יום שישי , 19 אפריל 2024
ב.מ.וו X5 חדש בשטח. גדול, לבן ומוטה לכביש. אירודינאמיות משופרת ומראה מותגי מעודכן. מה יעשה בשטח? צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X5 חדש בשטח. גדול, לבן ומוטה לכביש. אירודינאמיות משופרת ומראה מותגי מעודכן. מה יעשה בשטח? צילום: ב.מ.וו

נחשף ב.מ.וו X5 דור שלישי

כל כך הרבה דיוני סלון סוערים וגם ויכוחים רועמים ניטשו ועודם ניטשים על עצם קיומו של רכב השטח, ב.מ.וו X5. הוויכוחים נסובים על העובדה שיצרנית רכבי כביש מפורסמת מייצרת רכב פנאי, על ה"כאילו" יכולת שטח, על מחירו ונוכחותו ועל עצם קיומו. תוספת גרסת ה-M של ב.מ.וו X5 כבר חיממה את חובבי סדנת הספורט שאוהבים את ה-M שלהם כך שיהיה רכב כביש טהור.

ב.מ.וו X5 חדש. שמחה גדולה בבאסטות! יותר כוח, פחות משקל והרבה יותר פוזה. ב.מ.וו. X5 חדש. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X5 חדש. שמחה גדולה בבאסטות! יותר כוח, פחות משקל והרבה יותר פוזה. ב.מ.וו. X5 חדש. צילום: ב.מ.וו

ובכן, ויכוחים או לא ויכוחים, ה-X5 מכניס לב.מ.וו הרבה כסף, והרבה אנשים שלא התכוונו לרכוש ב.מ.וו מסתובבים בכל זאת עם כליות על הגריל, או נחיריים גדולים על השבכה הקדמית – איך שלא תקראו לקדמת הרכב. הנוכחות החזקה של ב.מ.וו X5 בדוחות של ב.מ.וו מביאה באופן טבעי את המשך ההתפתחות שלו, ועל כן אפשר בכל זאת לקרוא בשם "אירוע" לחשיפת הדור השלישי של רכב הפנאי היקר. אנחנו אוהבים, אגב, את שם הקוד שלו: F15.

ממדי רכב הפנאי הגרמני גדלו בכדי לעשות אותו מרווח יותר: אורכו גדל בכ-3 סנטימטרים ורוחבו בחצי סנטימטר. בסיס הגלגלים נותר בדיוק כשהיה, רמז לכך שמדובר באותה פלטפורמה והגובה דווקא איבד 1.5 סנטימטרים, במטרה לשפר את איכויות הנהיגה על הכביש בעיקר – במרכז הכובד, באווירודינאמיות וגם בחזות.

ב.מ.וו X5 חדש. 100 ק"ג פחות, מנועים מחוזקים ומערכת הנעה כפולה מעודכנת. גם הפנים נראה אחרת והייצור - עדיין - בארה"ב. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X5 חדש. 100 ק"ג פחות, מנועים מחוזקים ומערכת הנעה כפולה מעודכנת. גם הפנים נראה אחרת והייצור – עדיין – בארה"ב. צילום: ב.מ.וו

למרות הגידול בממדים, בזכות שימוש נרחב באלומיניום ובזכות תכנון מדויק יותר של המרכב הופחת משקל הרכב הגדול בשיעור של למעלה מ-100 ק"ג, דבר שאמור לתרום לביצועים, להתנהגות ולצריכת הדלק, שלפי הנתונים הרשמיים נראית מרשימה במיוחד. למרות הממדים המוגדלים, בב.מ.וו מעצבים את הדור החדש של ב.מ.וו X5 כך שייראה קליל ואתלטי יותר.

מנוע טורבו-דיזל עם חבילת M הוא המנוע החזק והמסקרן מבין שלושת המנועים שיוצעו בשלב ראשון עם ב.מ.וו X5 דור שלישי. המנוע הזה, עם שישה צילינדרים בטור, בנפח 3.0 ליטר בסך הכל, מצויד בלא פחות משלושה מגדשי טורבו בלחץ גבוה ובזווית משתנה וכן במערכת הזרקת סולר ישירה בטכנולוגיית מסילה משותפת. הגרסה הזו של רכב השטח, שנקראת ב.מ.וו X5 M50d, מייצרת 381 כ"ס ומומנט רב עוצמה של 75.4 קג"מ בטווח שבין 2,000 ל-3,000 סל"ד. בזכות המנוע הזה, רכב השטח הגדול המונע במנוע דיזל מאיץ למאה קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד והמהירות המרבית, כרגיל אצל ב.מ.וו, מוגבלת מחשב כשהמחוג נוגע ב-250 קמ"ש. כל היכולת הזו איננה באה על חשבון צריכת הדלק הממוצעת הרשמית שעומדת (אתם יושבים?) על 14.9 ק"מ לליטר!

שני המנועים הנוספים שעמם מוצע ב.מ.וו X5 דור שלישי לא טומנים גם הם את ידם בצלחת. האחד דומה למנוע הטורבו-דיזל הנ"ל, אבל עם מגדש טורבו בודד, הספק של 258 כ"ס, האצה למאה ב-6.9 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. גרסת המנוע הזה מכונה ב.מ.וו X5 xDrive30d. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית: 16.1 ק"מ לליטר. המנוע השלישי הוא מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר. זה מייצר 450 כ"ס, מדהיר את ה-X5 למאה קמ"ש בחמש שניות בדיוק ונעצר אלקטרונית על 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית: 9.6 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X5 חדש בשטח. גדול, לבן ומוטה לכביש. אירודינאמיות משופרת ומראה מותגי מעודכן. מה יעשה בשטח? צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X5 חדש בשטח. גדול, לבן ומוטה לכביש. אירודינאמיות משופרת ומראה מותגי מעודכן. מה יעשה בשטח? צילום: ב.מ.וו

על פי דיווחים בעיתונות הרכב הגרמנית, בקרוב יצויד רכב השטח לראשונה בהיסטוריה במנועי בנזין ודיזל בני ארבעה צילינדרים. עוד מהפכה קטנה שצפויה בתחום ההנעה – גרסת דיזל היברידית שצפויה להופיע בהמשך. כל גרסאות ב.מ.וו X5 יצוידו, ככל הנראה, בהנעה כפולה.

הגרסה החזקה ביותר של ב.מ.וו X5 צפויה להיות גרסת ה-M שתצויד במנוע ה-V8, ביטורבו בנפח 4.4 ליטר, שתייצר כנראה בין 565 ל-570 כ"ס. ההאצה למאה של הגרסה ההיא תעמוד על כ-4.5 שניות. הגרסה הזו תציע כמה אופציות יקרות ומסקרנות, כמו מערכת בלימה משודרגת, עם דיסקים קראמיים וקליפרים מצופים זהב.

בתוך תא הנוסעים ייהנו הלקוחות מטכנולוגיה משופרת הן בכל הקשור בחיבוריות ותקשורת והן בתחום ממשק המשתמש. מעבר לזה – עיצוב הפנים של ב.מ.וו X5 החדש עושה אותו דומה עוד יותר לתאי הנוסעים של רכבי הכביש של החברה, והוא מדופן במרקמים חדשים ובחומרים באיכות משופרת.

כפי שזה נראה כעת, ב.מ.וו X5 החדש ייחשף לציבור באופן רשמי בתערוכת הבית הגרמנית, פרנקפורט 2013, שתיערך בחודש ספטמבר בגרמניה. אפשר להעריך כי הוא יגיע לישראל דרך היבואן, דלק מוטורס, בחורף הקרוב.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − eight =