תומר הדר
סקודה קודיאק עומד לפרוץ לשוק הרכב הישראלי בסערה במהלך החודשים הקרובים – אך בינתיים בסקודה מנצלים את המומנטום – וחושפים גרסה חדשה של סקודה קודיאק- הפעם כזו שמיועדת לשטח. כך לפחות רומז שמה של הגרסה החדשה- "סקאוט", שם שאנשי סקודה שומרים רק לגרסאות השטח של דגמי החברה- ראו ערך סקודה אוקטביה סקאוט.
• נחסוך לך אלפי שקלים בקניית רכב חדש
• מבחן דרכים סקודה ספייסבק סקאוט
לפי סקודה, הקודיאק סקאוט, שיחשף בתערוכת ז'נבה יצויד במיגון גחון, חישוקי 19 אינץ' הייחודיים רק לסקודה קודיאק סקאוט, חלונות כהים, גריל קדמי בגימור כסוף וגגון אינטגראלי. בפנים, הסקאוט יצויד במערכת OFF ROAD ASSIST שכוללת בין היתר מצב שלג. הפעם, כך נראה, סקודה מראה רצינות בכל הקשור ביכולות השטח של הקודיאק -ומפרסמת נתונים בהתאם. כך, מרווח הגחון של סקודה קודיאק סקאוט עומד על 194 מילימטרים סבירים, זווית גישה של 22 מעלות וזווית נטישה של 23 מעלות.
היצע המנועים כולל מנוע בנזין טורבו מוכר היטב של קבוצת פולקסווגן, המפיק 150 כוחות סוס, מנוע 2.0 ליטרים המפיק 180 כוחות סוס וכמובן – מנוע הטורבו דיזל של קונצרן פולקסווגן, בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 150 ו190 כוחות סוס בהתאם לגרסה. כל המנועים מוצעים רק בגרסה המשודכת להנעה כפולה.
ושאלת מיליון הדולר – מתי יגיע לישראל וכמה יעלה? עדיין נותרת ללא מענה. צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, בשלב זה עדיין לא לוקחת מקדמות – רק צוברת רשימות ולידים של לקוחות מתעניינים – קחו מספר.