יום ראשון , 17 נובמבר 2019
ראשי » מגזין » לקנות מכונית חשמלית
יונדאי איוניק - גם על החשמל לבדו. צילום: יונדאי
יונדאי איוניק - גם על החשמל לבדו. צילום: יונדאי

לקנות מכונית חשמלית

רוני נאק

כולם מדברים על "המהפכה החשמלית" וזה עושה אחלה כותרות שמושכות תשומת לב אבל ברחובות אף אחד לא נוטש בשאת נפש את מכוניות הבנזין והדיזל שלהם. אולי בגלל שרבים פשוט תקועים בפקקים ללא יכולת תנועה. כמו שכל רואה חשבון יאמר לכם, האמת נמצאת במספרים. ואלה צוננים למדי (לפי נתוני השוק הנוכחיים) עם פחות מ-2% מסך כלי הרכב שנמכרים בישראל הם EV או 100% חשמליים. אז זו לא באמת מהפכה אלא הרבה יותר תהליך הדרגתי שקשור לא מעט גם בקצב של הקמת תשתית הטעינה המחייבת חיים עם מכונית חשמלית. זה לא אומר שלא צריך לעשות תכניות לעתיד ולנסות לתפוס נתחי שוק כמה שיותר מהר לפני שהמתחרים יפעלו. בעולם הרכב התהליכים יחסית מהירים ובכל זאת מדובר על מהלכים של חודשים ואף שנים.

אז כבר יש אצלנו כמה וכמה מכוניות חשמליות – לא נכנס כרגע מי עדיפה ולמה – אלא רק נציג בפניכם את ההיצע עם מידע בסיסי על כל דגם. וזה המקום לדיסקליימר האוטומטי ברגע שמדובר ברכב חשמלי: טווח הנסיעה בפועל יושפע  בשל מגוון רחב של משתנים: סגנון נהיגה, טופוגרפיה, מטען, טמפ' אוויר, לחץ אוויר בצמיגים, כמה מחזורי טעינה עברה הסוללה ועוד. כאן אנו מביאים את נתון תקן WLTP כדי ליישר קו בין הדגמים במציאות הטווח בפועל ישתנה מאד.

MG ZS החשמלית החל מ-138,999 שקלים. צילום: רונן טופלברג
MG ZS החשמלית החל מ-138,999 שקלים. צילום: רונן טופלברג

MG

רכב הפנאי הקטן של MG – ZS – כבר עשה כאן גלים בזכות מחיר אטרקטיבי ושיטת שיווק דיגיטאלית. עתה מגיעה אלינו הגרסה החשמלית של הענקית הסינית.

טווח WLTP של 263 קילומטרים

מצבר 45.6 קווט"ש

תפוקה 143 כ"ס

אחריות 5 שנים רכב, 8 שנים לסוללה

רמת איבזור בטיחות 6,7

מחיר: החל ב-138,888 שקלים

רנו ZOE המעודכנת. כרגע הכי זולה בחשמליות. צילום: רנו
רנו ZOE המעודכנת. כרגע הכי זולה בחשמליות. צילום: רנו

רנו

הרנו ZOE היא סופרמיני שנולדה כחשמלית ועתה משווק אצלנו הדור השני שלה שמשווקת במחיר זול יותר מהדור הראשון שלא המריא אצלנו.

טווח WLTP של 306 קילומטרים

מצבר 41 קווט"ש

תפוקה 109 כ"ס

אחריות 3 שנים רכב, 8 שנים לסוללה

רמת איבזור בטיחות 0

מחיר: החל ב-129,990 שקלים

דור חדש לניסאן ליף האם השיווק שלו יצליח יותר הפעם? צילום: ניסאן
דור חדש לניסאן ליף האם השיווק שלו יצליח יותר הפעם? צילום: ניסאן

ניסאן

ניסאן ליף הייתה מהמכוניות המשפחתיות החשמליות הראשונות שהגיעו לישראל. הדור הראשון שהיה נותר בהחלט בשוליים של השוק ועתה הדור השני – חדש לגמרי – מנסה לעשות אימפקט גדול יותר.

טווח WLTP של 270 קילומטרים

מצבר 40 קווט"ש

תפוקה 150 כ"ס

אחריות 3 שנים

רמת איבזור בטיחות 7

מחיר: החל ב-164,990 שקלים

יונדאי איוניק חשמלית מצגה יעילות אנרגטית מרשימה. צילום: יונדאי
יונדאי איוניק חשמלית מצגה יעילות אנרגטית מרשימה. צילום: יונדאי

יונדאי

לא רבים מכירים את הגרסה החשמלית של האיוניק – אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל. זו משווקת די ב"שושו" לצד יונדאי קונה חשמלית שכלל לא מופיעה באתר היבואנית. האיוניק החשמלית היא כל מה שלמדתם לאהוב מהאיוניק ההיברידית רק ללא מנוע הבעירה הפנימית ושינויי עיצוב קלים.

טווח WLTP של 280 קילומטרים

מצבר 28 קווט"ש

תפוקה 120 כ"ס

אחריות 5 שנים רכב ו-7 שנים מערכת החשמל

רמת איבזור בטיחות 7

מחיר: החל ב-159,900 שקלים

ביצועים וקלאסה ליגואר iPACE החשמלית. צילום: יגואר
ביצועים וקלאסה ליגואר iPACE החשמלית. צילום: יגואר

יגואר

יגואר i-PACE היה הרכב החשמלי הראשון להגיע לישראל מקבוצת הפרימיום. הוא מביא את הרוח הספורטיבית של המותג לאריזה של קרוסאובר שנראה אגרסיבית ודינאמי כפי שהוא נוסע.

טווח WLTP של 470 קילומטרים

מצבר 90 קווט"ש

תפוקה 400 כ"ס

אחריות 3 שנים רכב ו-8 שנים למערכת החשמל

רמת איבזור בטיחות 7

מחיר: החל ב-454,000 שקלים

חביבת העשירון - אאודי ETRON קובעת את הטון בקבוצת הפרימיום. צילום: אאודי
חביבת העשירון – אאודי ETRON קובעת את הטון בקבוצת הפרימיום. צילום: אאודי

אאודי

הקרוסאובר החשמלי של אאודי ETRON הוא בעצם הרכב החשמלי שהיה לו האימפקט הגדול ביותר על השוק שלנו – נכון להיום. ומוכיח את התיאוריה שהמותג הנכון במחיר הנכון יכול למכור כמעט כל דבר וביוקר. חוצמזה שנהיגה בוא היא חווית "אאודי" לכל דבר וזה בסך הכל דבר טוב – למי שיכול לשלם על זה.

טווח WLTP של 407 קילומטרים

מצבר 95 קווט"ש

תפוקה 408 כ"ס

אחריות 3 שנים רכב ו-8 שנים למערכת החשמל

רמת איבזור בטיחות 7

מחיר: החל ב-392,500 שקלים

 

צפו גם בזה

נהיגה בחורף בגשמים ודרך שלוליות. מכוניות מודרניות מצויידות במכרות בקרת משיכה ויציבות כמו גם מערכות בטיחות אקטיביות שבאות לעזור לנהגים. צילום: יונדאי

נהיגת חורף – ממטרים לפרקים וסופות רעמים

סוף סוף הטמפרטורות יורדות, רעמים נשמעים מתגלגלים במרחק גשם משמעותי ראשון - וכדאי לשנות צד ולהתאים את סגנון הנהיגה לחורף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 5 =