יום שישי , 26 אפריל 2024
יונדאי איוניק 5 החשמלית. יוצרת פראדיגמה חדשה על רכב חשמלי. צילום: תומר פדר

יונדאי IONIQ 5 – החל ב-189,990 שקלים

רוני נאק

כלמוביל, יבואנית יונדאי, מתחילה לשווק בישראל שני דגמים חשמליים חדשים: KONA חשמלית (עליה בכתבה נפרדת) ודגם כל חדש IONIQ5 שעתיד להגדיר מחדש את האופן שבו אנו חושבים על מכוניות.

לפני תיאור הנהיגה ברכב אספר לכם כי האיוניק 5 משווקת כרגע בשלוש רמות אבזור, לכולן מנוע יחד עם 217 כ"ס ו-35.7 קג"מ היושב על הציר האחורי ומניע את הגלגלים האחוריים. סוללת ההנעה עם קיבולת של 72.6 קוט"ש ומסוגלת להניע את הרכב לטווח של עד 481 או 450 ק"מ תלוי ברמת האבזור ולפי נתוני היצרן.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. קוקפיט דיגיטלי מלא, ממשקים אינטואיטיביים ומהירים והמון ספייס. צילום: יונדאי

רמות האבזור השונות הן prestige במחיר של 189,900 שקלים, Supreme במחיר של 199,900 שקלים ו-Elite במחיר של 216,900 שקלים.

בהמשך השנה אמורה להצטרף להיצע גרסת elite עם הנעה כפולה. שני מנועים, 305 כ"ס, 5.5 שניות ל-100 קמ"ש ויכולת יוצאת דופן לנהל גרירת נגרר עד 1.6 טונות באופן חכם. מחיר האיוניק 5 כפול ההנעה יהיה 238,900 שקלים.

 

בקטנה

איוניק 5 תוכננה מתחילתה כמכונית חשמלית, למעשה אין כלל גרסה תרמית לעניין הזה. יתרה מכך פלטפורמת EGMP של קונצרן יונדאי מעניק את הגמישות לפתח עליה שורה ארוכה של דגמים חשמליים עתידיים מסדאנים, מינוואנים ועוד. דגמים שיופיעו לא רק ביונדאי אלא גם במותג הפרמיום ג'נסיס ואצל חברות נוספות בקונצרן הענק הקוריאני.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. פלטפורמת EGMP – הרשימה מאד בכל מימד. מצפים לדגמים הבאים. צילום: יונדאי

• כל מה שצריך לדעת על הפלטפורמה החשמלית החדשה של IONIQ 5

איוניק 5 היא קרוסאובר בעל ישיבה גבוהה ועם חלל פנים גדול ושימושי. בסיס הגלגלים עצום: 300 ס"מ, סרחי עודף קצרים, ותקרה גבוהה, יוצרים חלל פנימי מאד מרווח ואוורירי. את התחושה הזו מחזקים רצפה שטוחה לגמרי, וצבעי פנים בהירים שיוצרים ספייס נקי ועתידני למראה.

הקבינה עצמה גמישה מאד בתצורות שלה ובהתאם לרמת האבזור ניתן להזיח את המושבים הקדמיים, האחוריים, ואפילו את הקונסולה המרכזית. למושבים הקדמיים מצב מיוחד בו נפתח הדום רגליים והמושב רוכן לאחור למנוחה מעולה – לא במצב נסיעה כמובן.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. מושבים וקונסולה מתכוונים, איכות כללית ברמת פרמיום, חווית נסיעה מדהימה. יש אפילו משטח מגנטי משמאל לפתקים כמו על מקרר. פיצ'ר רטרו מדהים בחביבות. צילום: תומר פדר

הקוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים המזכיר מאד MBUX של מרצדס. שני מסכים שיצר יוצרים 14 אינץ' מלאים עשירים במידע ואפשרויות קינפוג בהתאם לצרכי הנהג. עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד התפעול אינטואיטיבי וקל מאד. בעתיד הקרוב, כך לפי אנשי כלמוביל, תהיה גם גרסה בעברית מלאה.

מאחור יש המון מקום בשורה שניה. ברמה של לימוזינה. פתחי מיזוג נפלאים על קורה B פולטים אוויר צונן וניתן גם להזיז את המושב (חצי חצי) כמה ס"מ כדי לפנות מקום נוסף בתא המטען.

