רוני נאק
רכבים חשמליים יש כבר היום מכל מין, צורה וגודל. רובם מנסים להעביר מסר ש"זה העתיד" וליצור ארשת טכנולוגית או פסאודו-טכנולוגית ארוזה במסכים גדולים ועטופה ב"עור טבעוני" שבינו לבין עור או טבעונות אין דבר. בתוך הדיסטופיה התחבורתית שמתהווה לנגד עינינו יש גם אנומליות נפלאות כמו TOTEM.

לטוטם יש נוסחה שבה היא מפגישה טכנולוגיות קצה עם חומרים מתקדמים. הביטוי של הגישה ניכר לעין בדגם ה-GT. עיצוב המרכב המקורי של אלפא רומיאו ג'וליה GT ג'וניור עם מונוקוק מסיבי פחמן (קרבון) מלא. אל תטעו, זה לא "רסטומוד" קלאסי שבו לוקחים רכב אספנות ישיש ומחזירים אותו לכביש עם מערכות הנעה ונוחות מודרניים. עומק השינויים הוא כה גדול ונוגע בכל-כך הרבה אספקטים של הרכב – עד כי זה הופך את ה-GT לחיה אחרת לגמרי.

ב-Totem חלל הפנים מעוצב בהזמנה אישית וכולל חומרי איכותיים כנקודת המוצא. מבט מהיר מגלה סימפוניה של סיבי פחמן ואלומיניום מכורסם.
לוח המחוונים של ה-Totem GTs פשוט ומינמאליסטי. עיצוב הקבינה מרכז את תשומת הלב לדרך, לפיתולי הכביש ולנהיגה – לא ל"מסכים".

טוטם שילבה מערכות נוחות מודרניות ביניהן יש גם חלונות חשמליים, בקרת אקלים ומפתח חכם.
לא נעיק עוד במילים – במקרה הזה בהחלט שהצילומים עושים עבודה הרבה יותר טובה. כן נספר שה-GT מיוצרת בגרסה 100% חשמלית עם הספק של עד 590 כ"ס ו-120 קג"מ. סוללה של 81 קוט"ש (חד-פזי 6.6 קו"ט ועד 90 קו"ט DC) והנעה אחורית. מערכת שמע עם 13 רמקולים ממונה על יצירה של חווית נהיגה מערבת ככל האפשר – עם יכולת התאמה אישית כמובן לסאונד המנוע, העברת ההילוכים ועוד – בשביל האפקט. המשקל 1,300 ק"ג.

מי שעדיין לא מוכן לראות מנוע חשמלי בתוך רכב כזה, יוכל לבחור ב-V6 כפול-מגדשים בנפח 2.9ל' עם תפוקה של עד 750 כ"ס וכ-89 קג"מ. ההנעה אחורית בלבד דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. משקל הגרסה הזו עומד על 1,180 ק"ג בלבד – צמרמורות!

המחיר? אם אתם כבר שואלים הוא כ-500,000 דולרים. תלוי כמובן בחבילת האבזור ורמת ההתאמה האישית. התפוקה מזערית, רשימת ההמתנה ארוכה. לטעמנו – הרכב הזה גורם לפרארי להראות המונית. WIN