רוני נאק
ברוח הגלובליצזיה הציגה קאדילק במקביל בדובאי ובתערוכת ניו יורק את המחליפה של הקרואסאובר הוותיק שלה – SRX. שילוש האותיות הוחלף ל-XT5 אשר בתרגום לשפת בני האדם מגלה מעט משינוי המיקוד של הדגם הזה ומשמעותו: "קרוסאובר טורינג" – או הכלאה עוד יותר קרובה לאספלט מקודמו ועם חווית נהיגה של מכוניות תיור פרימיום.

ההנעה היא GM טיפוסית עם מנוע 6V בנפח 3.6ל', תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים ואופציה להנעה כפולה. לדברי קאדילק ננקטו מאמצים כדי להפחית את משקל המכונית בכמעט 130 ק"ג משל ה-SRX, זאת למרות מידות ראויות של 481 ס"מ ומשקל עצמי הנושק לשתי טונות.

XT5 תשלב מצלמת נהיגה לאחור עם מסך במראה המרכזית של הרכב. בנוסף, תשולב ב-XT5 מערכת apple carplay & android אשר תתמשק עם מערכת ה-CUE לחיבוריות עדכנית. ותוכננה להציג קישוריות לחיבור הרכב עם מכשירי הסמארט העדכניים של המשתמשים כיום.

כדרכה בשנים האחרונות קאדילק מכוונת לעבר מותגי הרכב הגרמניים – אודי Q5, מרצדס GLC ו-ב.מ.וו X3. אם אכן תגיע אלינו בקיץ הבא היא צפויה לשמור על פער מחיר דומה לזה שהיה ל-SRX מול ה"שילוש הקדוש" הגרמני.