יום שישי , 29 מרץ 2024
אינאוס גראנדיר (הארגז הלבן שבמרכז) תופס פוזה ליד כמה מאגדות השטח. ואיפה הדיפנדר? צילום: INEOS

אינאוס גראנדיר דופק הופעות


רוני נאק

תקציר הפרקים הקודמים: על רקע הפסקת היצור של הדיפנדר הקלאסי – הבעלים של INEOS ביקש לרכוש מלנד רובר את הזכויות להמשיך לייצר רכב עבודה – דמוי דיפנדר כדי להמשיך את השושלת וגם בעיקר לשמש את צי הרכב העצום של ענקית הפטרוכימיה. לנד רובר סירבה.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

אינאוס פנתה ליצור רכב שדה בעצמה בהשקעה עצומה ולנד רובר הביאה לנו את הדיפנדר החדש ששינה כיוון לגמרי. בינתיים לנד רובר תבעה אותה כי לדעתה הגראנדיר גונב את עיצובו הקופסתי מהדיפנדר. התביעה נדחתה על ידי בית המשפט.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

כמה עולה דיפנדר KHAN בדובאי?

פיתוח הרכב נעשה על ידי מאגנה באוסטריה עם קונספט של שלדת סולם ושני סרנים חיים. מערכת ההנעה תגיע מ-ב.מ.וו ותהיה דיזל או בנזין. יש תיבת העברה עם LOW קצר, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ושלוש נעילות דיפ' מקוריות. היצור יהיה במפעל דיימלר לשעבר (שייצר את הסמארט) אותו רכשה INEOS לאחרונה וייתכן כי יורחב גם למפעל של ניסאן ליד ברצלונה שיצא לאחרונה למכירה (לאור הנסיגה של ניסאן מאירופה) ויש לעובדיו המנוסים ידע רב ואמצעים ביצור מסחריות כפולות הנעה.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

INEOS היא גם ספונסורית ראשית של קבוצת רוכבים בטור דה פראנס שזינק לדרכו באיחור בסוף אוגוסט והגראנדיר הספיק לצאת ליום צילומים עם קבוצת הרוכבים. אחריה הוא מיהר למפגש הקלאסיות היוקרתי "קונקורס ד'אלגנס" המתקיים בארמון המפטון ליד לונדון. שם הוא הצטלם ליד כמה אגדות שטח מהן הוא שאב השראה: מרצדס G וואגן ממודל 88', טויוטה FJ40  יפיופיה (יא חביבתי), לנד רובר סדרה 1 וכמובן ג'יפ וויליס מקורי משנת 1944.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

הצילום נותן לנו הזדמנות לקבל מושג לגבי הממדים של הגראנדיר שנראה בצילום קרוב במידותיו לזה של המרצדס G וואגן וכן גם מאפיינים עיצוביים רבים (לא מפתיע שכן גם ה-G מגיע במקורו ממאגנה באוסטריה).

ומי לא הוזמן לפוטו-אופ? הדיפנדר. לא מהדור האחרון ולא מהדור החדש.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

אינאוס תמשיך בסדרת נסיעות המבחן לאבי הטיפוס שלה כשבכוונתה לצבור מעל ל-מיליון קילומטרים. תחילת השיווק מתוכננת לסוף 2021 כשברקע יש עדיין שאלות רבות בעיקר לגבי אופן השיווק של רכב השטח/שדה המרתק הזה.

ביום צילום עם קבוצת האופניים לטור דה פראנס. צילום: INEOS

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − one =