רוני נאק
אפילו ריוויאן, שהייתה מבין הפייבוריטיות מהזנקי ה-EV בארה"ב נאלצת להוריד מחירים. כך הודיעה החברה שגילחה 3,100 דולרים ממחיר גרסאות הכניסה של הטנדר וה-SUV החשמליים שהיא משווקת. הדגמים האלה, אגב, מתוקף היותם עומדים בכללי ה"לחימה באינפלציה, של ממשל ארה"ב זכאים גם להטבה של 3,750 דולרים – כך שבפועל, החיסכון המצטבר ללקוח האמריקאי הוא 6,850 דולרים משמעותיים למדי המהווים כמעט 10% ממחיר המחירון של הרכב (74,200 דולרים לפני ההנחה – 67,350 אחרי ההנחה והטבת המס הפדראלית).
• שלושה ג'יפונים קטנים עם מחירים גדולים
בזמן שטסלה הורידה כמה פעמים את המחירים אצלה, ריוואן הצליחה שלא להוריד את המחירים ב-2023, מקבל עידוד מצבר ההזמנות החזק שלה. אולם מאז, תנאי השוק השתנו ואנליסטים רבים מזהים שישנם סימנים ברורים לכך ששוק הרכב החשמלי צומח לאט מהצפוי.
לצד הורדת המחיר של גרסת הבסיס, ריוויאן מוסיפה אופציה לסוללה מעט גדולה יותר. הסוללה "סטנדרט פלוס" מעניקה ל-R1T ול-R1S (זה ה-SUV) טווח משוער של 499 ק"מ תמורת תוספת של 3,100 דולר. כלומר ריוויאן מציעה את החבילה החדשה עם טווח נוסף של 73 ק"מ במחירים הישנים.
מארזי הסוללות הסטנדרטיות והסטנדרטיות פלוס, בעלות כימיית NMC ולא LFP שהיצרנית מצפה להציע בהמשך השנה. סוללות ליתיום-ברזל-פוספט הן זולות יותר ליצרניות הרכב – ולא בהכרח גם ללקוחות הקצה. בנוסף לסוללות LFP יש צפיפות אנרגטית פחותה מזו שב-NMC – דבר שעשוי להיות בעוכרי הביצועים של הטנדר החשמלי. אגב, טסלה משתמשת בתאי LFP בדגם 3 הבסיסי שלה וגם הרכב החשמלי הנמכר בישראל, BYD ATTO3 מצויד בסוללות בעלות כימיה זו לצד כל הדגמים של BYD.