שבת , 27 אפריל 2024
ליפמוטור T03. חשמלית עירונית במחיר נגיש אך בינתיים בכמויות קטנות. צילום: יצרן

Leapmotor T03 – עירוני חשמלי החל ב-99,900 שקל

רוני נאק

מטרו מוטור מרחיבה את תיק מותגי הרכב החשמליים שלה אחרי שמותגי קארמה ו-וואיה כבר נוגעים בפלחי שוק הפרמיום. עתה היא מכוונת לרמה העממית יותר ולמתניים הרחבים של שוק הרכב הישראלי עם מותג LEAPMOTOR הצעיר מסין כמובן.

הדגם הראשון שהיום מתחיל השיווק שלו נקרא T03 והוא למעשה כל מה שמכונית חשמלית צריכה באמת להיות: עירונית קטנה מאובזרת וללא פליטת מזהמים. מדובר ברכב מיני עם בסיס גלגלים של 240 ס"מ מרצפה כל-חדשה שפותחה כרכב חשמלי. הממדים דומים לאלו של קיה פיקנטו ושברולט ספארק. כמוהם יש ל-T03 5 דלתות ותא מטען קטן למדי של 210ל'.

ליפמוטור T03. חשמלית עירונית במחיר נגיש אך בינתיים בכמויות קטנות. צילום: יצרן

הכוח מגיע ממנוע חשמלי קדמי המפיק 108 כ"ס ו-16 קג"מ והוא מוזן מסוללת ליתיום LFP של 41 קוט"ש. זה מספיק לטווח של עד 280 ק"מ WLTP לפי צריכת זרם רשמית של 15.7 קוט"ש ל-100 ק"מ. לסוללה יכולת טעינה מהירה של עד 50 קו"ט DC ו-7 קו"ט AC ולפי המפרט זה יאפשר טעינה של 50% ב-36 דקות.

ליפמוטור T03 משווק ברמת אבזור אחת הכוללת קוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים רב-תפקודי בגודל 8 אינץ', מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' עם ממשקי אנדרואיד ו-קארפליי, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם חניה חשמלי עם סיוע לזינוק בעליה, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת יום LED ועיטורי LED בפנסים האחוריים ,גג שמש גדול ועוד.

בתחום הבטיחות מקבלת ליפמוטור T03 דירוג בטיחות 0 של משרד התחבורה. היא מצוידת רק ב-2 כריות אוויר ומערכת מובילאיי התראתית שאינה מסייעת לנהג או מתערבת בנהיגה. בנוסף, יש ברכב בקרת משיכה ויציבות , עוגני ISOFIX, בקרת שיוט וניטור לחץ אוויר בצמיגים.

ליפמוטור T03. חשמלית עירונית במחיר נגיש אך בינתיים בכמויות קטנות. צילום: יצרן

הליפמוטור T03 עדיין ללא תקינה אירופאית ולכן היא מוגבלת מספרית ל-400 יחידות השנה ועוד 400 בשנה הבאה. כך לפחות עד שהרכב יזכה לתקינה (מה שאמור לקרות – לפי בכירי מטרו מוטור – ברבעון השני של 2023) אז הכמויות שיגיעו ארצה יוכלו להיות משמעותיות יותר. שיווק הרכב ייעשה פיזית דרך שלוש אולמות תצוגה, אחד מהם פופאפ בקניון איילון בבני ברק ועוד נקודות בפי גלילות וחיפה. בנוסף לאפשרות להזמין את הרכב אונליין.

ברמת השירות מטרו מגדירה את מרווחי הטיפולים לכל 10,000 ק"מ אך מתחייבת שעלות הטיפולים עד ל-30K ק"מ תעמוד רק על כ-900 שקלים וחלק מהטיפולים יהיו בחינם בבית הלקוח. השירות לרכבים לא יהיה של מטרו אלא יתבסס על ארבעה מרכזי שירות של קבוצת שלמה. זו גם תספק חבילות מימון ללקוחות.

המחיר עומד על 99,900 שקלים לא כולל אגרת רישוי.

לקראת אמצע השנה הבאה, כך לפי מטרו מוטור, יגיע לארץ דגם נוסף בשם C11. רכב פנאי בקבוצה C/D עם סוללה של 90 קוט"ש והספק העולה על 500 כ"ס – עיצוב עם אמביאנס של מפגש לילי בין ריינג' רובר וואלר לקיה EV6. זול זה לא יהיה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =