שבת , 4 מאי 2024
והנה קופרה פורמנטור - רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA
והנה קופרה פורמנטור - רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA

CUPRA: פלאג אין ספורטיבי ראשון

תומר הדר

שנה בדיוק חלפה מאז שקופרה, תת המותג הספורטיבי של סיאט יצא לדרך עצמאית וחדשה, בהתחלה כמותג של גרסאות ספורטיביות של דגמים קיימים וכעת כמותג העומד בפני עצמו, של דגמים שאינם מהווים עוד גרסאות קיימות של מכוניות סיאט.

והנה קופרה פורמנטור - רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA
והנה קופרה פורמנטור – רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA

כך, בתערוכת ג'נבה הקרובה תציג קופרה לראשונה את "פורמנטור", רכב כביש שטח שיהיה יחודי לקופרה, ורק לקופה, אך הנקודה היותר מעניינת היא שלפי סיאט, הפורמנטור יצויד במערכת פלאג אין הייבריד, מה שהופך את הפורמנטור לא רק לקופרה הראשונה שמצוידת במערכת PHEV, אלא גם לסיאט הראשונה שמצוידת במערכת, אם ניתן לקרוא לפורמנטור "סיאט".

והנה קופרה פורמנטור - רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA
והנה קופרה פורמנטור – רכב פנאי קופה היברידי-נטען ספורטיבי. יהיה סלסה! צילום: CUPRA

מכיוון שהפורמנטור עדיין מוגדר כקונספט, סיאט נמנעת מלחשוף את המפרט המלא והמדויק של הפורמנטור, אך סיאט מבטיחה שהפורמנטור יהיה אחד מרכבי הכביש שטח היותר ספורטיביים בקבוצה, הודות ל-245 כוחות סוס שמועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת DSG, מה שאגב מעט סותר את טענותיה של סיאט, לנוכח קיומם של דגמים יותר חזקים, גם בהיצע הדגמים של קופרה עצמה. לפי סיאט, הפורמנטור מסוגל לנסוע למרחק של עד 50 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד, ובמהירויות של עד 70 קמ"ש.

Check Also

יונדאי מפתחת מערכת היברידית לרכבים קטנים

ענקית הרכב יונדאי מזהה היטב את ההאטה במכירות הרכב החשמלי וממהרת למלא את החלל עם דגמים היברידיים שיתבססו על מערכת היברידית חדשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × two =