רוני נאק
יונדאי לוקחת מובילות טכנולוגית עם הצגת האיוניק 6 החשמלית. הדגם השני במשפחת IONIQ הכל-חשמלית אחרי שיווק האיוניק 5 זוכת הפרסים. מתוך המצגת בת השעה ששודרה בלייב אתמול מקוריאה בלטו לא מעט דברים:
- תפיסה הוליסטית. לפיה רכב חשמלי איכותי הוא מפגש של כמה טכנולוגיות: סוללה, מנועים, אירודינאמיות ומערכות ניהול חכמות שיכולות, עם הזמן, לקבל שידרוגים ועדכונים מהאוויר.
- עולם דיגיטלי. יונדאי מבינה שכיום אנו חיים בשני ממדים: הפיזי והדיגיטלי. האיוניק 6 במידה רבה היא גשר בין שני העולמות האלה. מספקת פלטפורמה עם המון כוח חשמלי כדי להזין, למשל לפטופ ומיזוג לפרץ יצירתיות וכתיבת מיילים בחניון. בנוסף, יש כמובן את היכולת לקחת את האנשים למקומות פיזיים שונים כמו שכל מכונית אמורה לעשות. בנוסף שימוש נרחב במציאות רבודה כדי לספק ללקוחות חוויה של אולם תצוגה ווירטואלי ואף נהיגה ברכב. עולמות רבים במימד המטאוורס שבהם אפשר לחוות הרפתקאות רבות ודרכן להכיר את הרכב ואת היכולות שלו טוב יותר – ואף לפגוש נהגים אחרים ואנשים מיונדאי לחוויה דיגיטלית רבת משתתפים.
- מכונית נהיגה. עם כל הדגש שניתן בשנים האחרונות לנהיגה אוטונומית מלאה או למחצה. יונדאי לא מוותרת על חווית הנהיגה – למי שיבחרו לעשות זאת. לפיכך יש את האבולוציה של פלטפורמת EGMP המצוינת אשר כויילה בתפקידה החדש כבסיס לסדאן מודרנית וחזקה, על ידי אלברט בירמן – לשעבר ראש חטיבת M ב-ב.מ.וו – ומי שאחראי על יצירת מתלה אחורית חדשני ומתקדם לרכב חשמלי וכמובן על כל משפחת גרסות N הספורטיביות מיונדאי. וזה רמז מאד עבה כי עוד מעט נחזה בביאה של יונדאי N חשמליות.
- קפסולה לבני אדם. הפנים של יונדאי איוניק 6 תוכנן להיות נעים ומרגיע ועם הרבה אפשרויות להתאמה אישית. בסיס גלגלים ארוך מאד של 295 ס"מ וסרחי עודף קצרים מאד בכל קצה, משחרר מרחב גדול לתא הנוסעים. תמצאו בו את מושבי הנוחות הקדמיים, תאורת האווירה משתנה וניתן לבחור בין 64 גוונים שונים. ישנה אפשרות לחבר את שינויי הגוונים למהירות הנסיעה ולקצב. יש אפשרויות הגדרה של פונקציות רבות כולל משקל ההיגוי, עוצמת המנוע, רגישות דוושת התאוצה. כל זה בסביבת נהג דיגיטלית מלאה, מסכים גדולים עם מידע רב ועשיר ופתרונות חדשים למסכים של מראות הוידאו ואפילו הנדסת צליל עתידנית לרכב החשמלי.
- כוח ספייר. בהיצע שני מארזי סוללות: 53 ו-77.4 קוט"ש. אלו מניעות מנוע יחיד אחורי או שני מנועים בגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה החזקה ביותר מציעה תפוקה של 325 כ"ס ו-61 קג"מ – 5.1 שניות ל-100 קמ"ש. יונדאי מעריכה כי איוניק 6 יגיע לצריכת זרם חסכונית של כ-14 קוט"ש ל-100 ק"מ. בהחלט נתון מרשים לרכב בממדים כאלה. הכוח מגיע ממערכת ההנעה הייחודית לפלטפורמת EGMP של יונדאי. זו עובדת על 800 וולט (בניגוד לרוב התעשייה שהיא על 400 וולט) ויכולה לקבל טעינה מעמדות 400 וולט ללא כל הכנה. כשיהיו בישראל עמדות מהירות של 800 וולט דגמי IONIQ יוכלו ליהנות מעוצמת טעינה של עד 350 קו"ט – בשבילכם זה אומר 18 דקות בלבד מ-10 ל-80% טעינה. כמו יונדאי איוניק 5 גם האיוניק 6 מסוגלת לספק זרם החוצה לצרכים שונים ממכשירי חשמלי ועד טעינת רכב חשמלי מרוקן או כמקור מתח בחירום בעת הפסקת חשמל.
• יונדאי דוהרת למטאוורס
יונדאי ממשיכה להתקדם בצעדי ענק בעולמות הכפולים והמרתקים שבהם הרכב החשמלי הוא נקודת החיבור בין העולם הפיזי לדיגיטלי. כשמיקומנו בכל אחד מאלו הולך ומטשטש כל העת. ככזו האיוניק 6 היא מעבר לכלי תחבורה, חשמלי, סביבתי, טכנולוגי ומהנה לנהיגה אלא גם פורטל דרכו נעבור ליקום דיגיטלי מלהיב.
תחילת היצור לשוק האירופאי צפוי לרבעון השלישי של 2022. נודיע לכם כאן על צפי ההגעה לשווקים כאשר הצפי הוא כי עיקר האספקה (ככל שזו תהיה) תגיע ב-2023. יהיה מעניין.