יום שישי , 11 יולי 2025
סובארו מתחשמלת עם קרוסטרק היברידי-מתון ב-220 אלף שקלים. צילום: סובארו

סובארו קרוסטרק היברידי-מתון החל ב-220 אלף שקלים

רוני נאק

כך פתאום הופיעה לה באתר סובארו ישראל הגרסה ההיברידית מתונה של סובארו קרוסטרק (האמן שנודע בעבר כ-XV). זה אמנם לא ה- SUBARU STRONG HYBRID עתיר המומנט שנחשף בחו"ל אלא גרסה הקיימת בצפון אמריקה (שם כבר משווק ההיברידי החזק) ובאירופה בגלגולים שונים מזה כמעט עשור.

סובארו קרוסטרק היברידי-מתון מקבל ריפודי עור וחבילת בטיחות וסיוע מורחבת. צילום: סובארו

• מבחן דרכים סובארו קרוסטרק

על פי הנתונים באתר הישראלי סובארו קרוסטרק e-Boxer מונע במנוע בנזין 2.0ל' עם הספק מופחת ל-136 כ"ס ו-18.6 קג"מ (ביחס ל-152 כ"ס ו-20 קג"מ) ואליו מצטרף מנוע חשמלי קטן המפיק 16.5 כ"ס ועוד 6.7 קג"מ ומוזן מסוללת ליתיום עם קיבולת של 4.5 קוט"ש (הספק המערכת המלא אינו מפורסם).

ההנעה הכפולה נותרה על כנה, כך גם תיבת ההילוכים הרציפה שקיבלה 7 הילוכים ווירטואליים במקום 8 בגרסאות הלא מחושמלות. זמן התאוצה ל-100 קמ"ש והמהירות הסופית – על פי מפרט סמלת – נותרו זהים עם 10.5 שניות ל-100 קמ"ש וטופ ספיד של 198 קמ"ש. שילוב המערכת החשמלית מגיע במחיר של צמצום קבולת מיכל הדלק שהתכווץ ל-48 ליטרים מול 63 ל' בגרסאות הלא מחושמלות.

סובארו קרוסטרק היברידי-מתון אין גלגל חילופי ומיכל הדלק התכווץ. צילום: סובארו

 

צרכית הדלק הרשמית היא 7.7ל' ל-100 ק"מ שעבור בני האדם זה 13 ק"מ/ל' (למרבה המבוכה אותה טבלה בדיוק מלמדת על צריכת דלק טובה יותר של הגרסאות הרגילות – 7.4ל' ל-100 ק"מ או 13.5 ק"מ/ל'). 

בנוסף, הגרסה הזו מקבלת חישוקי 18 אינץ' (17 אינץ' בגרסאות האחרות) ומוותרת על גלגל ספייר לטובת ערכת ניפוח ואופטימיות. יכולת הגרירה המצויינת של הקרוסטרק ירדה מעט מ-1.4 טון ל-1.27 טון לנגרר עם בלמים וב-100 ק"ג ל-650 ק"ג לנגרר ללא בלמים. מנגד, נפח תא המטען נותר ללא שינוי ועומד על 564 ל' עד לגובה התקרה.

לוח מחוונים "היברידי" בקרוסטרק היברידי-מתון. צילום: סובארו

 

סובארו קרוסטרק ההיברידי שומר על בורר מצבי הנהיגה SI ואף מוסיף לו מצב SHARP לנהיגה נמרצת יותר. ישנו גם X-MODE מורחב בעל שני מצבים. חבילת הבטיחות והסיוע מורחבת ביחס לגרסאות האחרות. למעט מצלמות 360 יש בהייבריד גם ניטור שטח מת, בלימה בנסיעה לאחור, תאורה אדפטיבית וגם 8 כריות אוויר ובקרת שיוט אדפטיבית. האבזור הפנימי גם הוא די זהה למעט ריפודי עור למושבים ומראת פנים המתכהה אוטומטית. האבזור החיצוני מוסיף מתזי מים לפנסים הקדמיים וגם (החזיקו חזק) קיפול חשמלי למראות הצד – דבר שנהגי סובארו רבים הלינו על העדרו.

המחיר של סובארו קרוסטרק היברידי (e-Boxer) הוא 220 אלפי שקלים.

 

 

 

Check Also

מבחן דרכים יונדאי טוסון הייבריד

גם היברידי גם 4X4 וגם יותר לונג. יונדאי טוסון הייבריד מסתמן כרכב הפנאי המעניין ביותר של שנת 2025 ויש לו הרבה מה לתת בעיר, בכביש וגם בפנאי

4 comments

  1. למה לא תיקחו על הקקמייקה הזה 250000?

  2. אלי תל אביב

    מחיר חמדני ומקומם.

  3. הגיע הזמן לקיפול מראות חשמלי. אני מדבר על זה שנים רבות. המחיר באמת לא ריאלי. נראה מי הפראייר שיקנה את הרכב הזה.

  4. רכב כביש/שטח שכבר לא מגיע עם גלגל ספר בגול מלא הוא כבר לא רכב לשטח!

    בדיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *