יום ראשון , 28 אפריל 2024
מבחן דרכים שברולט TRAX. מבחן מנצח לתמורה לכסף. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים שברולט טראקס

רוני נאק

הפעם, לשם שינוי, בא לי דווקא להתחיל בסוף. בסיכום. אתם יודעים…הפרעת קשב וכל זה. לטעמי שברולט TRAX החדש מייתר את המכונית המשפחתית. זו עיקר הבשורה של ה-SUV הנאה הזה. ה-TRAX מחסל את הרלוונטיות של המשפחתיות האפרוריות לא כי הוא מגיש לכם איזו מהדורה סגפנית של ג'יפון (זה SUV קטן בשפת המגזינים כן?) שהופשט מאיבזור כדי להגיע לרמת מחיר נמוכה. להיפך הוא עושה זאת עם גג שמש, חישוקים גדולים וחבילת RS2 מהממת שמפרגנת לעיצוב המרכב המותגי העדכני, מערכות בטיחות אקטיביות ומנוע טורבו חזק-אך-חסכוני. ב-155 אלף שקלים לא תמצאו עסקה טובה יותר.

מבחן דרכים שברולט TRAX. נראה טוב ליד המדרכה בישוב יוקרתי. צילום: רוני נאק

• מבחן דרכים שברולט בלייזר RS

טראקס הדור השני

מי שזוכר את הדור הראשון (ולא דחק אותו למגירת הדברים שעדיף לשכוח) זוכר ג'יפון (B-SUV) קטן וצנוע שחלק גריל קדמי עם אופל מוקה שהייתה לא-מבריקה באותה מידה. מאז עברו תהפוכות בעולם הרכב וכיום אופל מוקה בדורה השני על על פלטפורמה של PSA (זה פיג'ו-סיטרואן) ואילו הטראקס הכל חדש מקבל את פלטפורמת GM החדשה שאנו מכירים אותה כאן גם בצורה של שברולט טריילבלייזר. למה זה חשוב? אתם בטח שואלים (אספר לכם גם אם לא תשאלו) בשתי מילים "בסיס גלגלים" ובשלוש "בסיס גלגלים ארוך". כך שעתה בסיס הגלגלים של הטראקס החדש הוא 270 ס"מ ארוכים – התארכות פלאית של 15 ס"מ שלמים ביחס לדור הראשון. יש לזה משמעות רבה לעיצוב, לחלל הפנים, תא המטען וכמובן לנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. תמהיל המתלים הוא תמוכות מקפרסון בחזית ומאחור קורת מתח עם קפיצי סליל שיתרונה בפרופיל הנמוך המשחרר חלל נוסף לתא המטען.

מבחן דרכים שברולט TRAX. עיצוב נאה התואם למראה המותדי של דור ה-SUV החדש משברולט. צילום: רוני נאק

לגבי העיצוב אין יותר מדי מה להרחיב. הביטו בצילומים. ה-TRAX הוא רכב פנאי נאה מאד. יש בו את כל פריטי הלבוש הנחוצים שמגדירים SUV בין אם אלו חיפויים שחורים לבתי הגלגלים ולסף, מסילות גג שחורות, חישוקי גלגלים גדולים, 18 אינץ' עם צמיגים רחבים – וזה מצטרף לשפת העיצוב החדשה של רכבי הפנאי משברולט פלוס עם הנגיעה המבריקה של חבילת RS הכוללת סמלים וכיתובים מושחרים, גריל מושחר, חלונות כהים, מראות צד שחורות המתכתבות עם מסגרות שחורות לשמשות הצד.

מבחן דרכים שברולט TRAX. קוקפיט דיגיטלי מודרני, ממשק קארפליי ואנדרואיד. צילום: רוני נאק

בתוך הרכב תגלו עוד פריטים רבים מחבילת RS הספורטיבית. ריפודי מושבים מחוררים עם פספולים אדומים, כיתוב RS בתפר על משענות הראש ופאנלים אדומים. תפרים אדומים על גלגל ההגה הספורטיבי וכן על מוט ההילוכים, דיפוני הדלתות, פתחי המיזוג והמושב האחורי. יש כאן שאר רוח ואמביאנס מאד…ספורטיבי. זה מקבל גיבוי מקוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים 8 אינץ' המציג מידע מגוון ולידו מסך מולטימדיה בגודל 11 אינץ' אליו מתממשק הטלפון בקארפליי או אנדרואיד חוטי. הממשק מהיר מאד וכך גם החיבור הראשוני אבל לוקח רגע להבין את התפריט של המערכת  -זהו מעט מסורבל.

