רוני נאק
עוד לא לגמרי התאוששנו מהביצועים והמחיר של פורשה TAYCAN החשמלית – והנה פורשה ממשיכה להרחיב את תיק המוצרים החשמליים שלה. מגרמניה נמסר שקווי היצור במפעל פורשה בלייפציג יעצרו היום למשך ארבעה שבועות. במהלך החודש הזה יותאם קו היצור, המיכון והתהליכים ליצור מהיר ועיל של פורשה מקאן חשמלית. פורשה מקאן – למי שלא מכיר – היא ה-SUV הקטן יותר של פורשה וכמו אחותה – קאיין – גם מקאן משתמשת בפלטפורמה של קבוצת VW – בעלת השליטה בפורשה. לאור זאת יהיה סביר מאד להניח שהאלקטרו-מקאן יתבסס על פלטפורמת MEB של הקבוצה – וכפי שראינו בגרסת ה-S של אאודי ETRON אפשר להוציא ממנה הרבה מיץ.

זאת למרות שיש הערכות שייתכן כי יעשה שימוש דווקא בפלטפורמה של TAYCAN – עם השלכה מאד ברורה על המחיר לצרכן. שמועות אחרות לגבי המקאן החשמלית מספרות על מעורבות של יצרנית מכוניות העל RIMAC בפיתוח ועל פלטפורמת הנעה עם ארבעה (4) מנועים חשמליים. אם זה יהיה ה-MEB האתגר של מהנדסי פורשה יהיה לעשות "פורשפיקציה" לכל הגישעפט. יהיה מעניין.
לוח הזמנים של פורשה מקאן החשמלית מדבר על השלמת הקמת קו היצור בחודש אוגוסט – מיד אחריה ניסויי הרצה ראשונים והתחלה של קדם-יצור בתחילת 2021. משם המעבר ליצור סדרתי יהיה מאד מהיר – זאת למרות שפורשה לא נקבה במועד של תחילת היצור הסדרתי.