יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן דרכים MG EHS. היברידי נטען, חזק, חסכוני וחבילות אבזור אקסטרה נדיבות. החל ב-158,888 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים MG EHS

רוני נאק

על הנייר יש ל-EHS של MG את כל מה שצריך להיות הצלחה סוחפת. אחרי שלושה ימים במחיצתו אני בטוח שכך יהיה. אלה הסיבות. וכמובן המחיר: החל ב-158,888 שקלים עם אופציית רכישה אונליין.

מבחן דרכים MG EHS. כל מה שצריך להיות ב-SUV מודרני ועוד קצת. החל ב-158,888 שקלים. צילום: רוני נאק

מה זה EHS

בגדול? קחו ZS ותגדילו. די הרבה האמת. העיצוב של רכב הפנאי הזה מאד דומה לזה של אחיו הקטן (שגם נושא בתואר הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל). הוא אינו זהה אך נושא הרבה מה-DNA החזותי של המשפוחה. שבכה קדמית גדולה, יחידות תאורה גבוהות משיקות למכסה המנוע, צללית עגולה וזורמת וירכתיים שריריים ומוצקים עם כפל-מפלטים ודמוי מיגון תחתי להשלמה קוד מראה ה-SUV המתבקש.

הפרופורציות של העיצוב הזה מסתירות במידה רבה את העובדה שמדובר ב-SUV גדול למדי. בסיס הגלגלים הוא 272 ס"מ שזה 5.0 ס"מ ארוכים גדול יותר משל מובילי הקטגוריה מקוריאה. האורך הכללי גם הוא גדול יותר עם 457 וחצי ס"מ. כך גם הרוחב גדול יותר, 187 ס"מ והגובה 166 ס"מ שניהם בכ-2.0 ס"מ גבוהים יותר.

מבחן דרכים MG EHS. קוקפיט דיגיטלי מלא עם המוצן מידע המוצג לנהג וחבילת סיוע ובטיחות מקוריות. צילום: MG

תא הנהג וסביבת הנוסעים, לעומת המרכב החיצוני, כבר לוקחת את ה-EHS למחוזות חדשים. עולה בכמה דרגות על מה שהכרנו כבר ב-ZS הקטן ממנו. חבילת האבזור שבנתה לובינסקי היבואנית מרשימה בעושר שלה. תא הנהג דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים 12.3 אינץ' שמציג המון המון מידע חיוני יותר או פחות לבחירת הנהג, מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' עם ממשקי סמארטפון מתקדמים, גג שמש פנורמי ענקי, מושבים מרופדי עור (אדום יין ברכב ההדגמה), דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה עם 64 גוונים, מצלמות 360 ועוד ועוד רשימה ארוכה ומהממת חושים.

מבחן דרכים MG EHS. חבילת האבזור היחידה כולל ריפודי עור, גג שמש פנורמי, תאורת אוויר ב-64 גוונים ועוד. צילום: MG

בנוסף לאבזור הנוחות יש גם חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית מקורית. בקרת שיוט אדפטיבית, מירכוז נתיב ותיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות גבוהים אוטו' ועוד אבזור פאסיבי נוסף שמקנה ל-EHS דירוג בטיחות 7 (מתוך 8) של משרד התחבורה ו-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק NCAP באירופה.

מבחן דרכים MG EHS. עיצוב הרמוני מסתיר את הממדים הנדיבים של רכב הפנאי הזה. דלת תא המטען חשמלית. צילום: רוני נאק

כוח חכם

יחידת ההנעה מעניינת מאד. יותר מכל דבר סיקרנה אותי. מדובר במערכת PHEV, היברידית נטענת המשלבת מנוע טורבו בנזין עם מנוע חשמלי יחיד וסוללת ליתיום בעלת קיבולת גדולה למדי שתתן טווח חשמלי-נטו של עד 52 ק"מ (נתוני היבואנית). למנוע הטורבו בנזין נפח של 1.5ל' ותפוקה של 162 כ"ס ו-25.5 קג"מ ולמנוע החשמל תפוקה של 122 כ"ס ו-23.4 קג"מ. חיבורם המקביל נותן תפוקה משותפת מרשימה ביותר של 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ עם BOOST של עד 48.9 קג"מ כשהנהג דורש עוד כוח. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 55 קילומטרים לליטר והיבואנית נותנת 8 שנות אחריות למערכת ההנעה החשמלית ו-5 שנים לכל השאר.

