רוני נאק
תקציר הפרקים הקודמים: על רקע הפסקת היצור של הדיפנדר הקלאסי – הבעלים של INEOS ביקש לרכוש מלנד רובר את הזכויות להמשיך לייצר רכב עבודה – דמוי דיפנדר כדי להמשיך את השושלת וגם בעיקר לשמש את צי הרכב העצום של ענקית הפטרוכימיה. לנד רובר סירבה.
אינאוס פנתה ליצור רכב שדה בעצמה בהשקעה עצומה ולנד רובר הביאה לנו את הדיפנדר החדש ששינה כיוון לגמרי. בינתיים לנד רובר תבעה אותה כי לדעתה הגראנדיר גונב את עיצובו הקופסתי מהדיפנדר. התביעה נדחתה על ידי בית המשפט.
• כמה עולה דיפנדר KHAN בדובאי?
פיתוח הרכב נעשה על ידי מאגנה באוסטריה עם קונספט של שלדת סולם ושני סרנים חיים. מערכת ההנעה תגיע מ-ב.מ.וו ותהיה דיזל או בנזין. יש תיבת העברה עם LOW קצר, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ושלוש נעילות דיפ' מקוריות. היצור יהיה במפעל דיימלר לשעבר (שייצר את הסמארט) אותו רכשה INEOS לאחרונה וייתכן כי יורחב גם למפעל של ניסאן ליד ברצלונה שיצא לאחרונה למכירה (לאור הנסיגה של ניסאן מאירופה) ויש לעובדיו המנוסים ידע רב ואמצעים ביצור מסחריות כפולות הנעה.
INEOS היא גם ספונסורית ראשית של קבוצת רוכבים בטור דה פראנס שזינק לדרכו באיחור בסוף אוגוסט והגראנדיר הספיק לצאת ליום צילומים עם קבוצת הרוכבים. אחריה הוא מיהר למפגש הקלאסיות היוקרתי "קונקורס ד'אלגנס" המתקיים בארמון המפטון ליד לונדון. שם הוא הצטלם ליד כמה אגדות שטח מהן הוא שאב השראה: מרצדס G וואגן ממודל 88', טויוטה FJ40 יפיופיה (יא חביבתי), לנד רובר סדרה 1 וכמובן ג'יפ וויליס מקורי משנת 1944.
הצילום נותן לנו הזדמנות לקבל מושג לגבי הממדים של הגראנדיר שנראה בצילום קרוב במידותיו לזה של המרצדס G וואגן וכן גם מאפיינים עיצוביים רבים (לא מפתיע שכן גם ה-G מגיע במקורו ממאגנה באוסטריה).
ומי לא הוזמן לפוטו-אופ? הדיפנדר. לא מהדור האחרון ולא מהדור החדש.
אינאוס תמשיך בסדרת נסיעות המבחן לאבי הטיפוס שלה כשבכוונתה לצבור מעל ל-מיליון קילומטרים. תחילת השיווק מתוכננת לסוף 2021 כשברקע יש עדיין שאלות רבות בעיקר לגבי אופן השיווק של רכב השטח/שדה המרתק הזה.