יום חמישי , 28 מרץ 2024

1,000 קילומטרים, 24 שעות 3 צוותים – 24 השעות של יוון

שלושה צוותי מירוצים יצאו בסוף השבוע הקרוב לאתגר מוטורי יוצא דופן ביוון. מדובר באירוע שהוא הרביעי והאחרון בסדרת ה"בלקן קאפ" וחותם את הסדרה במירוץ "מרתון" בן 24 שעות רצופות. זהו אתגר יוצא דופן שכן צוותי המירוצים לא מורגלים בנהיגה וניווט רצופים למשך כל-כך הרבה שעות (לרוב שעות הנהיגה במירוצים האלו מסתכמים ב-6 עד 8 שעות ביממה). בנוסף, צפויים הצוותים לפגוש מזג אוויר סוער וקר, שבילי יער וצירים הררים מושלגים וקפואים בהם יהיה עליהם נווט גם בשעות החשיכה – בהחלט לא תנאי אליהם הם מורגלים ממירוצי הראלי בישראל או מאירועים אחרים שבהם השתתפו.

הראלי מחולק לשלושה קטעי דירוג מדודים באורך של 270, 400 ו-250 קילומטרים כאשר הצוותים יקבלו כ-90 דקות של הצטיידות והתארגנות מחדש בין הקטעים.

שלושת הצוותים שיוצאים לתחרות איחדו כוחות ולוגיסטיקה  – בהחלט שינוי לאור היריבות הספורטיבית שקיימת ביניהם בזירת המירוצים המקומית.

צוות פוינטר שגריר: הלל סגל נווט (מימין), רז הימן נהג. מובילים את דירוג באלקן קאפ ותחת לחץ להשיג מיקום גבוה. צילום: פז בר
צוות פוינטר שגריר: הלל סגל נווט (מימין), רז הימן נהג. מובילים את דירוג באלקן קאפ ותחת לחץ להשיג מיקום גבוה. צילום: פז בר

צוות פוינטר – רז הימן הנהג והלל סגל כנווט, נמצאים תחת הלחץ הגדול ביותר מכיוון שהם מובילים את טבלת הדירוג של ה-קאפ והם נמצאים "על הכוונת" של מתחרים אירופאים אשר ינסו לנצח אותם. זהו צוות מנוסה מאד, אשר נהנה מתמיכה ארוכת שנים של פוינטר, שגריר ואחרים אשר רשם הצלחות במירוצים בינלאומיים רבים. הרכב הוא מבניה עצמית לפי תקני הבטיחות ומונע במנוע דיזל של ב.מ.וו המפיק 300 כ"ס.

צוות גתוס כל-גדר. מימין מיקי יוחאי הנווט, משמאל שי שמעוני הנהג. שני נהגים ומתחרים וותיקים ומנוסים מאד - לראשונה משתפים פעולה כצוות. צילום: פז בר
צוות גתוס כל-גדר. מימין מיקי יוחאי הנווט, משמאל שי שמעוני הנהג. שני נהגים ומתחרים וותיקים ומנוסים מאד – לראשונה משתפים פעולה כצוות. צילום: פז בר

צוות גתוס כל גדר – שי שמעוני נהג ומיקי יוחאי נווט. מדובר בצוות של שני נהגים וותיקים מאד אבל לשניהם זו טבילת האש המשותפת הראשונה. לשניהם ניסיון במירוצים בינלאומיים אבל הם יצטרכו ללמוד את הדרך הטובה ביותר לעבוד יחד. לצוות תכניות להשתתף באירועים בינלאומיים נוספים בשנה הבאה. לרכב של הצוות מראה של מיצובישי האנטר אבל מתחת מדובר בשלדת צינורות, מנוע מירוצים המפיק 500 כ"ס תיבת הילוכים מחוזקת ורכיבים רבים נוספים הנדרשים למירוצי מרתון ארוכים. בחודש האחרון פורק הרכב ונבנה מחדש כהכנה לאירוע ביוון.

צוות קאן-אמ רסטה. מימין נמרוד "קיד" אופיר הנווט, משמאל יובל שרון הנהג. טבילת אש ראשונה להרכב החדש על קומנדר 1,000. מייחלים לתנאי נהיגה קשים. צילום: פז בר
צוות קאן-אמ רסטה. מימין נמרוד "קיד" אופיר הנווט, משמאל יובל שרון הנהג. טבילת אש ראשונה להרכב החדש על קומנדר 1,000. מייחלים לתנאי נהיגה קשים. צילום: פז בר

צוות קאן-אמ רסטה – יובל שרון נהג ונמרוד אופיר נווט. גם כאן מדובר בצוות חדש של שני מתחרים וותיקים ומנוסים. ליובל שרון ניסיון רב בתחרויות בישראל ובארה"ב והוא מעולם לא התחרה באירופה בנוסף לזאת הוא רגיל לנהוג ולנווט בעצמו ויהיה עליו ללמוד "תחת אש" עבודת צוות עם הנווט שלו נמרוד. הצוות ינהג בקאן אמ קומנדר אשר הוכן למירוץ על –ידי סדנת רסטה. מדובר בכלי בעל נפח של 1000 סמ"ק הספק של 85 כ"ס והנעה כפולה. בניגוד לשני הצוותים הראשונים יובל שרון "בונה" על תנאי מזג האוויר הקשים אשר יקנו לו יתרון על הכלי הקל אך החלש יותר ביחס לרכבי המירוץ.

Check Also

יונדאי רושמת טנדר חשמלי

הכינו את עמדות הטעינה. יונדאי רושמת סימנים רשומים חדשים המרמזים על טנדרים חשמליים חדשים. ioniq T10 וגם ioniq T7 טנדרים כפולי הנעה וקבינה עם קשר קרוב ל-IONIQ7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 10 =