לתא המטען שמאחור נפח גדול של 531 ליטרים ויש גם תא קדמי קטן של 57 ליטרים. הסוללות הגדולות לא "גונבות" חלל מטען כפי שקורה לא אחת בפלטפורמות תרמיות שעוברות הסבה לחשמל.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. חלל אחורי עצום ושימוש בקבינה בחומרים ממוחזרים, צבעים וסיבים טבעיים. צילום: יונדאי

עוד אספר על גג שמש פנורמי ענקי ללא קורה אמצעית שכולל גם סכי שמש מקוריים, תאורת אווירה מושקעת על 64 הגוונים שלה, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים (עם סנכרון מופלא לבקרת האקלים), חבילת בטיחות וסיוע אקטיבית נרחבת עם פיצ'רים מורחבים להגנה על ילדים.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. משייטת בנוחות על 120 קמ"ש (היכן שמותר) עם צריכה של כ-20 קוט"ש ל-100 ק"מ צילום: תומר פדר

נהיגה

עם צמיגי מישלין פיילוט EV המיועדים לרכב חשמלי עם תכונות השקטה מוגברות וללא מנוע מטרטר, חווית הנהיגה ביונדאי איוניק 5 החשמלית שקטה במיוחד. רעשי רוח, סביבה, משאית חולפת וכו מבודדים היטב. מעט מאד רחש צמיגים כן נשמע בעיקר על פני אספלט מחוספס ולא אחיד.

האיוניק אינה מפלצת תאוצה כמו חברות חשמליות אחרות אבל היא גם לא איטית. היציאה מהמקום מהירה, 7.4 שניות ל-100 קמ"ש. אבל יותר מהתאוצה מהמקום, תאוצות הביניים חזקות וזמינות הכוח מעולה בטווח המהירות הנחוץ לעקיפה.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. מראה רטרו-עתידני של קרוסאובר מסתיר היטב בסיס גלגלים עצום של 3 מטרים. צילום: תומר פדר

צריכת החשמל ביום הלוהט בו נסענו יחד עם קטעים לא מאד איטיים, יצרו תנאים שטווח הנסיעה עמד על כ-370 קילומטרים. כ-22 קוט"ש ל-100 ק"מ לפי מחשב הדרך. זה אמנם הספיק לכל מה שכלמוביל תכננה ביום ההשקה לעיתונות הרכב, כשאת היום סיימנו בשדה בוקר, בעמדות ה-DC של ג'ינרג'י, עם כ-150 קילומטרים על מחשב הדרך. נהיגה מודעת וזהירה יותר הייתה יכולה בהחלט להביא אותנו קרוב יותר לנתוני היצרן. אבל בקיץ הישראלי עם מזגן בעוצמה מלאה הנתונים מאותגרים.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. מערך הסוללות המתקדם מאפשר ל-IONIQ 5 למצות את כל מה שעמדות טעינה DC יודעות לתת. צילום: יונדאי

התנהגות הכביש מלבבת ביותר. מפתיע ובהחלט לא צפוי. כאן מגיעה התודה לאלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M ב-במוו, ובשנים האחרונות אחראי על תכנון החלק הדינאמי של מכוניות יונדאי החדשות. הוא פיתח מתלה אחורי ייחודי, רב-חיבורי עם 5 לינקים, והצליח להביא את האיוניק לאיזון מרשים מאד. ברוב טווחי המהירות ה-5 מתנהגת באופן צפוי ומדויק. נטולת דרמה. מחפשים דרמות תמצאו אותן בקצוות: לחיצה חזקה על התאוצה יכולה להפיק דריפט חמוד מאד, סעו ממש מהר ותגלו שהריסון הצידי מעט רך מדי. אבל בכל טווחי המהירות השפויים, ה-5 מתנהגת נפלא. מסתירה היטב את בסיס הגלגלים הגדול ומשקל עצמי של מעל לשתי טונות. מרכז כובד נמוך – בהחלט שתורם לכך כמו גם זמינות הכוח המיידית ועושר המומנט של המנוע החשמלי.

יונדאי איוניק 5 החשמלית. נעימה בכביש ישר מפתיעה וכיפית בפיתולים. בהחלט לא מה שציפינו. כ-1,000 יחידות לישראל עד לסוף השנה. צילום: תומר פדר

The Electric Experience showroom
במקביל להשקת ה- IONIQ 5 וה- KONA EV הקימה כלמוביל ללקוחות את ה- The Electric Experience showroom- מתחם פופ-אפ חוויתי של רכבים חשמליים באולם התצוגה של יונדאי בתל אביב.
מתחם הפופ-אפ החדש כולל מיצג חשמלי סביב רכבי החשמל, סרטוני מידע ופרטים שכדאי להכיר ולדעת על רכבים חשמליים בכלל ורכבי יונדאי החשמליים בפרט, שולחנות משחקים אינטראקטיביים ללמידה והתנסות הכוללים מחשבון לחישוב נסיעה, שאלות ותשובות ומחולל ממוחשב להכרת ה- IONIQ 5 וה- KONA EV.
The Electric Experience showroom יהיה פתוח לקהל הרחב לחודשיים בין התאריכים 29 ליולי ועד ה- 29 לספטמבר כולל בתקופת החגים בחול המועד בסניף יגאל אלון תל אביב

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × four =