יום שישי , 29 מרץ 2024

סובארו תניע את המחליף של ההאמר

לפני כארבע שנים הוטלה על המרכז למחקר וניוד של צבא היבשה האמריקאי המשימה לפתח מחליף להאמר המזדקן עם הנחיה ברורה: "לאזן בין יכולת לשאת משקל, ביצועים והגנה" ולעשות זאת מבלי להגיע לעלויות אסטרונומיות.

ULV SUBARU

מבחן רכב פורסטר טורבו

טיול שטח לרכס מנרה

ואותו מרכז פיתוח הצליח לשלב באב הטיפוס גם דרישה נוספת: הנעה חשמלית אשר תאפשר לכוחות מיוחדים תנוחה מבצעית שקטה במיוחד. הנעה חשמלית או היברידית לכלי רכב מבצעיים אינה דבר חדש, נבחנה בעבר ואף הוצגו אבי טיפוס מעניינים ובהם אפילו אופנוע חשמלי של GM.

האב-טיפוס שבווידאו שוקל כמעט כמו האמר – 6,300 ק"ג – והוא מונע במנוע טורבו דיזל של סובארו המפיק 175 כ"ס וכ-30 קג"מ. זה רחוק מלהיות מספיק לשנע משקל כזה ולכן הבוקסר מתוגבר על ידי שני מנועים חשמליים המפיקים עד 370 כ"ס ו-120 קג"מ נוספים. לפי דובר צבא היבשה מסוגל הרכב לעבור כ-34 ק"מ על הנעה חשמלית בלבד ולהגיע לטווח של 540 קילומטרים בהנעה משולבת.

ULV SUBARU (2)

העדר שרשרת הנעה מסורתית (אין גל הנע) מאפשר שיפור ההגנה לחיילים בפני מטעני גחון – יתרון נוסף של ההנעה החשמלית. מהלך המתלים עומד על 46 ס"מ, הוא מסוגל לטפס שיפוע של 25 מעלות ושיפוע צד של 35 מעלות. נכון לשלב הזה גם העלות המשוערת של הכלי הסדרתי עומדת בהגדרות התכנית ואינה עוברת תקרה של 250,000 דולרים.

ULV SUBARU (3)

Check Also

מאזדה: מזל שלא השקענו בחשמל

מאזדה רושמת שנת שיא ברווחיה בזכות השקת דגם חדש CX-90 והיצע של דגמים היברידיים. אחת הסיבות היא חיפוש של אלטרנטיבה לרכבים החשמליים שלא מעניינים בארה"ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × four =