רוני נאק
מצ'מפיון יבואנית מותגי קבוצת VW נמסר על החזרה לשיווק של גרסאות RS של ה-A6 אוונט ו-A7. המחירים הם 1.1 ו-1.13 מיליון שקלים בהתאמה. בשביל הסכום הפעוט הזה תקבלו מנוע V8 כפול מגדשי-טורבו, 630 כ"ס 87 קג"מ, הנעה כפולה קבוע אקטיבית עם ניתוב מומנט לפנים/אחור וגם לצדדים. מעצורים מחוזקים וחבילות אבזור ובטיחות מקיפות הנותנות כיסוי לדינאמיות המופרעת של המכוניות הגדולות האלה.
• הזדמנות נדירה לאאודי e-tron GT במסירה מהירה
להלן הודעת הדובר במלואה:
חטיבת Audi ישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, מרחיבה את משפחת דגמי הספורט שלה עם השקת דגמי קצה ספורטיביים נוספים בגרסת Performance, ה-RS6 Avant וה-RS7 Sportback.
גרסאות הספורט הקיצוניות של ה-A6 וה-Sportback A7 מציגות את השילוב המנצח של האיכות והעוצמה שפיתחה Audi, עם ביצועים ששוברים שיאים חדשים, עיצוב דינמי וחוויה של נהיגת מסלול. ה-RS6 Avant מציגה פרשנות מחודשת לאייקון המזוהה יותר מכל כדגם הראשון של סדרת ה-RS, ולצידו ה-RS7, בתצורת קופה.
מחיר ה-RS6 Avant Performance יחל מ-1,100,000 שקלים ומחיר ה- RS7 Sportback Performance יחל מ-1,129,000 שקלים, זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 5,033 שקלים.
גרסאות ה-RS הספורטיביות שומרות על העיצוב השרירי ונוכחות כביש אגרסיבית כחלק מהמסורת המפוארת של רכבי הספורט ממותג ארבע הטבעות, עם עיצובי Coupe. בשניהם חלון גג פנורמי חשמלי, חישוקי "22 בעיצוב V5-Spoke בגוון שחור, קליפרים אדומים לבלמים, וחבילת עיצוב חיצונית בגוון אפור מט. ה-RS7 Sportback מציע בנוסף ספוילר אחורי מתכוונן חשמלית.
הלב הפועם של גרסאות ה-Performance לדגמי ה-RS6 וה-RS7 נמצא מתחת למכסה המנוע: מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר ובגרסה משודרגת, עם מגדש טורבו הכפול והעוצמתי של Audi, שמציג לחץ גדישה משופר של 2.6 (לעומת 2.4 בגרסאות הבסיס), המאפשרים נתוני שיא: הספק מרבי של 630 כ"ס, מומנט אדיר של 86.7 קג"מ (בין הטווחים של 2,300 עד 4,500 סל"ד) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. המנוע מספק ביצועי מסלול מרשימים, מטיס את צמד המכוניות מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות בלבד(!), 0.2 שניות פחות מגרסאות הבסיס.
חווית הנהיגה זוכה למקסום נוסף עם משקל קל ב- 8 ק"ג, בתוספת סאונד עוצמתי יותר שחודר לתא הנוסעים (באמצעות מע' פליטה ספורטיבית RS).
שתי הגרסאות מציעות חוויית נהיגה ספורטיבית ודינמית, עם מערכת הנעה כפולה קוואטרו ותיבת 8 הילוכים אוטומטית Tiptronic, המתאימה עצמה לתנאי הכביש לאחיזה מקסימלית. בשתיהן דיפרנציאל מרכזי המצויד ביכולת להעביר עד 70 אחוז מהמומנט לציר הקדמי ועד 85 אחוז לציר האחורי, יחד עם מתלי אוויר RS אדפטיביים וספורטיביים.
סביבת הנהג כוללת מערכת MMI Touch עם מסך עליון "10.1 ומסך תחתון של "8.6, יחד עם מערכת ניווט מלאה בממשק MMI Plus, ולוח מחוונים דיגיטלי צבעוני "12.3 Audi Virtual Cockpit. הרכב כולל בנוסף Audi Smartphone Interface לשיקוף הטלפון הנייד על גבי המסך הראשי, מערכת שמע פרימיום B&O בת 16 רמקולים ו-15 ערוצים בהספק 705w. בנוסף, מצוידים הדגמים בהיגוי פרוגרסיבי, בורר מצבי נהיגה Audi Drive Select, מושבי Sport Plus קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, חימום, ואוורור, ריפודי עור Valcona עם תפירה בעיצוב "חלת דבש", מראות חיצוניות מתכווננות מתכהות ומתקפלות חשמלית עם חימום וזיכרונות, הגה 3 זרועות, מתכוונן חשמלית, בתיפור עור לשליטה על המולטימדיה ופקדי העברת הילוכים, סגירת Servo רכה לדלתות, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית בת 4 איזורי שליטה, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, וחימום להגה. עם פתיחת דלתות הרכב תופיע תאורת LED Entry Lightning וסמל RS Performance.
ה-RS6 Avant Performance וה-RS7 Sportback Performance בעלות מערכות בטיחות אקטיביות, בהן מערכות סיוע מתקדמות לנהג: מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, מערכת לסיוע במניעת התנגשות מאחור, חיישני חניה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג, מצלמות היקפיות 360, מערכת חנייה אוטומטית, ובקרת שיוט אדפטיבית. את האבזור הבטיחותי והעשיר משלימים פנסי ה-LED Matrix HD הקדמיים עם Audi Laser Light , תאורת LED אחורית, איתות LED דינמי קדמי ואחורי, פונקציית תאורת יום, נעילת דיפרנציאל מרכזי אוטומטי, התראה לירידת לחץ אוויר בצמיגים (כולל מידע על לחץ אוויר בכל צמיג), ו-6 כריות אוויר.