יום שלישי , 19 מרץ 2024
טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

טיול שטח – סינגל ויער חניתה

רוני נאק

רשת הסינגלים שקק"ל פותחת ומסמנת ממשיכה להתרחב – והפעם הצלחנו להגיע לסינגל שנפתח לפני כשנתיים בפינה הצפון מערבית של המדינה – יער חניתה. הריחוק של היער הזה הותיר אותו יחסית לא נגוע בפגעי האדם והוא עתיר צמחיה, הרבה צל בשילוב של אורנים אלות וסבך טבעיים.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

נקודת התחלה: הפניה הראשונה ימינה אחרי שנכנסים לכביש 8990 – חניון שלומי

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

מסלול הרכיבה עצמו מתחיל בסדרה של עלויות מתונות הנשברות בזיגזגים כדי להקל על הרוכבים ולצבור גובה לקראת ההמשך שהוא יותר זורם ובמורד. תוואי השטח עצמו באמצע הקיץ מתחלף בין קטעי פודרה, לסלעים (בן שמן סטייל) לבין דרדרות – אבל השביל זורם ואפשר לקבוע קצב נאה.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

עוד שיקול הוא מזג האוויר – אמנם התחלנו את הרכיבה בשש בבוקר אבל האוויר בתוך היער פשוט עומד והלחות הגבוהה מהים הקרוב יצרו עומס חום שהורש בטיפוסים. בשעות אחרי הצהריים בריזה מהים הופכת את המקום להרבה יותר ידידות והייתי שוקל לרכוב משעה חמש וחצי ואילך.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: STRAVA
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: STRAVA

הרכיבה עצמה – נטו – לקחה כשעה וארבעים דקות בקצב מתון כאשר במהלן טיפסנו כ-485 מטרים והגענו למהירות מירבית של 32 קמ"ש. הסינגל מתאים לאופני שבילים ו-XC. לא חייבים להצטייד בארסנל ה-AM האחרון לטובתו.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

אחרי הרכיבה מומלץ מאד לטפס מעט בכביש ולהיכנס לדרך הנוף של יער חניתה. כך שהעמסנו לתא המטען העצום של דאצ'יה MCV סטפוואי שני אופני הרים גדולים וציוד רכיבה רב ועלינו את ההר כדי לבקר בשיחזור של חומה ומגדל. העלייה לקרקע בחניתה הייתה במרץ 1938 בסביבה עוינת בשיאו של המרד הערבי שכוון בעיקר נגד המנדט הבריטי אבל נוצל גם לסגירת חשבונות פנימיים ופגיעה ביהודים.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

מהמגדל המשכנו על דרך עפר מסומנת בסימון כחול כשמרווח גחון של 17.5 ס"מ ומתלים ארוכים מהלך ביחס ל-MCV הרגיל מספקים את הביטחון לנוע בחופשי על השבילים ומספקים נוחות יותר מסבירה. אחרי כ-8.0 קילומטרים בלבד – חלפנו על פני חניוני יום יפים ופינות חמד הגענו ליציאה לכביש 899 – הוא כביש הצפון. משם הדרך הביתה על קרוז קונטרול ועם צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ/ל' היא נעימה ובעיקר קלה על הכיס.

טיול אופניים - עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק
טיול אופניים – עם דאצ'יה MCV סטפוואי לסינגל ויער חניתה. היה לח! צילום: רוני נאק

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × one =