תומר הדר
סיאט אטקה נחשבת לרכב כביש שטח בעל חשיבות אדירה לקונצרן פולקסווגן בכללותו ולסיאט לבדה. בשוק עולמי בו מספר רכבי הכביש שטח צפוי לשלש את עצמו עד שנת 2015 – ולפי הערכות אפילו להגיע למחצית מהיקף השוק עד 2020, יצרן רכב ללא רכב כביש שטח נמצא ללא ספק בבעיה. מכיוון שכך, האטקה שהוצגה השנה נחשבת לסיאט החשובה ביותר המוצגת במהלך השנים האחרונות.
עם זאת, האקטה גם נבנתה כך שלא ממש תעצבן אף אחד בקונצרן פולקסווגן: היא לא דורכת חס וחלילה על אצבעותיו העדינות של פולקסווגן טיגואן, היא לא לוקחת לקוח של סקודה ייטי ובטח שלא משכנעת רוכשים של אאודי Q3 לעבור למותג הספרדי. אולי זוהי הסיבה מדוע בעולם נשמעו גם ביקורות על היותה של האטקה שמרנית מדי. בסיאט שמעו – ופעלו בהתאם.
לקראת תערוכת פריז משיקה היצרנית הספרדית את אטקה x perience – מעין קונספט קרוב ליצור, שהוא בפועל בעצם אטקה מוכנה ליצור, שנשלחה למקצה אימונים וחזרה עם התוספות והאטיטיוד שהיו מעט חסרים באטקה שהוצגה רק לפני כמה חודשים.
לפי סיאט, שהסבירה באריכות שהאטקה מיועדת לתושבי ערים, האטקה x perience מיועדת דווקא למי שרוצה לרדת לשטח. סיאט אפילו שולפת כאן סטטיסטיקות. שימו לב: אטקה רגילה מיועדת למי שמבלה 5% מזמנו בשטח והיתר בכביש. לעומת זאת, x perience מיועדת למי שמבלה 25% מזמנו בשטח.
כעת, לאחר שהתגברנו על האחוזים נסביר: לסיאט אטקה x perience יש חישוקי 18 אינץ', חיפויי כנפיים מפלסטיק שחור, צבע עמיד בשריטות וגם מגיני בוץ. תחת מכסה המנוע של סיאט אטקה x perience שוכנת גרסת ה-2.0 ליטרים של מנוע הטורבו דיזל של קונצרן פולקסווגן, שמפיקה 190 כוחות סוס שמועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת dsg (לא הבחירה שלנו לנסיעה בשטח). סיאט אטקה x perience קרובה מאוד ליצור. למעשה, כל מה שנדרש מסיאט הוא כמה שינויים קלילים מאוד בפס היצור- ואטקות לשטח יחלו לצאת משערי המפעל במרטורל. ככל הנראה, בשנה הבאה. אלינו צפויה להגיע סיאט אטקה ממש בקרוב – לפי הערכת "שטח" עם מחיר יעד של כ-140 אלפי שקלים ייתכן כי מדובר כאן בשלאגר אמיתי!
נחמד, רכב אמין עם מנוע וגיר הכל גרמני בפיקוח פולקסוואגן.
סיאט חברה טובה, חבל לקנות ג'יפוני שטח יקרים כמו Q3 וכו'.
מה עוד שהמנוע 1.4TSI גיר ידני ואוטומטי ועוד 150 כ"ס מהיר וחזק, וגם חסכוני בדלק.
נחכה אם יגיע דגם הזה עם מנוע TDI (דיזל)
חמודי