יום רביעי , 1 מאי 2024
ניסאן מודיעה על קיצוץ רחב היקף בנפח היצור וארגון מחדש של חטיבות השיווק והמכירות גלובאלית. קו היצור של LEAF החדשה יואט? צילום: ניסאן
ניסאן מודיעה על קיצוץ רחב היקף בנפח היצור וארגון מחדש של חטיבות השיווק והמכירות גלובאלית. קו היצור של LEAF החדשה יואט? צילום: ניסאן

ניסאן יוצאת מהמירוץ

רוני נאק

מהמזרח מגיעים דיווחים על כך שניסאן תצמצם את נפח היצור הגלובאלי שלה בשיעור משמעותי של 15% (בשנת הכספים המסתיימת במרץ 2020) – זו סטיה חדה ממדיניות ההתפשטות האגרסיבית של היו"ר המסולק קרלוס גוהן.

על פי המקורות ניסאן מתכננת לייצר כ-4.6 מיליון מכוניות "בלבד" בשנת הכספים – זהו הנתון הנמוך ביותר בתשע שנים. המהלך הזה עשוי להכות בשתי חזיתות: לפגוע ברווחים ולפגוע אנושות ב"אליאנס" עם רנו שלא שותפה (עדיין מחזיקה ב-43% ממניות ניסאן) בשלב הזה בתכנית של ניסאן.

המנכ"ל החדש סאיקוואה מוביל את המהלך וממש לא סופר את רנו שמחזיקה 43% ממניות ניסאן. צילום: ניסאן
המנכ"ל החדש סאיקוואה מוביל את המהלך וממש לא סופר את רנו שמחזיקה 43% ממניות ניסאן. צילום: ניסאן

המנכ"ל היפני החדש של ניסאן – סאיקוואה – מחפש נתיב התקדמות אחר לחברה ומעדיף להתמקד על רווחיות במקום נפח יצור גדול. והוא מתחייב לעשות "אובראול" (כלשונו) לתהליכי היצור ולחטיבות השיווק והמכירה בענקית היפנית. המהלך לא מגיע מוואקום – מאחר שניסאן ספגה ירידה חדה במכירות בשוק האמריקאי – זאת אחרי עשור של התחזקות רציפה – וניסאן צופה כי גם השנה מגמת ההחלשות בארה"ב תמשיך (בה בעת מתחרותיה מציגות נתוני צמיחה טובים).

מעל: מהדורת 50 שנה של ניסאן GT-R אשר נחשפה רק לפני יומיים בניו יורק. צילום: ניסאן

 

בתוך עוגת הקיצוצים – הפרוסה הגדולה ביותר תהיה לשווקים מחוץ ליפן – שם בבידוד השוק היפני תהיה ירידה של 20% ביצור לכדי 3.7 מיליון יחידות.

במבט של שלוש שנים לאחור – ואחרי שפרסמה אזהרת רווח בשנה הקודמת – צפויה ניסאן להצג רווח תפעולי של כ-4.02 מיליארד דולר – זו ירידה של 40% רק בשלוש שנים.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + ten =