רוני נאק
לפעמים נדמה שעולם האופנועים הולך לאיבוד עם יצירות קיצוניות יותר ויותר, ועד דור חדש של אופנועי אדוונצ'ר חזקים וכבדים מאד. איפה העידן של הרוח המבדרת את אניצי השיער שנותר מתחת לקסדה? לטרטר במורד הכביש בסטייל ולא בפחד – להעביר מסר של טוב טעם ולא של הפרעה נפשית?
הנה חמישה מירשמים בדוקים לבריאות הנפש, יקרים יותר או נגישים יותר. תגידו שד"ר נאק שלח אתכם.
ב.מ.וו R nine T
עולה אצלנו כ-135 אלפי שקלים והחל כציון אבן-דרך של 90 שנים למנוע הבוקסר של במבי. האופנוע קטן מידות ומחבר באופן מינימאליסטי מנוע עם מיכל דלק ומושב קטן ולא הרבה יותר מזה – לכן אנו אוהבים אותו. ב.מ.וו השתמשה במנוע 1.2ל' הקודם שמפיק 110 כ"ס, וויתרה על מתלה פאראלבר בחזית לטובת מזלג כדמו"י ולא וויתרה על ה-ABS. מצד ימין של הגלגל האחורי תמצאו גל הנע, מצידו השמאלי מפלט דו-קני של אקרפוביץ' עם צליל ראוי-אך-לא-פוגעני. אפשרויות ההתאמה האישית דימיוניות.
דוקאטי סקרמבלר
יעלה אצלנו החל מכ-75 אלפי שקלים והוא הומאז' לאופנועים הדו-שימושיים הבריטיים של שנות ה-50 וה-60'. מנוע דוקאטי בנפח 803 סמ"ק וקירור אוויר מפיק אמנם רק 75 כ"ס אבל האופנוע קליל עם 170 ק"ג בלבד. מצוייד עם צמיגים דו-שימושיים מצויינים מפירלי מסוגל הסקרמבלר לקחת גם סיבוב על דרך עפר מזדמנת כמו אותם נורטונים וטריומפים של פעם. דוקאטי מציעה כמה גרסאות של סקרמבלר – אחת בטח תתאים לכם.
הארלי דווידסון ספורטסטר forty eight
עולה אצלנו כ-98 אלף שקלים. חידוש הייבוא של הארלי לישראל עורר גל התלהבות מחודש ולצד הכלים הכבדים מאוד של החבר'ה ממילווקי יש גם מחווה מקסימה לאופנועים פוסט מלחמת העולם השניה. מנוע V ענקי בנפח 1202 סמ"ק, תפוקה של 96 כ"ס, צמיג שמן בחזית, גלגלי שפיצים, מושב יחיד וכמובן מיכל דלק "טיפה" קטן וחינני. יש ABS ומבחר של 6 גווני צבע מיוחדים וכל-כך יפים שלא תרצה לחזור הביתה.
הונדה CB1100
עולה אצלנו 100 אלף שקלים. הכי 4 צילינדרים-יפני-מקורר אוויר שיש. ובסיס טוב להסבה לאופנוע מד-מקס או קפה רייסר מהממים. המנוע מקורר האוויר מפיק 88 כ"ס מנפח של 1,140 סמ"ק. יש זרקת דלק ויש ABS במעצורי הדיסק. אבל יותר מזה, יש המון שאר רוח של אופנוע נוח, נעים, אמין כמו קורנס ויוכל לשמש אתכם שנים רבות מבלי לבקש אוכל.
קוואסקי W800
עולה אצלנו 66,000 שקלים (נוותר על ה-885 המסורתי של מטרו הפעם). מחווה אלגנטית ולא מאיימת לאופנועים הבריטיים והיפנים של שנות ה-60'. מנוע כפול צילינדרים מקורר אוויר בנפח 773 סמ"ק מפיק רק 48 כ"ס ולכן מתאים גם לנושאי רישיון רכיבה מוגבל. הרפליקה כל-ך מדויקת שאפילו תזמון השסתומים נעשה עם גל-הנע זעיר וגלגל שיניים ומאחור תמצאו בלם תוף. הוא עשוי להיות בסיס טוב להסבה לקפה רייסר בתקציב סביר ועם נימוסי כביש שלא יטילו אימה על רוכב מתחיל.