תומר הדר
זוכרים את סקודה פורמן? טנדר עצוב עם מקורות צנועים? טוב, זה היה פעם. היום יש סקודה מונטיאק, ניסיון מודרני של סקודה להוכיח לעולם שניתן לייצר טנדר צ'כי מדליק לצעירים, על בסיס סקודה קודיאק.

• איך להגשים חלום של רכב חדש
למי שלא זוכר, את הפרוייקט החלו סטודנטים לעיצוב שעובדים בסקודה ומשם זה פשוט המשיך למקום טוב, כפי שממחישות התמונות. המפרט עשיר וכולל באמת לא מעט חלקים עם פוטנציאל הנאה גבוה, כמו תא מטען עם רצפה כפולה שיכולה להכיל תא קירור, כננת, שנורקל ולד באר.

למרות שהמכלולים הם עדיין סקודה קודיאק למהדרין, המונטיאק מציג לא מעט שינויים ושדרוגים מבורכים – כולל מרווח גחון נאה של 290 מילימטרים, חישוקי 17 אינץ', וגם סאבוופר שמסוגל לספוג 2000 וואט. בנוסף, סקודה חושפת את המידות, שמוכיחות שהמונטיאק הוא יותר מבודיקיט וקצת עבודה עם מסור. כך, המונטיאק רחב מסקודה קודיאק בכמעט 16 סנטימטרים, ארוך ב-123 מילימטרים וגבוה ב-34 מילימטרים. עוד נקודה מעניינת: בסיס הגלגלים קוצר בשלושה מילימטרים צנועים. המנוע הוא אותו מנוע קודיאק מוכר, קרי 2.0 ליטרים, בנזין, 190 כוחות סוס.