מבחן דרכים MG EHS. טווח חשמלי של 52 ק"מ, צריכת דלק של 55 קמ"ל וגם יכולת לטעינה משקע ביתי או עמדה. צילום: רוני נאק

מנועים חשמליים, מטבעם, הם יעילים ביותר בסל"ד נמוך ובינוני. לכן בנסיעה עירונית יעדיפו המכוניות ההיברידיות את היעילות החשמלית (וצמצום הזיהום) על פני מנועי בנזין. אולם דווקא מחוץ לעיר מנועי הבנזין יעילים יותר. הפתרון של MG מאפשר למנוע החשמלי לסייע ולהיות מעורב גם במהלך נהיגה בינעירונית על ידי שילוב של תיבת הילוכים בת ארבעה הילוכים למנוע החשמלי. זה יכול עתה להיות מסונכן ולתרום מכוחו על פני טווח מהירויות נרחב יותר. במקביל יש גם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים המשרתת את מנוע הטורבו.

MG ZS החשמלי כובש את הקטגוריה

דבר אחרון. טעינה. יש מטען על הסיפון המאפשר טעינה משקע ביתי בין ארבע וחצי לשבע וחצי שעות. 

 

נהיגה

המון מידע הייתי צריך לספוג בזמן די קצר. כמות המידע שלוח המחוונים זורק אליך הוא עצום ואם אינך מעוניין או בקיא בניואנסים של מערכת ההנעה. עדיף פשוט להשאיר את החווי על המצב הבסיסי ולהשאיר למערכת את האפשרות להודיע לך רק הודעות חשובות ממש. פן הסחת דעת.

מבחן דרכים MG EHS. המולטימדיה מעט איטית, זחילת הפקקים של בקרת השיוט מצויינת, סביבת הנהג מגניבה. אהבתי. צילום: יוסי.א

סביבת הנהג ותא הנוסעים מרשימים מאד. בוודאי ביחס ל-MG וגם מול SUV אחרים ברמת המחיר הזו. לא אשקר ואומר שחבילת האבזור פשוט סינוורה אותי. ציניים יאמרו (לא אנחנו חלילה) שהיא נועדה למסך את הצדדים הפחות מושלמים ברכב הפנאי הזה. כך או אחרת מדובר בקבינה שכל מי שנכנס אליה פלט "ווהאו" מופתע והרים שתי גבות – לא אחת – וגם "פפפששש" שאם זה היה לנדרובר הייתי בטוח שהנה עוד כרית אוויר התפנצרה.

תנוחת הנהיגה נעימה ונוחה. הגישה לכל המיתוג קלה ואינטואיטיבית וגם הראות החוצה נהדרת. מערך מצלמות 360 עם הדמיית תלת-מימד נפלאה עושה רבות כדי לחזק את השליטה במרחב בעיקר בתמרוני חניה ובתנועה עירונית צפופה. מרשים לפגוש את זה ברכב ברמת המחיר הזו.

מבחן דרכים MG EHS. תצוגת 360 תלת מימדית היא פיצ'ר מפתיע ובעל ערך. צילום: רוני נאק

בתנועה ה-EHS זז באופן נמרץ מאד. הכוח המשולב של המנועים מורגש ביותר והכלי קליל על רגליו למרות משקל עצמי הנושק ל-2.0 טונות (יותר מזה כשעמוס עד למקסימום). התאוצה הרשמית עומדת על 6.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש. על החשמל אגב תוכלו להגיע ל-130 קמ"ש לפני התערבות המנוע החשמלי. אבל יותר מהזינוק מהמקום, תאוצות הביניים מרשימות ביותר. בטווח בין 50 קמ"ש ל-120 קמ"ש הכלי מהיר מאד, תגובתי וחד כשצריך. מנצל היטב את הכוח המשולב של שני המנועים.

לנהג נשמרת האפשרות לבחור מה לעשות עם כל החשמל הזה. אפשר לשרוף הכל בנסיעה בעיר, או לבקש לשמור אחוז ממנו כדי לחזור לאיזור עירוני ונסיעה נקיה בתום שיוט בינעירוני. כך שאם תדעו שצפויה לכם כניסה לשכונה שקטה או בעתיד לאיזור נקי מפליטת בנזין, יהיו לכם הכלים לעשות זאת.