מבחן דרכים שברולט TRAX. מושב אחורי מרווח מאד. יש שקעי טעינה אך אין פתח מיזוג. צילום: רוני נאק

בקרת אקלים דיגיטלית יש עם מתגים פיזיים משלה וזה מצויין. היא אינה מפוצלת ואין לה פתחים למושב האחורי.

המושב האחורי מרווח מאד, פונקציה של בסיס הגלגלים הארוך ומימד רוחב של 182 ס"מ. הכניסה אליו לא דורשת השתופפות מוגזמת ושם מאחור תמצאו מרווח מצויין לרגליים, לראש וגם לכתפיים. בנוסף, יש מאחור שקעי כוח שימושיים למכשירים הניידים.

פאזה אחת נוספת לאחור, תא המטען, לו יש נפח מרשים של 725 ל' (נתוני היבואנית) ואליו תגשו דרך דלת אחורית המתרוממת בכוח אנאטומי.

מבחן דרכים שברולט TRAX. טורבו 1.2ל' עם 139 כ"ס ו-22.4 קג"מ דינאמיות טובה גם אם לא מפלצת שרירים אימתנית. צילום: רוני נאק

מערכת ההנעה היחידה שבהיצע היא טורבו-בנזין בנפח 1.2ל' המפיקה 139 כ"ס ו-22.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. ההנעה קדמית בלבד – אפילו שהפלטפורמה יודעת לתמוך בהנעה כפולה. ראו ערך שברולט טריילבלייזר אקטיב. נתוני הביצועים מלמדים על 8.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית היא 7.5ל' ל-100 ק"מ המתורגמים ל-13.3 ק"מ לליטר.

מערך הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, התראה על תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.

מבחן דרכים שברולט TRAX. אמביאנס של רכב ספורטיבי. מסך מולטימדיה 11 אינץ' ולוח מחוונים 8 אינץ' בגרסת RS2. צילום: רוני נאק

נהיגה

לא חשבתי שאשתמש בחימום המושבים בנסיעת מבחן בחודש מאי בישראל. אבל טוב שיש וכשהסמל המושחר של שברולט כוון לדרום כשעתיים לפני זריחת החמה, הלחיצה על חימום המושבים הקדמיים עשתה כיף שם למטה עבורי ועבור הנוסעת שלידי.

אחרי יום קודם של סידורים וטרטורים בעיר, לצאת לנהיגה ארוכה (בשעת בוקר מוקדמת כשציפורים עוד נוחרים על העצים) היא חוויה משחררת. מחוץ לעיר הטראקס משייט בקצב טבעי שמנסה בכל פעם להיות רב יותר מזה של השלטים – גם של כביש 6. הוא רוצה לרוץ ולרוץ מהר. היכן שאפשר לתת דרור, הקצב שבו הקילומטרים עוברים תחת הרכב יכול להיות מרשים למדי – אם תבחרו בכך.

מבחן דרכים שברולט TRAX. יודע לכסות מרחקים ביעילות. צריכת הדלק טובה. צילום: רוני נאק

נוחות הנסיעה טובה, התנהגות הכביש בטוחה וכך גם תפוקת המנוע המאפשר עקיפות בטוחות וטיפוס מספק בעליות ארוכות.

בתוך העיר הממדים הקומפקטיים מאפשרים תנועה קלה ונעימה. יש חיישני חנייה מקומיים ומצלמת רוורס ברמה גבוהה המספקת תמונה נהדרת של מה שקורה מאחור.

מבחן דרכים שברולט TRAX. חבילת RS מוסיפה המון לאווירה. צילום: רוני נאק

מרווח גחון של 186 מ"מ מאפשר תנועה בטוחה על שבילים ודרכי עפר וכך גם הצמיגים הגדולים. כך שגם ללא הנעה כפולה אפשר לחקור כמה שבילי קק"ל פתיניים.

מבחן דרכים שברולט TRAX. תא מטען עצום ומאד שימושי ואפילו יש גלגל ספייר אמיתי מתחת לרצפה. צילום: רוני נאק

דור חדש של TRAX לדור חדש של נהגים שלא יסתפקו ברכב משפחתי אפרורי אפילו שיהיה היברידי יעיל ואפרורי. ככזה מדובר בהצעה שכל מי ששוקל משפחתית כדאי לו לעשות סיבוב בשברולט TRAX החדש.

מבחן דרכים שברולט TRAX. מבחן מנצח לתמורה לכסף. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + 9 =