יום שלישי , 27 יולי 2021
ראשי » מגזין » נהיגה ראשונה מיצובישי אאוטלנדר החדש
מיצובישי אאוטלנדר החדש - החל ב-178,900 שקלים. נחטף. צילום: רונן טופלברג

נהיגה ראשונה מיצובישי אאוטלנדר החדש

רוני נאק

הרבה מאד תלוי על הכנפיים המעוצבות של מיצובישי אאוטלנדר. לצד המשימות היומיות שלו לקחת אותנו לעבודה בפקקים, לקיאקים עם הילדים בסופ"ש ואת רקסי לווטרינר, משימת הגג העיקרית שלו היא להחזיר למיצובישי את הרלוונטיות בשוק העולמי – ואצלנו לשמור על מקומו של הדגם כ-SUV עם 7 המושבים הנמכר ביותר בזירה, בה מספר המתחרים הולך וגדל ובעיקר מתחשמל.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – מתעלה על קודמו שהיה רב מכר. צילום: רונן טופלברג

מה בשוק?

מיצובישי מציעה ללקוחותיה את האאוטלנדר החדש ב-7 גרסאות שונות. מגרסת אקזקיוטיב הפוזלת לציי הרכב ולשוק הליסינג ועד לגרסת לקצ'רי 4X4 עם צביעה דו-גוונית וקטלוג מלא "V" בכל שורות האבזור. טווח המחירים נע בין 178,900 שקלים ועד ל-234,900 שקלים. כאשר לנו אנשי ה"שטח" המדרגה החשובה באמת היא גרסת ההנעה הכפולה שמחירה עומד על 224,900 שקלים וכוללת חבילת לקצ'רי. המכנה המשותף לכל הגרסאות הוא יחידת ההנעה שלא משתנה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – עיצוב כל-חדש ונוכחות רבה יותר.. צילום: רונן טופלברג

מבט על

המיצובישי אאוטלנדר החדש הוא הפרי הראשון באחווה בין רנו, ניסאן ומיצובישי.  הבסיס הוא פלטפורמה המשמשת גם את רנו וניסן בדגמים כמו: אקסטרייל, קדג'אר, קולאוס וגם QX50 של אינפיניטי ועוד דגמים רבים אחרים, פרייבטים ו-SUV. חבילת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור. תמהיל מודרני ויעיל. בסיס הגלגלים גדול יותר מזה של הדור היוצא ועומד על 270.6 ס"מ ארוכים.

עוד דבר מהותי שמגיע מה"אליאנס" היא מערכת ההנעה: מנוע בנזין 2.5ל' אטמוספרי עם תפוקה של 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ. תפוקה יפה שמגיע בטווח סל"ד בין 3,600 ל-6,000 סיבובים. מנוע שקיים ברמת טיון שונה גם בניסאן שונות. העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מבית JATCO עליה מיצובישי עשתה עבודה כדי שתיתן לנהגים חווית נהיגה של תיבה פלנטארית מרובת הילוכים.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – מנוע 2.5ל' אטמוספרי ות"ה רציפה. בינתיים יח' ההנעה היחידה. צילום: רונן טופלברג

העיצוב של המיצובישי אאוטלנדר החדש הוא בעל חן נרכש. צריך להתרגל אליו והוא בהחלט לא "עוד רכב, אנונימי שמתגלגל בפקקים. הממדים הגדולים יותר, הגג ה"מרחף" עם קורה D המנותקת למראה ממנו, וחישוקי 20 אינץ' בכל רמות האבזור למעט הבסיסית ביותר – הם בהחלט בעלי אימפקט וויזואלי חזק. עוד בתחום הלוק אפשר לציין תאורת LED מלאה בכל הרמות, גג שמש פנוראמי (למעט גרסת בסיס) וגם צביעה דו-גוונית ברמות הבכירות.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – ברמות הבכירות, הקבינה מרשימה ביותר הקארפליי אלחוטי. צילום: רונן טופלברג

הפנימיות של מיצובישי אאוטלנדר החדש מרשימה ביותר. לא רק העיצוב, 11 כריות האוויר, וממדי מסך המולטימדיה, אלא האיכות הכללית גבוהה מאד ויותר מזה תחושה האיכות נהדרת והחוויה בהחלט שנוגעת, במימד הזה, קומת איכות אחת מעל מה שאנו מכירים במוצרים מקוריאה ובטח ממה שמגיע כרגע מסין (חוץ מטסלה שזה בשר מבשרו של מאסק). גם ממדי הפנים גדולים ומרווחים יותר מזה של האאוטלנדר היוצא וזה בא לידי ביטוי במרווחי הראש, רגליים וכתפיים בכל אחת משלושת שורות המושבים.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – שורה שלישית מרווחת מעט יותר. צילום: רונן טופלברג

