יום שלישי , 16 אפריל 2024
הכירו את TOTEM GT - רסטומוד יוקרתי עם חשמל או טורבו ידני. צילום: TOTEM

זה Totem GT


רוני נאק

רכבים חשמליים יש כבר היום מכל מין, צורה וגודל. רובם מנסים להעביר מסר ש"זה העתיד" וליצור ארשת טכנולוגית או פסאודו-טכנולוגית ארוזה במסכים גדולים ועטופה ב"עור טבעוני" שבינו לבין עור או טבעונות אין דבר. בתוך הדיסטופיה התחבורתית שמתהווה לנגד עינינו יש גם אנומליות נפלאות כמו TOTEM.

הכירו את TOTEM GT – רק 500 אלף דולר ליצירה בעבודה ידנית מלאה. צילום: TOTEM

לטוטם יש נוסחה שבה היא מפגישה טכנולוגיות קצה עם חומרים מתקדמים. הביטוי של הגישה ניכר לעין בדגם ה-GT.  עיצוב המרכב המקורי של אלפא רומיאו ג'וליה GT ג'וניור עם מונוקוק מסיבי פחמן (קרבון) מלא. אל תטעו, זה לא "רסטומוד" קלאסי שבו לוקחים רכב אספנות ישיש ומחזירים אותו לכביש עם מערכות הנעה ונוחות מודרניים. עומק השינויים הוא כה גדול ונוגע בכל-כך הרבה אספקטים של הרכב – עד כי זה הופך את ה-GT לחיה אחרת לגמרי.

הכירו את TOTEM GT – כל מה שבשחור זו מטעפת סיבי-פחמן אחודה. הבסיס הוא קיר האש שמגיע מג'וניור משנים 70 עד 75. צילום: TOTEM

ב-Totem חלל הפנים מעוצב בהזמנה אישית וכולל חומרי איכותיים כנקודת המוצא. מבט מהיר מגלה סימפוניה של סיבי פחמן ואלומיניום מכורסם.

לוח המחוונים של ה-Totem GTs פשוט ומינמאליסטי. עיצוב הקבינה מרכז את תשומת הלב לדרך, לפיתולי הכביש ולנהיגה – לא ל"מסכים".

הכירו את TOTEM GT – המראה קלאסי האיבזור מודרני. התאמה אישית מלאה לפי העדפות הלקוח. צילום: TOTEM

טוטם שילבה מערכות נוחות מודרניות ביניהן יש גם חלונות חשמליים, בקרת אקלים ומפתח חכם.

לא נעיק עוד במילים – במקרה הזה בהחלט שהצילומים עושים עבודה הרבה יותר טובה. כן נספר שה-GT מיוצרת בגרסה 100% חשמלית עם הספק של עד 590 כ"ס ו-120 קג"מ. סוללה של 81 קוט"ש (חד-פזי 6.6 קו"ט ועד 90 קו"ט DC) והנעה אחורית. מערכת שמע עם 13 רמקולים ממונה על יצירה של חווית נהיגה מערבת ככל האפשר – עם יכולת התאמה אישית כמובן לסאונד המנוע, העברת ההילוכים ועוד – בשביל האפקט. המשקל 1,300 ק"ג.

הכירו את TOTEM GT – הגרסה החשמלית שוקלת רק 1.3 טון ומנועה מפיק מעל 100 קג"מ. צילום: TOTEM

מי שעדיין לא מוכן לראות מנוע חשמלי בתוך רכב כזה, יוכל לבחור ב-V6 כפול-מגדשים בנפח 2.9ל' עם תפוקה של עד 750 כ"ס וכ-89 קג"מ. ההנעה אחורית בלבד דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. משקל הגרסה הזו עומד על 1,180 ק"ג בלבד – צמרמורות!

הכירו את TOTEM GT – רסטומוד יוקרתי עם חשמל או טורבו ידני. צילום: TOTEM

המחיר? אם אתם כבר שואלים הוא כ-500,000 דולרים. תלוי כמובן בחבילת האבזור ורמת ההתאמה האישית. התפוקה מזערית, רשימת ההמתנה ארוכה. לטעמנו – הרכב הזה גורם לפרארי להראות המונית. WIN

Check Also

סדאן חדשה הונגצ'י – EH7

פחות רולס רויס יותר סדאן מהודרת. EH7 עם עד 619 כ"ס וטווח סיני של עד 820 ק"מ מסוללת ענק של עד 111 קוט"ש. הונגצ'י בישראל בסוף 2024

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − 12 =