יום חמישי , 25 יולי 2024
האם כך תיראה טויוטה ראב-4 בדור הבא? הדמיה על בסיס הטרנדים בעיצוב הנוכחי של החברה. איור:BCW

טויוטה ראב-4 מנועי הדור הבא

רוני נאק

בסוף מאי השנה – אם אתם זוכרים – התקיימה מסיבת עיתונאים שבה טויוטה, סובארו ומאזדה הכריזו יחדיו על מנועי הדור הבא שלהן. באותו אירוע עצמו טויוטה חשפה שני סוגים של מנועי 4 צילינדרים טוריים חדשים בנפחים של 1.5 ל' ו-2.0 ל'. לפי מה שטויוטה אמרה באותו האירוע, המאפיינים של דור המנועים הבא הוא מבנה קומפקטי ויעילות גבוהה עם נצילות מרשימה של 46%. יש לזה משמעות רבה במונחים של צריכת דלק, פליטת מזהמים ועמידה בתקני יורו 7 המתקרבים.

מנוע 1.5ל' החדש – עם 4 ציל' יחליף את ה-1.5ל' 3 ציל' הנוכחי וגם את ה-2.5 הנוכחי. ויהיה גם היברידי וגם עם גרסת טורבו-הייבריד. צילום: טויוטה

 

הכל טוב ויפה אבל השאלה היא: באילו דגמים נמצא את המנועים החדשים האלה? ובכן התשובה הגיעה מעיתוני המזרח (להם יש מקורות בתוך טויוטה עצמה) ממש השבוע אשר גילו שהדגמים הראשונים יהיו ה-הרייר והקורולה הבאים. את החשיבות של קורולה בוודאי שלא צריך להסביר לכם. בכל זאת אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם. עבורנו ה-Harrier שלא משווק כאן (מעט יחידות הגיעו תחת השם הצפון אמריקאי Venza) בעל משמעות מכיוון שהוא חולק רכיבים רבים עם טויוטה ראב-4. 

מדובר אם כן בדור כל-חדש של הרייר שבצפון אמריקה – בתכלס כבר הוחלף על ידי הקראון סיגניה היפיפה. לא כך במזרח שם מצפים להרייר שיביא בעקבותיו גם דור חדש של ראב-4 חדש. טויוטה ראב-4 הנוכחי הוא לא רק הרכב הפרטי הנמכר ביותר בארה"ב (אחרי שלושת הטנדרים הגדולים) אלא גם וותיק מאד. כיום בדור החמישי של הדגם שהוצג בשנת 2018 ומועמד להתחדשות בעתיד הקרוב – יחד עם קורולה – שני הדגמים עברו את כל מתיחת הפנים שרק אפשר.

מנוע ה-2.0 ל' החדש ישרת את טויוטה ולקסוס בדגמים גדולים הדורשים יותר כוח ומומנט. עד 400 כ"ס בגרסה של סליקה…צילום: טויוטה

 

אז מה יש לנו לחדש לכם? ובכן ראב-4 יפרד ממנוע 2.5ל' הנוכחי לטובת המנועים החדשים. עם ובלי מגדשי טורבו וכאמור בנפחים של 1.5ל' ו-2.0ל'. לפי טויוטה המנועים האלה ישרתו דגמים בסגמנטים B עד D. כלומר מיאריס ומעלה עד קאמרי. גרסאות ההנעה יהיו בנזין בלבד, הייבריד ו-פלאג אין הייבריד שבכולם מנועי הבעירה הפנימית יהיו זהים.

אפילו שטויוטה לא ציינה את תפוקת התצורות השונות, היא כן אמרה שמנוע ה-1.5ל' החדש יחליף את ה-1.5ל' 3 ציל' הנוכחי ויהיה קטן ממנו וגרסאות אחרות של אותו מנוע יהיה תחליף ראוי גם ל-2.5ל' הנוכחי שיש בראב-5 למשל. במקביל אליו ה-2.0ל' החדש מיועד לדגמים הדורשים תפוקת כוח רבה יותר – רכבי פנאי וביצועים ואפילו טנדרים. לזה יש משמעות רבה בעיקר נוכח חרושת השמועות לגבי טנדר-פנאי קטן חדש בסגנון יונדאי סנטה-קרוז ולא פחות חשוב לקראת הקמבאק של הטויוטה סליקה שהעיתונים ביפן מספרים על מפלצת הנעה אחורית עם 400 כ"ס.

הדמיה אפשרית לדור הבא של טויוטה סליקה – 400 כ"ס משילוב של טורבו וחשמל. איור:BCW

 

בשורה התחתונה טויוטה ראב-4, צפוי להיות כל חדש מהמסד עד התפחות. פלטפורמה חדשה, עיצוב כל חדש (תחשבו על הילד של C-HR ו-קאמרי) ומערכות הנעה חדשות שהן חזקות ומחושמלות. יש למה לצפות. ומתי? כנראה בעוד כשנה. אולי קודם.

 

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve + 15 =