יום שלישי , 30 אפריל 2024
טנדר פורד ריינג'ר הבא. פלטפורמה חדשה ומערכת הנעה היברידית מעניינת. הדמיה:M1

פורד ריינג'ר אצלנו ב-2022

רוני נאק

פורד עתידה לחשוף ממש בקרוב את הדור החדש (כל-חדש) של הטנדר הבינוני שלה, ריינג'ר. טנדר שאצלנו מעולם לא שווק (כן פגשנו בשעתו את הדודנית שלו: מאזדה BT50). הכלי שדומה במידותיו לזה של טויוטה היילקס ולמעשה מתחרה בהיילקס על תואר ה-UTE הנמכר ביותר באוסטרליה, עשוי בהחלט להפוך לרלוונטי לקהל היושב בציון. מדלק יבואנית פורד נמסר כי הריינג'ר החדש יגיע במהלך 2022 – לא ידוע כרגע באילו גרסאות או מחיר.

תא נהג מודרני בין השאר עם מסך מולטימדיה ענקי 15.5אינץ' כמו שיש במוסטאנג מאך E החשמלית. צילום: פורד

הסיבה לכך הם שינויים שיהיו בעתיד הקרוב בהיצע הטנדרים בישראל (סגמנט של כ-4,000 יחידות בשנה) עם הפיידאאוט הצפוי של דגמים מוכרים. במקביל המעבר של יבואנים רבים לתקינה צפון אמריקאנית ועוד יותר מזה התכנית המוצהרת של פורד להציע (לראשונה בטנדר מהסוג הזה) מערכת הנעה היברידית פלאג-אין שתהפוך את הפורד ריינג'ר למפלצת שרירית אך עם מודעות סביבתית. על הדרך נזכיר את הפיל שבחדר, פולקסווגן, שהאמארוק הבא שנראה ממנה (כרגע המלאי אזל ואין שיווק) יהיה על בסיס הפורד ריינג'ר החדש כחלק משת"פ בין הענקיות.

מנוע אקובוסט 2.7ל' שנפגוש בברונקו החדש ידפוק נוכחות גם בריינג'ר. צילום: פורד

לאחרונה דלפו כמה פרטי מידע מעניינים מאד לתקשורת בנוגע למערכות ההנעה. אלו, על פי ההדלפות יהיו ארבע במספר (מי שמכיר אמארוק בוודאי יזהה לפחות שניים מהם): דיזל 2.0ל' כפול מגדשי-טורבו עם תפוקה של 210 כ"ס ו-50 קג"מ. דיזל שני V6 בנפח 3.0ל' עם תפוקה של 249 כ"ס ו-60 קג"מ. מנוע הבנזין יהיה טורבו V6 בנפח 2.7ל' המפיק 325 כ"ס ו-54 קג"מ (המנוע הזה יגיע גם בפורד ברונקו). יחידת ההנעה המעניינת ביותר היא כמובן ה-PHEV. שילוב של מנוע טורבו-בנזין 4 ציל' בנפח 2.3ל' ומנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 362 כ"ס ו-68 קג"מ מפלצתיים.

• מכירה מוקדמת לפורד ברונקו החדש

טנדר פורד ריינג'ר החדש. רלוונטי יותר מתמיד. האם יגיע אלינו? הדמיה:M1

כל המנועים האלה ייהנו משירותיה של תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 10 הילוכים (פיתוח משותף עם GM), תיבת העברה עם LOW ובגרסאות החזקות-יותר גם הנעה כפולה קבועה לכביש. לשון ההדלפה. כמובן שמדובר בתצורה של שלדת סולם (פלטפורמה T6 בלשון פורד) ועליה מרכב (לא כמו הטנדר מאווריק הקטן שמתבסס על פלטפורמה ג'נרית של פורד). כאשר הספקולציה טוענת כי גרסאות הבסיס והעבודה ינצלו את הלואו טק של קפיצי עלים מאחור בעוד שגרסאות מפוארות יותר (ואולי טרמור או ראפטור) ייהנו מקפיצי סליל מאחור. שני פריטי מידע נוספים הם שימוש במעצורי דיסק מאחור (כל הטנדרים שכרגע משווקים אצלנו עדיין עם מעצורי תוף מאחור) וגם..החזיקו חזק. מסך מולטימדיה בגודל 15.5 אינץ' (כמו שיש במוסטאנג מאך E) עם ממשק המערכת החדש של פורד.

Check Also

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

החל ב-425 אלפי שקלים. הדור האחרון של פורד מוסטאנג מגיע בחודש מאי לישראל בייבוא ישיר ועם V8 רועם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − nine =