רוני נאק
בעוד שאצלנו PHEV זה יחסית דבר חדש שעוד לא הגיע לרחובות במסות גדולות – במזרח דווקא כן. והמספרים הם כאלה שאם ממש חייבים לשים נקודת התחלה מתי הרכב החשמלי הפך להיות אלטרנטיבה עממית למכונית בעלות מנועי בעירה פנימית – בואו נחליט שזו תהיה תערוכת ג'נבה של 2019.
אם אתם לא מזהים את הרכב האדום שבצילום זה בסדר. מדובר במותג הסיני BYD דגם TANG ממנו נמכרו ב-2018 62 אלף יחידות. במקום השני דגם אחר של BYD עם 61 אלף יחידות ובמקום השביעי BYD נוסף עם 39 אלף יחידות.
מתוך העשירייה הזו אנו מכירים את ב.מ.וו סדרה 5 שהייתה ה-PHEV השלישי הנמכר ביותר עם 50 אלף יחידות גלובלית. אחריה במקום הרביעי טויוטה פריוס עם 47 אלף יחידות ואאוטלנדר של מיצובישי עם 41 אלף יחידות במקום השביעי.
על פי JATO בשנת 2018 נמכרו גלובאלית 717,300 מכוניות היברידיות PHEV והמגמה רק תתעצם – אם תשתית הטעינה תצליח לעמוד בקצב הריבוי של המכוניות האלה ושל החשמליות שבדרך.