יום שלישי , 19 מרץ 2024
יונדאי וניו חזית
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב - החל ב-109,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי וניו

רוני נאק

מהאגף האמריקאי של יונדאי מגיע VENUE – או וניו בעברות חפוז – שהוא רכב פנאי קטן עם מראה הנכון להרפתקה עירונית. כדי למקם אותו במשבצת הנכונה אספר כי יונדאי וניו הוא רכב הפנאי הקטן ביותר של יונדאי ואצלנו עתיד להתמודד בזירה הסופר-תחרותית של רכבי הפנאי הקטנים מול סיאט ארונה והדודנית קיה סטוניק אבל גם מול קאדר גדל והולך של רכבי פנאי קטנים ממותגי PSA וגם VW. מנעד המחירים של הסגמנט הזה נע בין 110 אלפי שקלים ברף הנמוך (מבלי לספור מבצעי מכירות) ועד לכ-135 אלפי שקלים עבור הגרסאות הבכירות של כמה חברי סגמנט כאן ואחרים בעלי תמחור שאפתני. יונדאי וניו עולה מ-109,900 שקלים לגרסת הכניסה ועד ל-122,900 שקלים לגרסת "סופרים" הבכירה. אז אפשר למקם אותה בחצי הנגיש יותר של משרעת המחירים.

יונדאי צד
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. חי בעיר לא פוחד לצאת לכביש. צילום: רוני נאק

מידות ועיצוב

המראה של יונדאי וניו מטעה באשר לגודל הפיזי. יש כאן מופע מרשים של עיצוב חכם אשר לא רק מושך אחריו את הלוק המותגי של דגמי הפנאי מיונדאי אלא מתעתע בפרופורציות ויוצר אשליה שמדובר בכלי רכב גדול יותר.

זה מתחיל משבכה קדמי גדולה מאד – ודומיננטית מאד. וסביבה יחידות תאורה במתכונת החדשה של המותג כפי שאנו מכירים מ-KONA ו-סנטה פה. קו גבוה של מכסה מנוע מוליך לשמשה קדמית זקופה למדי וגג הממשיך אופקית עד לזנב. גם החלונות בצדדים גדולים וזקופים ויוצרים יחס כמעט שווה בין שטח המרכב לזה של החלונות. מרווח גחון גבוה של 195 מ"מ יחד עם חישוקי 17 אינץ' (גרסאות פרימיום וסופרים), מסילות גג כסופות מלמעלה וחיפויי פלסטיק שחור מלמטה סוגרים לוק מאד SUV ונוכח.

יונדאי מאחור
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. תא מטען שימושי וחלל פנים נדיב. צילום: רוני נאק

המידות מספרים אבל את הסיפור: בסיס הגלגלים הוא 252 ס"מ, האורך הכללי הוא 404 ס"מ והגובה 159 ס"מ. גם מימד הרוחב מתאים לסגמנט עם 177 ס"מ. וזה נהדר לרכב שהוא עירוני במהות שלו. ולראיה – רדיוס הסיבוב 5.1 מטרים בלבד.

תצורת המרכב הזקופה והגבוהה יוצרת חלל פנים מרווח מאד. יש תא מטען שימושי עם נפח של 355ל' ומרווח רב לראשי הנוסעים לפנים וגם מאחור. חלונות זקופים מאפשרים גם מרחב כתפיים טוב מאחור – ושני נוסעים בוגרים פול-סייז יוכלו לשבת שם בנוחות.

תא נהג יונדאי וניו
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. עיצוב תכליתי ומבוצע היטב. מסגרות צבעוניות בגרסאות סופרים. צילום: רוני נאק

סביבת נוסעים ובטיחות

תא הנהג תכליתי למדי – במונחים של היום. הוא לא ירתיע בתחכום-יתר מי שעולה ל-וניו מרכב מיושן יותר. וצריך לזכור שיונדאי מייעדת את הוניו להיות נגיש כמה שיותר ובעיקר לנהגים צעירים וצעירים ברוחם. העיצוב של הקבינה נאה ובהחלט שתואם את הז'נאר עם מדף אחסון מול הנוסע, מסך מולטימדיה 8 אינץ' מקורי דומיננטי במרכז הקונסולה, פתחי מיזוג עם עיטור סביבם התואם את חבילת הצבע של המרכב. מראה עם שמחת חיים, עשוי ללא מניירות ומאובזר היטב: בקרת אקלים, מצלמת חניה עם קוים דינאמים, מחשב דרך שימושי בלוח המחוונים וגם חשיבה על פרטים כמו תחתית כפולה לתא המטען שיכולה להסתיר חפצים. למולטימדיה ממשק אנדרואיד/קארפליי (אופציה לקונקטד של כלמוביל). יש ריפודי בד מעוצבים בשני גוונים ותפרים בצבע קונטרסטי וגם כאלה משולבי עור סינטטי בגרסת "סופרים"

מערך הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בקרת משיכה ויציבות, מערכות אקטיביות ובהן בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ועוד. בקרת השיוט נוכחת אבל היא אינה אדפטיבית ובנוסף יש גם חיישני לחץ אוויר בצמיגי, ISOFIX לעיגון בטוח של מושבי ילדים ועוד.