מבחן דרכים MG EHS. נוח בעיר ועל כבישים בינעירוניים איכותיים. רך מדי לנהיגה נמרצת. צילום: רוני נאק

מה פחות

כמה דברים. ראשית המולטימדיה הייתה איטית למדי בתגובותיה והממשק הראשוני לאנדרואיד לא זרם אפילו שעשיתי את כל התנועות הנכונות. בסוף זה התחבר לסאמסונג שלי אבל הפעולה של המולטימדיה לאורך כל ימי המבחן הייתה איטית ומהוססת.

יחידת הכוח מרשימה ביותר, אין ספק. צריך להתרגל לפרצי המומנט שמגיעים עם החלפת ההילוכים של תיבת ההילוכים החשמלית. בהתחלה זה הרגיש לי "לא בסדר" אבל זה כן. התחושה היא של פולסים כאלה של כוח תוך-כדי-תאוצה. לוקח רגע למערכת הניהול לערבב את ההילוכים בשתי התיבות כדי שתקבל מה שביקשת – ואז הכל סבבה.

כיול המתלים הוא בהחלט לכיוון הרכות והנוחות. זה משרת את הנהג והנוסעים ב-90 אחוז מהזמן עם חווית נסיעה נעימה ביותר. בחזית חסר לי שיכוך וריסון שגרמו לסגירת מהלך מפתיעה על פסי האטה תמימים למדי. רוב הזמן, במהירות עירונית ה-EHS נוח מאד. אותה רכות מתלים גם לא תפרגן לנהג בעל שאיפות ספורטיביות. זו לא מכונית נהיגה למרות היכולת שלה לפתח מהירות מרשימה.

כמו כל דגמי ה-PHEV באשר הם. כשאר סוללה ההנעה מתרוקנת, נשארים עם מנוע בנזין שצריך לשאת את כל הכבודה. לצד היעילות הרבה שהרכב הפגין כל עוד היה לו מיץ בסוללה, צריכת הדלק רק על הטורבו עמדה על 12 ק"מ/ל' שזה סביר.

ודבר אחרון. אם הייתה ל-EHS הנעה כפולה הוא היה לפחות מבחינתי מושלם. מנוע אחורי היה תוספת מהותית לבטיחות בכביש וגם מרחיב מאד את מנעד השימושיות של הדגם הזה מעבר לאספלט. בשביל הנעה כפולה אני הייתי מוכן לוותר על הרבה מהאבנים המנצנצות של חבילת האבזור. אבל זה אני.

מבחן דרכים MG EHS. תא הנהג האדום של רכב ההדגמה היה לא פחות ממהמם. צילום: רוני נאק

סיכום

כרגע הבעייה העיקרית של EHS היא לעמוד בביקושים. וזה בהחלט מובן שכן ברמת המוצר מדובר ברכב פנאי מרשים מאד. עומד טכנולוגית בשורה הראשונה מול מותגי הרכב המובילים והנחשקים ביותר. העושר של חבילת האבזור הזוי, מערכות הבטיחות תפקדו נהדר, ויחידת ההנעה ההיברידית חזקה מאד ויעילה ביותר. לטעמי רכב כזה הוא "ה"פתרון למי שמחפש SUV דל זיהום וחשמלי ורוצה להיות משוחרר מחרדות טווח ומחסור בתשתית טעינה (לפחות עד שענקיות עמדות הטעינה כמו EV-EDGE יסגרו את הפער). מעל כל זה יש את מטריית תג המחיר שכרגע הוא מאד אטרקטיבי. בשורה התחתונה? למרות שאינו "מושלם" בהחלט שהייתי שם את ה-EHS בראש הפיינליסטים של רשימת הקניות שלי.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

6 comments

  1. ח'רא עליכם ועל הכתבה ההזויה הזו: פשוט שטויות.

    • מרק היקר, אני מתפלא על הצרפתית שלך והגישה בה הנך נוקט שאינה מקדמת שיח תרבותי ותכליתי. מכיוון שכך אני מגיע למסקנה שאינך אדם. זכה למצוות ואריכות ימים ובעיקר לתרומה ראויה לאנושות – בתפקידך הקרוב כקומפוסט.

  2. זה לא הרכב שאתמול נתפסה לו הדוושה של הגז ברמת גן?

  3. רוני, אתה ענק!!
    נתי, באר שבע.

  4. רוני שלום.

    האם אתה יודע כמה עולה החשמל כשמטעינים את הסוללה מספר שעות?

    האם חיי הסוללה מתקצרים אם נוסעים בשטח עירוני רק בעזרת המנוע החשמלי בלבד?

    תודה

להגיב על מרק לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + 11 =