כלי הרכב החשובים ביותר של ג'נרל מוטורס (GM) – שברולט סילבראדו ו-GMC סיירה – נחשפים לקראת תערוכת דטרויט. קבלו את החידושים והעדכונים, וגם את התגרות מצד נשיא GM.
קונצרן ג'נרל מוטורס (GM) חושף לקראת תערוכת דטרויט האמריקאית בחודש הבא, את כלי הרכב החשובים ביותר שלו לשנים הקרובות. מדובר בצמד הטנדרים הגדולים, GMC סיירה ושברולט סילבראדו, שמוכר גם אצלנו, שניהם בגרסת ה-1500, כלומר – כחצי טון על הגב. בקרוב ייחשפו גם הטנדרים/משאיות קלות הגדולים יותר, עם 3/4 טון וטון.
מארק רויס, נשיא GM צפון אמריקה בכבודו ובעצמו, הציג את הטנדרים באירוע בסגנון קולנועי בדטרויט. הסילבראדו של שברולט פרץ בסערה (ערפל וברקים) והסיירה פרץ תיבה בסגנון משימה בלתי אפשרית. "אנחנו מהנדסים את הטנדרים שלנו טוב יותר מהחבר'ה האחרים", אמר רויס ופירט כמה מהפרטים על הטנדרים החדשים שלו, שהגדיר כטנדרים המשובחים ביותר בעולם.
נראה שהעבודה המרכזית על הטנדרים החדשים ממוקדת בשני תחומים. האחד – צריכת הדלק והאחר – בידול בין דגמי GMC ושברולט. בתחום צריכת הדלק זוכים הטנדרים לעיצוב אווירודינאמי יותר ולמנועים יעילים וחסכוניים יותר. שלושת המנועים: V6 בנפח 4.3 ליטר ו-V8ים בנפחים 5.3 ו-6.2 ל'. האחרון דומה מאוד למנוע שידהיר את מכונית הספורט המתקרבת, שברולט קורבט C7.
נתוני צריכת הדלק, נתונים חשובים ביותר במונחי יחסי הציבור של הטנדרים האלה באמריקה – לא נחשפו בשלב זה, אבל צוין שכל שלושת המנועים החדשים מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות של חיסכון בדלק. שלושת המנועים זוכים להזרקה ישירה ולתזמון שסתומים משתנה (טכנולוגיות ותיקות במונחי שאר העולם המערבי), ולשלושתם גם טכנולוגיה של הפסקת פעולתם של חלק מהצילינדרים כשאין צורך בהם.
בנושא הבידול – רמת הגימור והאבזור בתוך דגמי שברולט ו-GMC שונים כעת זה מזה יותר מאי פעם. הסילבראדו מעוצב ומגומר באופן ענייני וישיר יותר, עם תא פרקטי ובד ריפוד עמיד וקשוח יותר וה-GMC מצויד בגימור אלומיניום וברשימת פינוקים אופציונאלית.
• רוצה לנהוג בשברולט סילבראדו?
בצד הטנדרים הותקנו מדרגות צד חדשות כדי שיהיה נוח יותר לגשת אל הארגז ובציר האחורי הותקן מוט ייצוב חדש לשיפור הקשיחות של הטנדרים בעבודה קשה. את דגמי שברולט ו-GMC אפשר יהיה לקבל עם חבילת ה-Z71 לשטח, שתכלול מיגונים ובולמי ראנצ'ו.