מנוע יונדאי
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. מנוע חדש עם 123 כ"ס וצריכת דלק נמוכה. צילום: רוני נאק

מנוע והנעה

יחידת ההנעה היא חדשה. 1.6ל' מסדרת smartstream, בעל 4 ציל' וללא טורבו עם תפוקה של 123 כ"ס ו-15.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד. הורדת הכוח היא לגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת הילוכים רציפה עם חלוקה ווירטואלית ל-8 יחסי העברה. חשוב לציין את הנוכחות של בורר מצבי נהיגה המאפשר מעבר בין שלוש מפות ניהול מנוע: אקו, נורמל וספורט ושלושה מצבי בקרת אחיזה: שלג, בוץ וחול.

יונדאי נוסעת
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. יש גם רמת "סופרים" עם גג בצבע קונטרסטי. צילום: יונדאי

נהיגה יונדאי וניו

אחד המכשולים המשמעותיים בפני כל מי שמנסה ליצור כלי רכב עם תיבת הילוכים רציפה היא התמודדות עם רמת הרעש שזה יוצר. מבלי להיכנס לקרביים של איך זה בדיוק עובד אספר לכם לי יונדאי ניטרלה את המוקש הזה על ידי כך שחילקה את ה-CVT (שהם מעדיפים לקרא לו iVT יען כי הוא חכם) ל-8 יחסי העברה. כך שמרבית הזמן – ולמעט ההאצות החזקות ביותר – רמת הרעש מהמנוע נמוכה מאד. ואם יש רעש של מנוע בהאצה חזקה – זה סוג של חיווי הנמשך שניות ספורות.

מצלמת חניה
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. מצלמת חניה נהדרת. צילום: רוני נאק

הישיבה מאחרי ההגה זקופה ונעימה מאד. הראות החוצה לכל כיוון – דרך אותם חלונות זקופים – מצוינת ומכסה המנוע הגבוה לא רק שיוצר תחושת בטחון אלא גם מסדר בראש של הנהג את תחושת המרחב מסביב. וזה ממש חשוב בעיר כשצריך לעבור ברחובות צרים ולכבוש חניה זעירה. אהבתי את קווי הנחיה של מצלמת החניה – בהחלט פריט נדרש ברכב בעל אופי כזה.

חישוקי ה-17 אינץ' משלמים את מחיר היופי בנוחות. עם צמיגים בחתך 55 – בידוד החירפוצים העירוניים, אספלט שבור ופתחי ביוב שקועים מדי יוצרים חבטה. לא ריסוק מערער סתימות – אבל בהחלט מורגש. שאר הזמן הנוחות טובה מאד.

• מערכות בטיחות חדשניות ביונדאי סנטה-פה

מחוץ לעיר – יונדאי וניו מסוגלת למתוח רגליים ולרוץ. לא מדובר ברכב מהיר – 11.2 שניות ל-100 קמ"ש. אבל כן תוכלו לשייט בנוחות במהירות של כביש 6, ולצאת לעקיפה מתוכננת בבטיחות ולסיימה בזריזות. תכונות הנהוג של וניו הן אמנם כינור שני ללוק הכובש אבל אין כאן פאולים. וניו צפויה, בטוחה ואפילו די זריזה אם תלחצו עליה. גלגל ההגה מצופה העור נעים מאד לאחיזה והמיתוג שעליו – מוכר היטב לכל מי שחווה יונדאי מודרנית – והוא יעיל ביותר. נסיעת המבחן שלנו כללה שתי גיחות צפוניות: מהמרכז לכפר החורש ובחזרה ולמחרת שוב למשגב וחזרה. עם תא מטען עמוס לעייפה, נהג פלוס נוסעת וכבישי צפון ריקים בשבת לפנות בוקר – הקצב היה זריז.

בורר מצבים יונדאי
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. בורר מצבי נהיגה – התגלה כשימושי ועם השפעה חיובית בכל מצב. צילום: רוני נאק

קיטורים? מעט רעשי רוח מקורה A ומראות הצד כשנוסעים מהר. והיו נהגים שהלינו על חוסר תמיכה של משענת גב הנהג. אותי דווקא הבסיס הכריע אחרי קצת יותר משעת נהיגה – אז עצרנו ב-YELLOW לאייס קפה ותדלוק של כמות קטנה להפתיע של דלק: עם צריכה ממוצעת של 16.5 ק"מ/ל'.

יונדאי בחוץ מול עץ גדול
מבחן דרכים יונדאי וניו. רכב פנאי עירוני ומעוצב – החל ב-109,900 שקלים. לא רק לעיר. צילום: רוני נאק

סיכום

הסכנה בשיווק של רכב נגיש לקהל הרחב הוא שכדי להגיע לרמת מחיר כזו – לא מן הנמנע שהרכב יחוש דל וצ'יפ. יונדאי וניו רחוקה מזה. היא מציעה מראה של SUV אורבני כובש – עם קריצה לקהל צעיר ושימושיות שמשרתת את אורח החיים של היום. יש יכולת לנוע בדרכי עפר כבושות, אבל גם לכסות נסיעות ארוכות מבלי לשרוף המון דלק כדי להגיע ליעד ויש חבילת אבזור נוחות ובטיחות נדיבה. בהתחשב בבית שממנו היא מגיעה ולאור המחיר – מדובר כאן בהצעה מעניינת למי שרוצה ללכת על בטוח ולקבל תמורה נהדרת לתקציב שלו.

 

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

One comment

  1. יוני יוקוביץ

    נראה אחלה רכב , אבל אני לא מבין למה לקנות רכב יד ראשונה שהיום עם ממש טיפת מאמץ מוצאים רכב יד שנייה יותר מאובזר ומרווח . אנחנו קנינו יונדאי קונה עם 13K ק"מ דרך טרייד מוביל .. חדשה מאובזרת מרווחת ולא הפסדנו את הירידת ערך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × five =