רוני נאק
רק לפני כמה ימים הממה יוניון יבואנית טויוטה כשהחלה לשווק במפתיע את גרסת "סהרה" היקרה של טנדר טויוטה היילקס. הגרסה הזו שמצויידת במנוע הדיזל 2.8ל' החדש, חבילת אבזור נוחות עשירה ומערך בטיחות אקטיבי מלא קובעת רף מחיר עליו חדש להיילקס שנמצא עתה באמצע מחזור חיי הדגם.
• מבחן דרכים טויוטה היילקס 2.8ל'
המחיר של היילקס סהרה מתחיל מ-300 אלף שקלים – לפני תוספות וזה עדיין אותו היילקס כחול צווארון. במקביל, ביבוא המקביל, החלו להגיע מקנדה טויוטה טקומה. אלו משווקות במחיר של כ-360 אלפי שקלים. אמנם 60K יותר אבל גם יותר "אוטו". האם שווה לעשות את הקווטץ' ולעלות לאחד הטנדרים 4X4 הנחשבים ביותר בצפון אמריקה?
אז הנה טבלה קטנה שהכנו עבורכם כדי לתת לכם כלי אובייקטיבי להשוואת השניים:
היילקס סהרה | טקומה TRD | |
מנוע | טורבו דיזל 2.8ל' | בנזין V6 3.5ל' |
תפוקה | 204 כ"ס/51 קג"מ | 278 כ"ס/37 קג"מ |
הילוכים (יחסי העברה זהים) | אוטו' 6 | אוטו' 6 |
תיבת העברה (זהה) | LOW 2.566 | LOW 2.57 |
מתלים | עצמות עצה כפולות/סרן קשיח | עצמות עצה כפולות/סרן קשיח FOX |
בסיס גלגלים | 308.5 ס"מ | 324 ס"מ |
אורך | 532 ס"מ | 540 ס"מ |
רוחב | 185 ס"מ | 189 ס"מ |
גובה | 181 ס"מ | 182 ס"מ |
מרווח גחון | 310 מ"מ | 238 מ"מ |
משקל העמסה | 790 ק"ג | 533 ק"ג |
צמיגים | 256/60R18 | 256/60R18 |
בטיחות אקטיבית | TSS2.0 | TSS-P |
מולטימדיה | 8 אינץ' | 8 או 7 אינץ' תלוי בגרסה |
לטויוטה טקומה יש שלוש רמות של TRD: ספורט, אופרוד ו-פרו. כאשר מתחת קיימות רמות אבזור SR ו-SR5 בסיסיות ומעליהן רמת לימיטד הבכירה. לא כל הגרסאות זמינות כל הזמן והמחירים כמובן משתנים.