יום ראשון , 20 יוני 2021
ראשי » מגזין » כך תלמדו לחצות שלוליות מים עמוקות
מעברי מים יכולים להיות כיף גדול או מקום ממש גרוע להיתקע בו. צילום: ווינגייט

כך תלמדו לחצות שלוליות מים עמוקות


אין ג'יפאי שטייל בשטח שלא נתקל במכשול מים בדרך. האם המכשול הזה לא עמוק מדי? האם הרכב שלי יצליח לחצות את המכשול? מה יקרה אם נתקע? שאלות אלו ושאלות רבות נוספות עולות בפני ג'יפאים שמגיעים למכשולי מים בטיולי השטח שלהם. אז מה עושים ואיך עוברים את המכשול בשלום? בדיוק לשם כך, הוצאנו את שלומי אשכנזי, מרצה בכיר בקורס מדריכים לרכבי שטח של המכללה האקדמית בוינגייט, למכשול מים באיזור שמורת פורה.

תלמדו גם אתם לנהוג בשטח כמו מקצוענים 

"כשאנחנו מגיעים למכשול מים, אנחנו  לא תמיד יודעים כמה הם עמוקים,  מה יש בצד השני, או על הקרקעית. הדבר הראשון שאתם צריכים הוא זוג מגפיים כדי שתוכלו לעשות בדיקה ידנית עם מקל של גובה המים. בעזרת המקל אנחנו בודקים שני דברים. אחד, מה הוא עומק המים. השני, מה מחכה לנו על הקרקעית? גם שהבוץ לא קשוח מדי וגם שלא מחכים לנו שם אבנים או ברזלים שיכולים לעשות לנו נזק לרכב". כך אומר אשכנזי כשהוא מבקש  מדור רטס מהצוות שלו, לבדוק את מכשול המים.

אז אחרי שאנחנו יודעים מה ואיך בודקים לפני הכניסה למכשול המים, הגיע הזמן לבדוק מה עושים במהלך חציית המכשול. "במהלך חציית מכשול מים אנחנו לא נוסעים מאוד מהר, או בגז גבוה. אנחנו לא רוצים לראות שפריצים גדולים מהצדדים. זה אומנם מצטלם יפה, אבל זה משפריץ על סביבת המנוע. אנחנו צריכים להיכנס במהירות קבועה, גז קבוע ולא מאוד גבוה. תחום ההילוכים שאנחנו רוצים להשתמש בו הוא low. נוסעים לאט וכך יש לנו עתודות כוח זמינות למידה שנצטרך.  נעזרים בכל אביזרי העבירות שיש לנו ברכב, כדי שיהיה לנו יותר סיכוי לשמור על רציפות התנועה", הוסיף המדריך של המכללה האקדמית בוינגייט.

מעברי מים יכולים להיות כיף גדול או מקום ממש גרוע להיתקע בו. צילום: ווינגייט

אם הצלחתם לעבור את מכשול המים בשלום, ללא תקלות וללא עצירות, אז מעולה. אם הרכב שלכם נעצר בתוך המכשול, אז זה הזמן לשקול מה הלאה, אומר אשכנזי ומוסיף: "אם הרכב עצר, בשום פנים ואופן אל תתנו עוד גז. זה עלול סתם להחמיר את המצב שלכם. אל תדמימו את המנוע, כי הדממה במקרה הזה תגרום למים להיכנס לאגזוז ואח"כ לא נוכל להניע גם אם נרצה".

מעברי מים יכולים להיות כיף גדול או מקום ממש גרוע להיתקע בו. צילום: לנד רובר

עצירה של הרכב הוא לא הדבר היחיד שעלול לקרות לכם בזמן חציית מכשול מים. דבר נוסף שיכול לקרות, הוא שהמנוע של הרכב יכבה. מה עושים במקרה כזה? "במקרה כזה אנחנו פשוט לא עושים כלום. לא מנסים להניע אותו, לא מנסים להתקדם על סטרטר או כל דבר אחר. יתכן והמנוע התחיל לשאוב מים ובעצם בזה שננסה להניע אותו נגרום לו לנזק פטאלי ואת המנוע הזה אחרי זה תצטרכו להחליף. במקרה כזה אנחנו צריכים לקרוא לעזרה מבחוץ, כדי שיגררו לנו את הרכב החוצה מהמעבר מים ואח"כ יהיה ניתן לטפל בו", כך סיים אשכנזי את ההסבר שלו.  

צפו גם בזה

לנד רובר הולכת על מימן

אם יש לכם רכב גדול וכבד שצריך לחשמל כדי לעמוד בתקנות זיהום. זה הזמן לחשוב על תאי דלק. זה הפתרון שלנד רובר הגיעה אליו עם הדיפנדר החדש אשר מתחיל סדרת ניסויים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *