רוני נאק
ילדים, לרוב תינוקות, הנשארים לבד ברכב חם הוא נושא שלצערנו מכה בכל שנה. ולא משנה מה בדיוק הסיבה שבעטיה הם הגיעו למצב הזה, יותר ויותר רגולטורים ומחוקקים מתחילים להיות מודעים לבעיהשל שכחת ילדים ברכב וקובעים תקנות אשר יחייבו את יצרניות הרכב להתקין מערכת אשר תזהה ותתריע על ילד, תינוק או אפילו בעל חיים שנותר נעול ברכב לוהט.
לאחרונה רגולטורים בארה"ב ובאירופה החלו לבדוק את האפשרות לקבוע תקן ל"מערכת לניטור ילדים" שתכליתה למנוע את מקרי המוות הנוראיים האלה. בנוסף, יש גם כוונה של ENCAP להוסיף פרמטר של איתור ילדים ויכולת להודיע לנהג או לשירותי החירום. ניקוד נוסף למבחני הריסוק ודירוגי הבטיחות שלה החל מ-2022.

שלא במפתיע יש חברות אוטוטק ישראליות רבות אשר מפתחות מערכות חישה שונות בדיוק בשביל למנוע שכחה של ילדים ברכב – ואלה פתחו במירוץ כדי להיות הראשונות שיצרניות הרכב יאמצו את הטכנולוגיה שלהן. בינתיים, חשוב לציין, כי קיימות מערכות המזכירות לנהגים על האפשרות כי שכחתם ילד מאחור – למשל ביונדאי סנטה פה החדשה – אלה לרוב מערכות המתבססות על חיישני סגירת ופתיחת הדלתות כאשר ביונדאי מצטרפים גם חיישני אולטראסאונד המשולבים בתקרה מעל למושבים האחוריים.
על פי הפרסום באוטומוטיב ניוז, חלה "התעניינות גוברת" במערכות החישה האלה מצד יצרניות הרבה – אשר לפי חברות ההייטק הישראליות "לא ששו" בתחילה לאמץ את הטכנולוגיות שלהן. אולם עתה יש כבר הצעת חוק שהוגשה בקונגרס האמריקאי במאי 2019 והכיוון הרגולטורי הוא כזה שיחייב את היצרניות להתקין מערכות זיהוי ילדים ברכב – בחוק.

חברות האוטוטק הישראליות שמפתחות מוצרים בתחום ניטור ילדים במושב אחורי משתמשות בטכנולוגיות אופטיות או אפילו מכ"מ זעיר המסוגל לזהות את התנועות הקטנות ביותר גם אם הילד מכוסה או נסתר – ולאתר למשל דופק של לב או כלי דם פועם מתחת לעור.
בכל מקרה מהרגע שמערכות ניטור ילדים ברכב יהפכו לחובה חוקית (כמו למשל ה-TPMS המנטרת את לחץ האוויר בצמיגים) התעשייה תגיע מהר מאד לקושש כל טכנולוגיה יישימה בתחום הזה.