כתב: ניר בן זקן
למרות ההופעה הקרבית והמסוקסת, קרוסאוברים נועדו בעיקר כדי לקחת את הילדים מהבית לבית ספר או לחוגים ורובם יחווירו כשרק יריחו אבק. מרוצי שטח הם ככל הנראה הדבר הרחוק ביותר מהיעוד המקורי ובכל זאת החטיבה האמריקאית של טויוטה החליטה להתחרות השנה עם הראב-4, המייסד של הסגמנט הפופולארי, באליפות מרוצי הראלי ביבשת החדשה. מדובר בסבב צעיר באופן יחסי החוגג השנה עשור להיווסדו, ובין המתחרים הקבועים בו ניתן למנות שמות מפורסמים כמו טראוויס פסטרנה וקן בלוק.
• ב"שטח" לא רק מדברים! לעסקה הטובה ביותר על טויוטה חדשה
זו אינה הפעם הראשונה שמוביל נוסעים מוסב למכונית מירוץ. וולוו הביאה את ה-850 סטיישן לעונת 1994 של אליפות בריטניה למכוניות סאלון (BTCC) והונדה עשתה מהלך דומה בשנה שעברה עם הסיוויק טורר אבל בשונה מהם הראב-4 שומר על תצורה סטנדרטית כמעט לחלוטין. למעשה מדובר בדגם בעל הנעה קדמית כחלק מתקנות הקטגוריה לרכבים סדרתיים ואפילו מנוע 2.5 ליטר 176 כ"ס (יחידת הכוח הבסיסית בראב-4 האמריקאי) לא קיבל חיזוקים. השינויים מסתכמים במיתלים של חברת TEIN, צמיגי שטח BFGoodrich AT במידה 215/75R15, כלוב התהפכות, כיסאות וחגורות למירוצים כמו גם הסרת המושב האחורי, הדיפונים וחומרי בידוד שתורמים להפחתת משקל של כ-230 ק"ג.
מאחורי ההגה ישב ראיין מילן, נהג מירוצים אמריקאי שניצח בשנה שעברה את הקטגוריה הסדרתית במירוץ השטח הקשה ביבשת הבאחה 1,000 ולצידו הנווטת כריסטינה פייט. "נהגתי כבר בכל מה שיש לטויוטה להציע ומאוד התרשמתי מההתנהגות החלקה והמהודקת של הראב-4 ואני מצפה בקוצר רוח להתחרות איתו השנה" אמר מילן. מערכת אתר "שטח" מאחלת בהצלחה לצוות.
קצת אווירה של BAJA…