יום חמישי , 2 מאי 2024
משבר השבבים עוד לא נגמר וכבר מסתמן מחסור במגנזיום. צילום אילוסטרציה: AUDI

לקראת המשבר הבא: מחסור במגנזיום

רוני נאק

זה לא מספיק שהמחסור החמור בשבבים גורם להאטה בייצור המכוניות באירופה ואפילו לסגירת מפעלים מרכזיים בה אלא שבימים האחרונים עולה קריאה מצד איגוד הסחר במתכות בגרמניה לממשלה להתערב. זאת, מאחר שבשבועות הקרובים מסתמן צוואר בקבוק באספקת מגנזיום שהוא חומר גלם קריטי לתעשיית הרכב והתעופה. לפי דובר האיגוד "אנו צופים שרזרבות המגנזיום שיש כרגע בגרמניה ובאירופה ימוצו בשבועות הקרובים, עד לסוף חודש נובמבר 2021 לכל המאוחר".  האיגוד פנה לממשלת גרמניה בבקשה להאיץ בשיחות דיפלומטיות עם סין (כמובן) כדי להבטיח את המשך האספקה לתעשיית הרכב ולתעשייה בכללותה. ללא גיוס חירום של אספקת חומר הגלם, מזהיר האיגוד מ"הפסדים מאסיביים" שיגרמו.

מגנזיום כפי שהוא מסופק לתעשיה העולמית. 95% ממנו מגיע מסין. צילום: WIKI

אופל סוגרת מפעל לרבעון שלם – היא לא לבד

לפי פי איגוד הסחר במתכות, 95% מהמגנזיום לאירופה מקורו בסין. אבל בסין יש משבר אנרגיה ובהתמודדות המשטר הקומוניסטי שם עם המשבר הם האטו את יצור המגנזיום ליצוא. לפי האיגוד הגרמני שטוען כי הוא מסתמך על מקורות שונים ואמינים, לא פחות מ-31 מפעלים נסגרו או שהפחיתו את תפוקתם ב-50%. מי בכלל צריך מגנזיום? מסתבר שרבים: כל המוצרים הכוללים אלומיניום למשל בתעשיית הרכב, תעופה, בניין, יצור סגסוגות ואפילו אריזות.

מי צריך מגנזיום? אם למשל אתה מייצר בלוקים למנועים או סוללות לרכב חשמלי. צילום: WIKI

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × one =