יום חמישי , 2 מאי 2024
צילום פותח אנשים על מסכות
וירוס הקורונה בולם את תעשיית הרכב בסין. צילום:AP

וירוס הקורונה עשוי לפגוע בתעשיית הרכב

רוני נאק

זה לא סוד שסין היא שוק הרכב הגדול בעולם. עם כ-29 מיליון מכוניות חדשות בשנה זה כמעט פי שתיים וחצי מהמקום השני – ארה"ב. ההתפרצות של וירוס הקורונה – שעדיין לא ראינו את הסוף או השיא של המגפה הזו – והסינים הטילו הסגר מוחלט על העיר ווהאן – שהיא ככל הנראה המקור לוירוס ועתה יש הגבלות תנועה בבירה בייג'ין, ובמרכזי העסקים של שנגהי ואפילו בפארקים ציבוריים ורשתות מזון מהיר (שבינינו סגירתן מועילה לבריאות הציבור בדרך אחרת).

בעיר ווהאן עצמה יש שלושה מפעלים של הונדה וכן ספקית המשנה הענקית DENSO (שבבעלות טויוטה) הורתה לעובדיה היפניים להישאר בביתם בימים הקרובים ולאלו שביפן להימנע מלנסוע לסין. יצרניות רכב אחרות עצרו פעילות בימים הקרובים – חג השנה החדשה בסין – וביקשו מהעובדים להישאר בביתם.

לישראל מיובאים כרגע כמה כלי רכב מסין: וולוו S90 המיוצר שם, דגמי MG, GAC והאוטובוסים של קינג לונג, יוטונג ו-גולדן דראגון. במידה והוירוס יתפשט גם לדרום קוריאה – או אז ההשפעה עלינו עשויה להיות מורגשת ביותר.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =