שטח
אם אין לכם עדיין רשיון נהיגה או תקציב לרכוש את יונדאי איוניק 5N המרהיבה – עדיין תוכלו להנות מהביצועים שלה ומחווית הנהיגה בה – בממד הווירטואלי. זאת, לאחר הופעת הבכורה של הדגם באירוע הגמר של אליפות העולם ב-eSports של Gran Turismo שהתקיימה בימים האחרונים באמסטרדם. לחובבי הגיימינג נספר כי זו השנה השביעית שמשחק סימולציית הנהיגה המוביל בעולם מקיים אליפות עולמית, חובקת גלובוס, למיליוני המשתמשים והמשחקים בה ברחבי העולם. יונדאי איוניק 5N הייתה המכונית הרשמית של אירוע הגמר והופעה ראשונה לפני הופעתה בעדכון של המשחק הצפוי להתרחש בינואר 2025.
במעמדה כרכב הספורט החשמלי הראשון לבית יונדאי, האיוניק 5N מובילה את היישום בפועל של אסטרטגיית החשמול של ענקית הרכב הקוריאנית. ככזה היא זכתה לשורה ארוכה של פרסים והשגים (בעולם הפיזי כמובן) בזכות פיתוח מערכת ההנעה שבה, חווית הנהיגה והישגים שהם אבני דרך חשובים בספורט המוטורי.
• זה הרכב עם מערכת ההנעה החשמלית הטובה ביותר
יונדאי איוניק 5N משתמשת בטכנולוגיית החשמול המתקדמת של יונדאי כדי למקסם את ביצועי הנהיגה. עם מערכת הנעה לכל הגלגלים היוצרת אחיזה מעולה והתנהגות כביש שטרם נראו ברכב חשמלי מקבוצתה. IONIQ 5 N מתגאה בהספק מרבי של 650 כוחות סוס (במצב N Grin Boost), ותפוקת מומנט מירבית של 77.0 קג"מ (במצב N Grin Boost) משני מנועים: קדמי ואחורי. לסוללת ההנעה קיבולת של 84 קוט"ש ומערכת בקרת ניהול תרמית ייעודית לרכב בעל ביצועים גבוהים עוזרים לספק ביצועי נהיגה עקביים גם אחרי שורה של הקפות מהירות במיוחד.
ה-IONIQ 5 N נהנית משירותיה של פלטפורמה חשמלית מודולארית (E-GMP) מפיתוחה של יונדאי עצמה. זו מאפשרת שילוב של שני מנועים חשמליים, מציעה מרווח פנימי מרבי עם בסיס גלגלים של 300 ס"מ, פועלת בתחום ה-800V ובנוסף כוללת גם מתלה אחורי רב-חיבורי ייחודי וכן ניתוק מכאני לגלגלים הקדמיים כאשר המנוע הקדמי אינו מספק כוח.
מה שהוסיף להתרגשות, הצופים בגמר קיבלו IONIQ 5 N כפרס מיוחד כחלק מהקמפיין (לא לאבד את זה! זו הייתה איוניק 5N דיגיטלית לא פיזית).
אם בכל זאת אתם מעדיפים לשמור את הריגוש מול המסך לדברים אחרים, תשמחו לגלות שכלמוביל, יבואנית יונדאי, משווקת את יונדאי איוניק 5N גם בישראל. המחיר הוא כ-440 אלפי שקלים (נכון לדצמבר 24).