יום חמישי , 28 מרץ 2024

שברולט סילבראדו ו-GMC סיירה חדשים: הכוח, השטח וגם שברולט קורבט

כלי הרכב החשובים ביותר של ג'נרל מוטורס (GM) – שברולט סילבראדו ו-GMC סיירה – נחשפים לקראת תערוכת דטרויט. קבלו את החידושים והעדכונים, וגם את התגרות מצד נשיא GM.

שברולט סילבראדו חדש. מרכב מעוצב, פנים משופר, דור חדש של מנועים והצהרות ראוותניות של נשיא GM. צילום: שברולט

קונצרן ג'נרל מוטורס (GM) חושף לקראת תערוכת דטרויט האמריקאית בחודש הבא, את כלי הרכב החשובים ביותר שלו לשנים הקרובות. מדובר בצמד הטנדרים הגדולים, GMC סיירה ושברולט סילבראדו, שמוכר גם אצלנו, שניהם בגרסת ה-1500, כלומר – כחצי טון על הגב. בקרוב ייחשפו גם הטנדרים/משאיות קלות הגדולים יותר, עם 3/4 טון וטון.

שברולט סיבלראדו חדש. פנים משודרג מאד, מנועים חזקים שאמורים להיות חסכוניים יותר ומזהמים פחות מהדור הקודם - וקדימון למנוע של השברולט קורבט הבאה. צילום: שברולט

מארק רויס, נשיא GM צפון אמריקה בכבודו ובעצמו, הציג את הטנדרים באירוע בסגנון קולנועי בדטרויט. הסילבראדו של שברולט פרץ בסערה (ערפל וברקים) והסיירה פרץ תיבה בסגנון משימה בלתי אפשרית. "אנחנו מהנדסים את הטנדרים שלנו טוב יותר מהחבר'ה האחרים", אמר רויס ופירט כמה מהפרטים על הטנדרים החדשים שלו, שהגדיר כטנדרים המשובחים ביותר בעולם.

שברולט סילבראדו חדש. חברים בחווה. טנדרים גדולים הם עמודי התמך של תעשיית הרכב האמריקאית ויש להם ערך סנטימנטאלי חשוב לא פחות מהנתונים שבמפרט. צילום: שברולט

נראה שהעבודה המרכזית על הטנדרים החדשים ממוקדת בשני תחומים. האחד – צריכת הדלק והאחר – בידול בין דגמי GMC ושברולט. בתחום צריכת הדלק זוכים הטנדרים לעיצוב אווירודינאמי יותר ולמנועים יעילים וחסכוניים יותר. שלושת המנועים: V6 בנפח 4.3 ליטר ו-V8ים בנפחים 5.3 ו-6.2 ל'. האחרון דומה מאוד למנוע שידהיר את מכונית הספורט המתקרבת, שברולט קורבט C7.

שברולט סילבראדו 2013. יותר חכם, יותר טכנולוגי, פחות מזהם - כך לפחות לפי נשיא ג'נרל מוטורס. הסילברדו מיובא לישראל על-ידי UMI. צילום: שברולט

נתוני צריכת הדלק, נתונים חשובים ביותר במונחי יחסי הציבור של הטנדרים האלה באמריקה – לא נחשפו בשלב זה, אבל צוין שכל שלושת המנועים החדשים מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות של חיסכון בדלק. שלושת המנועים זוכים להזרקה ישירה ולתזמון שסתומים משתנה (טכנולוגיות ותיקות במונחי שאר העולם המערבי), ולשלושתם גם טכנולוגיה של הפסקת פעולתם של חלק מהצילינדרים כשאין צורך בהם.

בנושא הבידול – רמת הגימור והאבזור בתוך דגמי שברולט ו-GMC שונים כעת זה מזה יותר מאי פעם. הסילבראדו מעוצב ומגומר באופן ענייני וישיר יותר, עם תא פרקטי ובד ריפוד עמיד וקשוח יותר וה-GMC מצויד בגימור אלומיניום וברשימת פינוקים אופציונאלית.

רוצה לנהוג בשברולט סילבראדו?

בצד הטנדרים הותקנו מדרגות צד חדשות כדי שיהיה נוח יותר לגשת אל הארגז ובציר האחורי הותקן מוט ייצוב חדש לשיפור הקשיחות של הטנדרים בעבודה קשה. את דגמי שברולט ו-GMC אפשר יהיה לקבל עם חבילת ה-Z71 לשטח, שתכלול מיגונים ובולמי ראנצ'ו.

Check Also

IIHS – מערכות בטיחות אקטיביות "לא משהו"

מערכות בטיחות אקטיביות לא יסללו את הדרך לרכב אוטונומי? האם יעילותן מוטלת בספק? מעניין מה היו הממצאים אילו גם מותגים סיניים היו נבחנים? ה-IIHS קוטל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 15 =