכוניות ממותגי הפרימיום אשר כוללים את המערכת היקרה בתוך עלות כוללת גבוהה גם כך של המכונית.
המערכת האקטיבית באופניים עובדת על אותם עקרונות בסיסיים של הרכב. יש לה חיישני סיבוב בקראנק, חיישן תאוצה במזלג ומחשב קטן שיושב על הכידון ומחליט האם לנעול את הבולם, להעבירו למצב דיווש או לשחרר הכל כדי לקבל עבודת מתלה מירבית. ובמערכות הקיימות הוא עושה את מחזור ה"חשיבה" הזה 10 פעמים בשניה. זה לא הרבה ביחס למערכות של המכוניות – שם מדברים על אלפי מחזורים בשניה ו-4 בולמים – אבל זה מספיק מהיר שאם הגלגל הקדמי יפגע במדרגה ב-50 קמ"ש, הבולם האחורי יספיק להשתחרר עד שהגלגל יגיע אליה. בנוסף, יש לרוכב בורר אשר באמצעותו הוא יכול לדפדף בין שלושת מצבי הבולם. הבולם הוא Monarch RT3 המצויד במנוע סרוו קטן אשר מסיט את מנוף השיכוך. הדגם הזה של הבולם מגיע בכמה מהלכים אפשריים. אבל למערכת יהיה הערך המוסף הגדול ביותר באופניים בעלי מהלך ארוך AM ו-אנדורו של כ-150/160 מ"מ.
כמובן שהמערכת דורשת מערך חדש של חיווט (אחרי שכבר נפטרנו מכל הכבלים שנכנסו לשלדות) ויש גם בית סוללות הרוכב על צינור השלדה התחתון – לא הכי אלגנטי בעולם. המשקל של המערכת כולל הסוללות עומד על כ-350 גרם. המערכת קיימת באופניים סדרתיים מ: Lapierre, Ghost, Haibike .
בקרוב נבחן אופניים המצוייד במערכת הזו – בקרו ב-שטח כדי לגלות מה אנחנו חושבים עליה.