רמות האבזור הבכירות נהנות מלוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', בקרת אקלים דו או תלת איזורית, קארפליי אלחוטי (הכנס דיסקליימר כאן…), נפלי קורס טיס ישמחו למצא כאן תצוגה עילית (HUD) בגרסאות הבכירות וגם מערכת שמע פרימיומית מבית BOSE להשמעת טופ-גן בלופ. חבילת מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות לנהג המזכה את כל רמות האבזור בדירוג 6 מתוך 8.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – קוקפיט דיגיטלי ברמות הבכירות. כאן במסך מצבי הנהיגה. צילום: רונן טופלברג

נהיגה בדור 4

יום הנהיגה הקבוצתי שכלמוביל היבואנית ארגנה לעדת העיתונאים כלל חציית הארץ לעורפה המזרחי, נהיגה בכבישי גב ההר הפתלתלים, נגיעה זהירה במימי העוג'ה, ואפילו טעימת שטח מדודה. משם, החזרה לציביליזציה דרך כבישים 90 ו-1 במוד של נהיגה בקוסמוס מערבי פקוק.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – ביום ההתרשמות לעיתונאים. צילום: רונן טופלברג

הגישה לרכב הסטטי בהחלט שמרשימה. הוא גדול יותר, בעל חזות ייחודית ועם חישוקי 20 אינץ' הוא יתן אפקט הגעה לבורגני היולד. פנים הרכב מספר סיפור דומה. תחושת האיכות מאחרי ההגה נהדרת. שם תגלו גלגל הגה גדול, עתיר מיתוג וסביבו קוקפיט דיגיטלי עם תפעול שהתגלה כאינטואיטיבי ונהיר. לא מעט בזכות העברית במולטימדיה.

בכביש הפתוח מזרחה האאוטלנדר החדש זולל את הקילומטרים בנוחות רבה. המעבר של מיצובישי ישראל לתקינה האמריקאית מביא עימו גם מתלים בכיול אמריקאי וזה נותן לנו רכות טובה יותר לטיפול בכבישים משובשים. החשש הראשוני מהנוקשות שתגיע עם חישוקי 20 אינץ' (הזיה ברכב ברמת מחיר כזו) מתפוגג והנסיעה רכה ונוחה – נעימה מספיק כדי שאוכל בהחלט לצפות לנסיעת מבחן פרטנית ועמוקה וארוכה יותר מזו.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – שורה אמצעית מרווחת ביותר. צילום: רונן טופלברג

אאוטלנדר מעולם לא היה "מכונית נהיגה" (זולת הטורבו הסליפרית שהייתה בדור הראשון של הדגם) – וזה לא שונה. מה שכן חשוב הוא שהרכב המשפחתי רב המושבים לא עושה שום פאול גם כאן. ההתנהגות צפויה וחיובית, ורכות המתלים משדרת מיד את הגבולות של הנוחות הרבה לפי צרצור מערכות בקרת היציבות/משיכה.

• מבחן דרכים טנדר מיצובישי טרייטון

מרווח הגחון עומד על כ-21 ס"מ ("מישהו אמר בקשר 21.3!") ומאפשר נהיגת שטח זהירה גם ללא הנעה כפולה. ברז בורר מצבים משנה את מפות בקרת המשיכה לתנאים חלקים ודלי אחיזה. אז אפשר לחקור איזה מוצא של שביל – אבל לא הרבה מעבר לזה. הרכב יביא אתכם ואת האופניים לתחילת הסינגל. משם זה עליכם.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – בוא. זה לא באמת רכב שטח אבל י ש יכולת מדודה על דרכי עפר. צילום: רונן טופלברג

מהצד הפרקטי של העניינים נספר על מושב מרכזי מרווח מאד, הנע על מסילה ועם אפשרות קלה להטיה. השורה השלישית טובה יותר מזו של הדגם היוצא אבל עדיין מקום לילדים ולא לבוגרים. מתחת למושבים תמצאו גלגל חילופי קומפקטי וזה נחמד הרבה יותר רק מערכת ניפוח. צריכת הדלק בתנאים האלה ניצבה על כ-10 קילומטרים לליטר לפי מחשב הדרך שברכב.

מיצובישי אאוטלנדר החדש – מצמצם פערים מעלה לפרמיום. צילום: רונן טופלברג

מחשבות ראשונות לסיום

בפני עצמו הדור הרביעי של אאוטלנדר הוא מוביל נוסעים טוב יותר ומהודר יותר מקודמו. המזגן יעיל מאד, הדקורציה בפנים נאה ביותר והחלל בכל שורות המושבים גדול יותר. בתפקידו המרכזי כמי שאמור לשלוף את מיצובישי מתקופת שפל ארוכה, אם לשפוט לפי התגובה של הקהל בישראל, הוא יותר ממצליח.

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

עדכון מראה מינורי, שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם מערכת היברידית קלילה שמורידה את דירוג הזיהום. סוזוקי ויטארה נותנת פוש. האם זה מספיק מול תחרות מצויינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *