יום רביעי , 19 פברואר 2025
האם כך תיראה טויוטה ראב-4 בדור הבא? הדמיה על בסיס הטרנדים בעיצוב הנוכחי של החברה. איור:BCW

טויוטה ראב-4 מנועי הדור הבא

רוני נאק

בסוף מאי השנה – אם אתם זוכרים – התקיימה מסיבת עיתונאים שבה טויוטה, סובארו ומאזדה הכריזו יחדיו על מנועי הדור הבא שלהן. באותו אירוע עצמו טויוטה חשפה שני סוגים של מנועי 4 צילינדרים טוריים חדשים בנפחים של 1.5 ל' ו-2.0 ל'. לפי מה שטויוטה אמרה באותו האירוע, המאפיינים של דור המנועים הבא הוא מבנה קומפקטי ויעילות גבוהה עם נצילות מרשימה של 46%. יש לזה משמעות רבה במונחים של צריכת דלק, פליטת מזהמים ועמידה בתקני יורו 7 המתקרבים.

מנוע 1.5ל' החדש – עם 4 ציל' יחליף את ה-1.5ל' 3 ציל' הנוכחי וגם את ה-2.5 הנוכחי. ויהיה גם היברידי וגם עם גרסת טורבו-הייבריד. צילום: טויוטה

 

הכל טוב ויפה אבל השאלה היא: באילו דגמים נמצא את המנועים החדשים האלה? ובכן התשובה הגיעה מעיתוני המזרח (להם יש מקורות בתוך טויוטה עצמה) ממש השבוע אשר גילו שהדגמים הראשונים יהיו ה-הרייר והקורולה הבאים. את החשיבות של קורולה בוודאי שלא צריך להסביר לכם. בכל זאת אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם. עבורנו ה-Harrier שלא משווק כאן (מעט יחידות הגיעו תחת השם הצפון אמריקאי Venza) בעל משמעות מכיוון שהוא חולק רכיבים רבים עם טויוטה ראב-4. 

מדובר אם כן בדור כל-חדש של הרייר שבצפון אמריקה – בתכלס כבר הוחלף על ידי הקראון סיגניה היפיפה. לא כך במזרח שם מצפים להרייר שיביא בעקבותיו גם דור חדש של ראב-4 חדש. טויוטה ראב-4 הנוכחי הוא לא רק הרכב הפרטי הנמכר ביותר בארה"ב (אחרי שלושת הטנדרים הגדולים) אלא גם וותיק מאד. כיום בדור החמישי של הדגם שהוצג בשנת 2018 ומועמד להתחדשות בעתיד הקרוב – יחד עם קורולה – שני הדגמים עברו את כל מתיחת הפנים שרק אפשר.

מנוע ה-2.0 ל' החדש ישרת את טויוטה ולקסוס בדגמים גדולים הדורשים יותר כוח ומומנט. עד 400 כ"ס בגרסה של סליקה…צילום: טויוטה

 

אז מה יש לנו לחדש לכם? ובכן ראב-4 יפרד ממנוע 2.5ל' הנוכחי לטובת המנועים החדשים. עם ובלי מגדשי טורבו וכאמור בנפחים של 1.5ל' ו-2.0ל'. לפי טויוטה המנועים האלה ישרתו דגמים בסגמנטים B עד D. כלומר מיאריס ומעלה עד קאמרי. גרסאות ההנעה יהיו בנזין בלבד, הייבריד ו-פלאג אין הייבריד שבכולם מנועי הבעירה הפנימית יהיו זהים.

אפילו שטויוטה לא ציינה את תפוקת התצורות השונות, היא כן אמרה שמנוע ה-1.5ל' החדש יחליף את ה-1.5ל' 3 ציל' הנוכחי ויהיה קטן ממנו וגרסאות אחרות של אותו מנוע יהיה תחליף ראוי גם ל-2.5ל' הנוכחי שיש בראב-5 למשל. במקביל אליו ה-2.0ל' החדש מיועד לדגמים הדורשים תפוקת כוח רבה יותר – רכבי פנאי וביצועים ואפילו טנדרים. לזה יש משמעות רבה בעיקר נוכח חרושת השמועות לגבי טנדר-פנאי קטן חדש בסגנון יונדאי סנטה-קרוז ולא פחות חשוב לקראת הקמבאק של הטויוטה סליקה שהעיתונים ביפן מספרים על מפלצת הנעה אחורית עם 400 כ"ס.

הדמיה אפשרית לדור הבא של טויוטה סליקה – 400 כ"ס משילוב של טורבו וחשמל. איור:BCW

 

בשורה התחתונה טויוטה ראב-4, צפוי להיות כל חדש מהמסד עד התפחות. פלטפורמה חדשה, עיצוב כל חדש (תחשבו על הילד של C-HR ו-קאמרי) ומערכות הנעה חדשות שהן חזקות ומחושמלות. יש למה לצפות. ומתי? כנראה בעוד כשנה. אולי קודם.

 

Check Also

טעינה אולטרה מהירה: מהפכת ה-800V וה-1000V

בפשטות יותר מתח שווה פחות זרם, טעינה מהירה יותר, קרירה יותר ופחות אבדן אנרגיה המתפזרת לחום. איזה מכוניות חשמליות משתמשות ב-800 וולט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *