תומר הדר
בימים אלה ממש, אי שם בדרום אמריקה מתקיימת תערוכת רכב, בסאו פאולו ברזיל. הנטייה הראשונה היא לשאול "איפה!?!" אך כשמבינים שדרום אמריקה נחשבת לאחד משלושת השווקים הגדולים בעולם – ושיצרני הרכב מחזיקים שם מפעלים ולמעשה מייצרים דגמים שמיועדים אך ורק לשיווק בדרום אמריקה, מבינים שמדובר בשוק שאסור לזלזל בו. רק אתמול סיפרנו לכם על הונדה, שמשיקה רכב כביש שטח יעודי לשוק הדרום האמריקאי

• מבחן דרכים דאציה דאסטר מול סוזוקי ג'מני
והיום מגיע תורה של חטיבתה הדרום אמריקאית של רנו, שמציגה את הדאסטר אקסטרים. בדרום אמריקה, בדומה להודו, דאצ'יה אינה מוכרת ומכוניותיה נמכרות תחת שמו של מותג מוכר: רנו.
הדאסטר אקסטרים הוא קונספט שמיועד להמחיש לצרכנים מה הם יכולים לעשות עם הדאסטר שלהם (כאילו שאנחנו לא ידענו) אם רק ישימו כמה פזוס: ראשית, כנהוג בדרום אמריקה, מדינה בה נסיעה יכולה להימשך ימים, אין לדאסטר מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים, או בנזין בנפח 1.2 ליטרים אלא מנוע 2.0 ליטרים שמפיק 130 סוסים רגועים. המנוע משודך למערכת ההנעה הכפולה המוכרת והמוכחת של הדאסטר, ומעביר את כוחו לארבעה גלגלי 16 אינץ' עטויי צמיגי 31.

הפגושים הוחלפו בפגושים עמידים יותר, הגחון זכה למיגון ראוי והמתלים הוחלפו בהגבהה צנועה של 2 אינץ'. חדי עין יבחינו גם בשנורקל מקורי ותאורת LED. רנו מבהירה שהדאסטר לא ייוצר בתצורה זו, אך שהאביזרים שמותקנים עליו כן יוצעו לציבור. כלומר, בעצם, אפשר בהחלט לבנות כזה דאסטר. אם אתם חיים בדרום אמריקה. ובנושא אחר לחלוטין: אנחנו מחפשים מישהו שנוסע לברזיל ומוכן להעביר ארצה חבילה גדולה עם כמה חלקים לדאסטר.
וכמובן שנשאלת השאלה החשובה:
האם בארץ יינתן אישור להתקין את כל השיפורים?