יום רביעי , 28 יולי 2021
ראשי » חדשות » דיימלר מלשינה. במוו ו-VW משלמות מיליארד $
BMW נוקתה ממרבית ההאשמות. תשלם 302 מיליון אירו קנס כפשרה. צילום: BMW

דיימלר מלשינה. במוו ו-VW משלמות מיליארד $

רוני נאק

מברלין מגיע דיווח כי BMW הסכימה לפשרה שהוצעה על ידי הנציבות האירופאית כדי לעצור את החקירה בדבר הפרת ההגבלים העסקיים. בו בזמן VW (המעורבת גם בפרשה הזו) שוקלת האם לנקוט בצעדים משפטיים נוספים. הנציבות האירופאים אמרה כי שלושת יצרניות הרכב האירופאיות הפרו תקנות של הגבלים עסקיים על ידי הגבלת התחרות בתחום של בקרת זיהום האוויר ממנועי דיזל. הטענה נוגעת לשיתוף פעולה ויצירת תקנים משותפים לתוספי ADBLUE המשמשים לצמצום מזהמי NOX.

הנציבות האירופאית קנסה את BMW ו-VW בסך של מיליארד דולר (875 מיליון אירו) ואמרה שדיימלר לא נקנסה מכיוון שהיא זו שחשפה את קיומו של ה"קרטל" לשון הנציבות.

BMW אמרה כי שילמה קנס של 373 מיליון אירו וכי תביעות נוספות בנושאי זיהום אוויר בוטלו בשל כך. עוד אמרה BMW כי היא נוקתה מכל חשד של שימוש באמצעים לא חוקיים לשבש בדיקות זיהום אוויר.

VW "בסך הכל ניהלנו שיחות על טכנולוגיה" בוחרת בנתיב המשפטי. צילום: VW

VW שנקנסה ב-502 מיליון אירו רוצה לפנות לאפיק משפטי בטענה שמדובר בתקדים מסוכן שכן הם עסקו רק ב"שיחות טכניות בנושאי זיהום אוויר".

אז מי הרע בסיפור הזה? הנציבות האירופאית שמנסה להכניס יד עמוק לכיס של יצרניות הרכב העשירות? יצרניות הרכב שמנסות לעשות מיניפולציות בחוק ולארגן לעצמן מונופול? או אולי דיימלר המלשינה?

מרצדס: לקחנו את היונימוג לטיול. ביי. צילום: מרצדס
Unimog and G-Class: summit of the off-road giants; Mercedes-Benz Unimog UHE 5023, golden yellow, crew cab, OM 934, 4-cylinder, 170 kW/231 hp, 5.1 l, 900 Nm/1200-1600 min

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה הייבריד

עדכון מראה מינורי, שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות וגם מערכת היברידית קלילה שמורידה את דירוג הזיהום. סוזוקי ויטארה נותנת פוש. האם זה מספיק מול תחרות מצויינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *