יום שישי , 26 אפריל 2024
פותחת טויוטה מאחור
קלף חזק. טויוטה יאריס קרוס הייבריד - SUV קטן עם כל מה שצריך כדי לקחת פלח שמן מהסגמנט. צילום: טויוטה

הלהיט הבא: טויוטה יאריס קרוס – היברידית

רוני נאק

אם אני בעלי היבואנית, כבר הייתי מנסה לשריין כמה שיותר יחידות מהדגם החדש הזה. למה? כי לטויוטה יאריס קרוס החדשה יש את כל מה שצריך כדי להפוך ללהיט אצלנו – וכנראה בעולם (תלוי עד כמה עמוק יהיה המשבר הכלכלי שכולנו מסתחררים לתוכו באדיבות הניהול הכושל של הפאבדו-משבר קורונה). עכשיו תעשו אתם את החשבון: טויוטה+יאריס+SUV+היברידי=? נכון. שלאגר! ואם לוקחים את מה שעובר על טויוטה עם ה-ראב-4 החדש (ביקוש עולמי הגובר בהרבה על היצור וזמני המתנה של חודשים שלקוחות מוכנים לחכות) – הרי שלא צריך להיות מנבא עתידות שעל כל כמות שתגיע לארץ – תמיד אפשר יהיה למכור אוניה נוספת מהסחורה הזו.

צילום חזית טויוטה
נוסחה מנצחת לג'יפון היברידי עם הנעה כפולה. טויוטה יאריס קרוס. צילום: טויוטה

כמו רבים מחבריו/יריביו לקטגוריית B-SUV זו של רכבי הפנאי הקטנים המתבססים על פלטפורמת סופר-מיני – גם טויוטה יאריס קרוס נשען על השלדה החדשה של טויוטה יאריס. זה הדור העדכני של פלטפורמת הסופר-מיני של טויוטה וככזו היא מציעה יתרונות בטיחותיים והנעתיים ביחס לזו שהייתה. בהקשר של יאריס קרוס אנו מקבלים בסיס גלגלים של 256 ס"מ .להשוואה פיג'ו 2008 החדשה עם בסיס גלגלים של 260.5 ס"מ. לסקודה קאמיק יש בסיס גלגלים של 265 ס"מ ולרנו קפצ'ור החדש (שקרסו עוד לא מייבאת) יש בסיס גלגלים של 263.9. אז הטויוטה מעט יותר קטנה מאלו. גם באורך הכללי היא כ-10 ס"מ קצרה מאלו. ומדוע אני מזכיר דווקא את המתחרות האירופאיות? מכיוון שטויוטה יאריס קרוס עוצבה באירופה ותוכננה לטעמו של קהל יעד "איאורופאי" שהיינו רוצים לחשוב שזה גם אנחנו. וסגמנט B-SUV שהולך והופך למעניין וצפוף מאי פעם הוא מאד מאתגר ליצרנים שצריכים למצא את הייחוד שלהם וליצור את היתרונות היחסיים שלהם מול מתחרים מוכשרים ויצירתיים לא פחות. וכמוהן – גם טויוטה יאריס קרוס יגיע ממפעל באירופה – צרפת במקרה הזה.

תא נהג טויוטה יאריס קרוב
תא נהג טויוטה יאריס קרוס – סופסוף עם ממשק מובייל. תיבת הילוכים רציפה. מנוע היברידי עם 116 כ"ס. צילום: טויוטה

מערכת ההנעה של טויוטה מפתיע בכך שיש בכלל אופציה להנעה כפולה- AWD. בדיוק כשנדמה היה שרק סובארו נשארו הצדיקים האחרונים בסדום. מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5ל' ועם 3 צילינדרים – תפוקת המנוע היא 91 כ"ס ו-12 קג"מ ויחד עם המנוע החשמלי מתקבלת תפוקה משותפת של 116 כ"ס ועוד 14 קג"מ של המנוע החשמלי (הערה: נתוני יחידת ההנעה של יאריס היברידית שלא הופיעו בהודעה לעיתונות). נתוני פליטת ה-Co2 חשובים לטויוטה בכיס כמו שלנו הם חשובים לבריאות. מתחת ל-90 גק"מ לגרסת הנעה קדמית ו-מתחת ל-100 גק"מ לגרסת הנעה כפולה.

צד אחורי טויוטה יאריס קרוס
מראה מנצח – תחשבו טויוטה ראב-4 מוקטן – ותא מטען עם נפח שימושי. צילום: טויוטה

בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים יש את כל הסממנים של SUV-אורבני, שזו חיה שכולם רוצים עכשיו. יש צללית גבוהה, ישיבה זקופה ותאי אחסנה רבים. לתא המטען נפח של 390 ליטרים מכובדים וגם חישוקי גלגלים גדולים – בשביל הלוק. לא נפקד מקומו של ה-TSS או מערך הבטיחות האקטיבית של טויוטה. הוא כולל את כל מערכות העזר המתקדמות שיש ליצרנית להציע (כמובן שרק במפרט הסופי לישראל נדע איך החבילה הזו תתפזר בין היצע הגרסאות שיהיו).

מראה צד טויטה גיפון
זה שהוא נראה כמו ראב-4 קטן זה טוב. טויוטה יאריס קרוס היברידי ב-2021 בישראל. צילום: טויוטה

מתי אצלנו? כמו בעולם. מתישהו ב-2021. כשבשאיפה העולם יחזור למצב תפקודי ברמה סבירה. אלא שעד אז גם המתחרים האירופיים יתקדמו מעט עם גרסה חשמלית לפיג'ו 2009, PHEV לרנו קפצ'ור אם קרסו יביאו אותה. ובכל מקרה – היאריס קרוס עתיד לטעמי להיות ג'יפון ששווה לחכות לו. טווח המחירים בסגמנט הזה נע בין 125 ל-135 אלפי שקלים. אם טויוטה יאריס קרוס תצליח להתברג ברמת המחיר הזו – זה יהיה בינגו.

סוגר מאמר משפחת יאריס טויוטה
האם משפחת דגמי טויוטה יאריס עתידה להפוך ל"מאגניבה" ביותר בקבוצת הקטנות? בין המשפחתית (באדום), לקרוס (בזהב) ול-GR הספורטיבית. צילום: טויוטה

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + two =