יום שני , 20 מאי 2024
ביפן יש מי שמעריכים שמיצובישי תחזיר את הפאג'רו לרחובות ולשטח. צילום: מיצובישי

בינתיים ביפן חושבים על החזרה של ה-פאג'רו

רוני נאק

כנראה שיעברו שנים, אם בכלל, עד שנראה דור חדש של פאג'רו בישראל. אבל ביפן כבר מתחילים להתעסק עם זה. לא מעט בזכות טויוטה אשר בחודש נובמבר האחרון חידשה לגמרי את הסדרה 70 הוותיק ואף הוסיפה לו מנוע טורבו דיזל 2.8ל' (המוכר לנו) ולראשונה גם תיבת הילוכים אוטומטית. ההצלחה של ה-70 ורשימת המתנה של עשרות אלפי לקוחות לא נעלמה מאנשי מיצובישי (ניסאן-רנו-מיצובישי) שגם הם רוצים חלק מעוגת האורז הזו – בעיקר מכוון שביפן החלה מיצובישי לאחרונה לשווק את הטנדר טרייטון בגרסה המקומית – כל זה על פי דיווחים מהעיתונות היפנית.

ביפן יש מי שמעריכים שמיצובישי תחזיר את הפאג'רו לרחובות ולשטח. צילום: מיצובישי

אמנם לא מדובר ב-"פאג'רו" כפי שאנו הכרנו מכאן, אלא בדגם המכונה "פאג'רו ספורט" אשר מתבסס על שלדת הסולם של הטרייטון ועליה מרכב SUV ארוך (דגם בשם הזה ובאותה תצוגה אף שווק בישראל לפני כשני עשורים). מיצובישי פאג'רו ספורט משווק בימים אלה בדרום מזרח אסיה, מיוצר גם בתאילנד, וזוכה להצלחה מסחרית רבה. הדגם שחודש לאחרונה כולל מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות וגם שלוש שורות מושבים – בנוסף ליכולת 4X4 אמיתית של הפלטפורמה.

היסטורית הפאג'רו ספורט הגיע כמה חודשים אחרי שמיצובישי הציגה דור חדש של טרייטון – על סמך הנסיון הזה, ביפן מעריכים כי הפאג'רו ספורט יוצג בשנה הקרובה. ואם הטרייטון מוצג ביפן אז הרי הפאג'רו ספורט יגיע גם הוא. למען הדיוק, פאג'רו ספורט אינו פאג'רו ושונה מאד מהמבנה המכאני של הדורות שאצלנו הכרנו כ"KING". 

הדור השישי של מיצובישי טרייטון כבר משווק במזרח. עבורנו אין תקינה. צילום: מיצובישי

האם הבאזז שטויוטה יצרה עם הלנד קרוזר החדש (סדרה 250) והרטט בלבבות אנשי השטח של ה-70 החדש – יהיה חזק מספיק כדי שאנשי ניסאן-רנו-מיצובישי ינסו להתחרות על ליבם של אנשי הבלנדסטון עם רכב שטח אמיתי ויחזירו לחיים את אחד ה-IP החזקים יותר שיש בשטח – פאג'רו. ומה הלאה? האיבו יחזור?

Check Also

פורשה 911 מתחשמלת

אחרי 61 שנים של בוכנות לוהטות וטורבואים מיבבים - פורשה 911 מתחשמלת עם יחידת הנעה היברידית חדשה. פורשה מבטיחה שלא תאכזב - עוד רב מכר בהתהוות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × three =