יום שלישי , 19 מרץ 2024
דיפנדר בסלעים
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

לנד רובר דיפנדר חוזר!

רוני נאק

חברת המזרח – יבואנית לנד רובר – החלה היום לשווק בישראל את הדור החדש של לנד רובר דיפנדר. הדגם שבסוף שנות ה-40' נודע רק כ"לנד רובר" היה זה שהביא את לנד רובר להיות שם דבר בעולם רכבי השטח והעבודה. הפך עם הרחבת היצע הדגמים של לנד רובר ל"דיפנדר" בסוף שנות ה-80' והמשיך – עם עדכונים – עד לסוף היצור ב-2016. לדיפנדר החדש היו חבלי לידה ארוכים מאד ועתה הוא סופסוף מגיע. לא כרכב שדה קשוח אלא כפירוש מודרני של אותו כלי בסיסי מהעבר.

בכביש דיפנדר
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

המחירים:

– לנד רובר דיפנדר S 200 עם 5 מושבים – 498,000 שקלים

– לנד רובר דיפנדר SE 240 עם 5 מושבים – 570,000 שקלים

– לנד רובר דיפנדר SE 240 עם 7 מושבים – 585,000 שקלים

– לנד רובר דיפנדר SE 400 (בנזין 3.0ל'( עם 7 מושבים – 668,000 שקלים.

דיפ ישן דיפ חדש
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. בצילום משמאל גרסת הבנזין שמחירה 668 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

בהיצע הישראלי יהיו ארבע גרסאות של דיפנדר 110 (עם בסיס גלגלים של 302 ס"מ). בהן שני מנועי טורבו-דיזל 2.0ל' עם 200 ו-240 כ"ס שניהם עם 43 קג"מ ומנוע טורבו-בנזין 6 ציל' טורי ומרשים עם 400 כ"ס ו-55 קג"מ. מדובר בדור מנועי ה"אינג'ניום" החדשים של הקבוצה אשר משלבים מגדש-על חשמלי בגרסת הבנזין, מערכת היברידית קלה לצמצום פליטת מזהמים וסיוע בזינוק מהמקום.

העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים (ZF) – ההנעה כפולה קבועה ויש גם תיבת העברה עם LOW קצרצר ביחס של 1:2.93. תפעול ה-LOW אפשרי גם בתנועה איטית למעבר ל-HIGH. בהורדה יש לעצור עצירה מלאה.

חבילות האבזור הבסיסיות יהיו S, SE כאשר גרסת הבנזין משווקת רק ברמת SE הגבוהה. ובנוסף אפשר יהיה לבחור מארבע "ערכות נושא" המכילות פריטים רבים: אקספלורר, אדוונצ'ר, אורבן ו-קאונטרי (מחיר הערכות לא פורסם).

תא נהג דיפנדר חדש
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. קבינה מודרנית, מהודרת ועתירת טכנולוגיה. צילום: רונן טופלברג

ברבעון האחרון של 2020 יגיע לחופינו גם דיפנדר 90 (החל ב-425,000 שקלים) – קצר 3 דלתות עם אותו היצע מנועים וחבילות אבזור. בהקשר הזה נציין כי כל הדיפנדרים שמגיעים לישראל מקבלים כסטנדרט חבילת שטח הכוללת צמיגי AT בקוטר 32 אינץ' ונעילת דיפרנציאל אחורית.

מאחור דיפנדר
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

מרמת SE תקבלו מערך בטיחות אקטיבי מלא הכולל: בקרת שיוט אדפטיבית , ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תמרורים ו-דו"ג (רמת בטיחות מירבית 8).

אבזור הנוחות מרשים גם הוא: חלון שמש פנוראמי ענקי, מערכת שמע מרידיאן 400W, קוקפיט ווירטואלי מלא עם מסך מולטימדיה 10 אינץ', ריפודי עור מחוררים על המושבים. בנוסף גם בקרת אקלים 4 אזורים, שקע 220v בשביל המזלג החשמלי מיוה"כ ועוד רשימה ארוכה מאד.

דפנדר מלמטה
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים.גחון שטוח ואפשר לראות את מתלי האוויר עם הכריות הגדולות ואת פסי ההחלקה על זרועות המתלה מאחור. חסון למדי. צילום: רונן טופלברג

חטיבת השטח כוללת מתלי אוויר עתירי נפח ועם יכולת להנמיך או להגביהה את מרווח הגחון ממצב "גישה" סטאטי של 16.5 ס"מ, למצב כביש עם 21.8 ס"מ וגם מצב שטח עם מרווח גחון של 29.1 ס"מ. בנוסף יש עוד שתי רמות הגבהה חירומיות שיכולות להניף את הבטן השטוחה בעוד 7.0 ס"מ נוספים. יכולת צליחת מים – ללא הכנה מיוחדת – עומדת על עומק של 90 ס"מ ויש גם זוויות מרכב טובות לעבודת שטח. שתי נעילות דיפ' – מרכזית ואחורית – הן סטנדרטיות ומפוקדות מחשב דרך מפות הדור החדש של טריין ריספונס. כפי שציינו יש גם LOW קצר.

בסלעים דיפנדר
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

שלא כמו הדיפנדר ההיסטורי – לנד רובר דיפנדר החדש מצויד בשלדת אלומיניום אחודה. גרסה מוקשחת מאד של שלדת הדיסקברי 5. זה מאפשר לו לשאת כ-165 ק"ג של מטען על הגג (מעל ל-300 ק"ג סטאטי למי שאוהב לישון באוהל גג) וגם להיות בסיס איתן למערך של מתלים נפרדים, עם זרועות אלומיניום עבות מאד – ומצוידות במשטחי החלקה ייעודיים על הסלעים. משקל הרכב עומד על כ-2.2 טונות (תלוי בגרסה).

התרשמות מלאה מנהיגה בכביש וכמובן במגוון רחב של מתארי שטח תתפרסם בכתבה נפרדת. בינתיים נוכל לספר לכם שהדיפנדר מאד מרשים על הכביש, מהיר מאד ומגהץ היטב דרכי עפר מהירות ובעל יכולת עבירות טובה.

 

מעל לכביש
לנד רובר דיפנדר 110 מגיע לישראל. החל ב-498 אלפי שקלים. נתראה שוב בקרוב! צילום: רונן טופלברג

לדברי רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "מיד לאחר שנחשף הדגם החדש בבכורה עולמית, באוקטובר האחרון,  נוצר ביקוש רב  והתעניינות עצומה, בקרב הצרכן הישראלי. הדיפנדר החדש משמר את  ה DNA  של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית של הדגם אך לוקח אותה עמוק לתוך המאה ה 21. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות וטכנולוגיה פורצת דרך. אנו משיקים בישראל  את הרכב במקומו הטבעי – בשטח והוא ללא ספק רכב השטח הסדרתי הטוב ביותר בעולם".

Check Also

BYD סיגאל – פחות מ-10,000 דולר

החלום מתגשם והמהפכה החשמלית ממשיכה להתפשט. BYD תוקפת היכן שיצרניות אחרות לא יכולות ומציגה רכב חשמלי קטן וזול בשם סיגאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven − five =