רוני נאק
זה שם שלא רבים מחוץ לתעשיית הרכב מכירים: MAGNA. מדובר בענקית תעשייה שמתמחה בפיתוח ויצור של כמה מהמכוניות המוערכות והחדשניות ביותר. לאחרונה שמם נקשר עם האינאוס גרנדיר שעתיד להגיע ליצור בחודשים הקרובים. בנוסף, מאגנה היא היצרנית בפועל של יגואר iPACE החשמלית וגם מכוניות מוערכות כמו למשל ה-G קלאס של מרצדס. אבל זהו רק קצה הקרחון שכן מדובר באחת מהספקיות החשובות ביותר לתעשיית הרכב והספקית הגדולה ביותר של תעשיית הרכב האמריקאית. אם המהלך הזה יצליח הוא עתיד להזניק אותה עוד יותר גבוה.
מאגנה מזה זמן מפתחת מערכת הנעה חשמלית 4X4 המשולבת בתוך סרן קשיח. הרעיון הוא לספק פתרון של החלפה קלה, אפילו על אותן מערכות מתלים ובלמים, של הסרנים בטנדרים כמו סילבראדו, סדרה F של פורד ו-RAM . זאת על בסיס הפלטפורמה הקיימת, שלדת סולם, של הכלים האלה. הערכה יכולה לשמש את יצרניות הרכב עצמן עוד בקו היצור כדי לבנות טנדרים כפולי הנעה חשמליים חדשים או סדנאות ובתי מלאכה להסבות לחשמל של כלים קיימים. בנוסף, הסרנים הממונעים של מאגנה יכולים לשמש גם בכלי רכב מסחריים ומשאיות קלות. מי שמכיר את ממדי שוק הטנדרים בארה"ב ושל המסחריות באסיה והודו מבין את גודל הפוטנציאל.
מאגנה מכנה את המערכת EtelligentForceהמשלבת (ב-GMC סיירה שהם בנו) סרן אחורי קשיח ממונע ולפנים יחידת הנעה שניה המוציאה כוח לציריות ולגלגלים קדמיים בעלי מתלה נפרד. הגמישות של המערכת הזו משאירה ללקוח לבחור האם ירצה להשתמש בשני סרנים קשיחים, מתלים נפרדים בכל פינה (כמו למשל בטנדר של ריביאן).
הדרך מטנדר 4X4 ל-SUV 4X4 קצרה מאד. את זה יצרני הרכב למדו די בהתחלה, ועם קצת יצירתיות יכולים סטרטאפים וסדנאות בניית 4X4 לקבל נגישות למערכת הנעה חשמלית ,קומפלט, מבית טוב. הדמיון כבר רץ. רוצים עוד חומר לפנטז עליו? מאגנה מצהירה על סרן אחורי שמסוגל לספק עד 340 כ"ס ועד…1020 קג"מ (אלף ועשרים זו לא טעות). יחידת ההנעה הקדמית (לציריות כן?) מפיקה 407 קג"מ והספק של עד 217 כ"ס.