תומר הדר
אין על מנועי המי. HEMI,למי שלא ממש מכיר, הוא כינוי למנוע בעל תאי שריפה המיספריים, כלומר כדוריים. כלומר בצורת כדור. מנועי המי, למי שלא יודע, נחשבים במונחים אמריקאיים לגביע הקדוש של קרייזלר ומותקן בדרך כלל רק בסדרות הבכירות ביותר של דגמי החברה, ראה ערך גרסאות הספורט 8 הצילינדרים של דגמי ג'יפ ודודג'.
לכן אפשר בהחלט להבין את הגאווה שחשים בעלי גרסאות HEMI, בכל פעם שמישהו מבחין בתוויות ה"HEMI" על מכסה תא המטען (תשאלו את בעליהם של מספר מאוד מצומצם של גרנד צ'רוקי שהגיעו ארצה ביבוא אישי).מסיבה זו קיימת כמובן גם תעשיית "זיופים" משגשגת, של לקוחות קרייזלר שההמי היחיד שמותקן במכוניתם הוא הסמל, שהם התקינו בעצמם. שזה מביך. אך מה קורה כשקרייזלר עצמה מתקינה את הסמל בטעות על הדגם הלא נכון? טוב-זה כבר ממש ממש מביך.
אך זה בדיוק מה שקרה לכמה אלפי טנדרים-כולם דודג' ראם 1500, שבתא המנוע שלהם שוכן מנוע ה-V6 הצנוע של דודג'- שעובדי קרייזלר בכבודם ובעצמם הרכיבו במפעל על כנפיהם, כמה סנטימטרים ממנועי ה-V6 סמלי "המי" מקוריים לחלוטין-ושלחו אותם לדרכם כשהם חמושים במנועי V6 בנפח 3.6 ליטרים (נפח ההמי הוא 5.7 ליטרים). הפתרון של דודג' אינו מסובך: הרכבים שאינם מצוידים במנועי המי יוחזרו לסוכנות לצורך הסרת הסמל. הגיוני,לא?