יום חמישי , 28 מרץ 2024
פצצה של טנדר - RAM עם 702 כ"ס, שלדה מחוזקת עם כיול לנהיגת שטח מהירה וגם פאר אם תרצו. צילום: FCA

טנדר RAM מקבל 702 כ"ס


רוני נאק

בואו נחשוב על זה רגע. כל מה שאנו מכירים היום בחיים הנוחים בעולם המערבי הגיע לנו בזכות פחממנים (לא פחמימות – זה בשביל צמיגים מסוג אחר). כי בתכלס ה-200 אלף השנים הראשונות של קיום האדם, הומו ספיאנס, היו די קשות. תמיד על גבול הרעב, מלחמת הישרדות יומיומית רק כדי לאכול ארוחת ערב דלת קלוריות וכן גם מוות בגיל צעיר. והיום- בזכות אותם פחממנים יש לכל אחד מאיתנו יותר ניידות ממה שהיה לגדולים שבפרעונים או קיסרי רומא. כל תחום בחיינו מושפע מזה, ממחקרי חיסונים לקורונה, דרך תקשורת סלולרית, שידורי ישיבות בכנסת כמו גם הפגנות ממול לבית מזגנים ועוד עוד. וכמובן תחבורה – אז בואו נשרוף כמה פחממנים.

פצצה של טנדר – RAM עם 702 כ"ס, זרועות מתלה מחוזקות וצמיגי 35 אינץ' סטנדרטיים. צילום: FCA

זה כנראה מה שעבר בראש של אנשי FCA שהציגו הלילה את RAM 1500 TRX או בקיצור "טירקס" – עוד דינוזאור אחד חזק מאד, טורף על אבל עם ידיים כאלה קטנות ומוח די מצומצם. אבל מה שבאמת חשוב כאן זה שטירקס יותר "נחשב" מראפטור – כי פורד.

ה-TRX שונה מאד מ-RAM 1500 רגיל. השלדה עברה חיזוקים רבים, זרועות המתלה הקדמיות ארוכות יותר ועשויות מאלומיניום מכורסם, סרן דנה 60 סטנדרטי מאחור (עם נעילת דיפ' מקורית), וכל זה תלוי על קפיצי סליל. המפשקים רחבים יותר בכ-8.0 אינץ' מ-1500 רגיל וקו הגלגלים הקדמיים קודם 20 מ"מ – וזה חשוב גם כדי לפנות מקום לצמיגי שטח בקוטר 35 אינץ' ועם אופציה לבידלוקים (MOPAR כמובן). בולמי הזעזועים הם בילשטיינים אדפטיביים עם מיכלים נפרדים. מרווח הגחון הסטנדרטי הוא 29.9 ס"מ ויכולת צליחת מים ללא הכנה עומדת על עומק של 81 ס"מ.

פצצה של טנדר – RAM עם 702 כ"ס, אופציה לקבינה סופר-מפוארת עם תצוגה עילית ומערכות סיוע רבות. צילום: FCA

ההזיה מתחילה בתא המנוע. לא זה לא מנוע הלקאט המתאים יותר ללובשי הטייצ'ים שבכביש, אלא מנוע HEMI בנפח 6.2ל' שקיבל סופרצ'ארג'ר. אותו HEMI עם בלוק פלדה, ראשי אלומיניום, עוקת שמן עמוקה ונפחית יותר ועליהם מגדש-על הנושם דרך מערכת יניקת אוויר כפולה ועם שני גופי סינון. כי כמו שכולם יודעים ב-BAJA יש המון אבק. התפוקה עומדת על 702 כ"ס ו-90 קג"מ (אוקיי…לא "90" יותר בכיוון של 89.86 קג"מ).

תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים – 8HP95 – מעבירה כוח למערכת הנעה כפולה, יש טרנספר עם LOW  ביחס של 2.65:1 וזה מתממשק נפלא עם סרן DANA60 בעל יחס העברה סופי של 3.55 לזחילת סלעים מדודה. מי שאוהב לתת גז – מי שלא יכול לצאת עכשיו מהאתר – ישמח לדעת שהסרן האחורי בעל מתלה רב-חיבורי עם 5 נקודות עיגון. זו התצורה האיתנה ביותר שניתן לחבר סרן לשלדה (תשאלו את אינאוס או מרצדס G) ומאפשרת ארטיקולציה רבה כמו גם שליטה נהדרת במהלך הסרן וחשוב מזה עמידות בזעזועים וחבטות מפתיעות.

פצצה של טנדר – RAM עם 702 כ"ס, ארטיקולציה כמו גם נעילת דיפ' ובקרת משיכה. צילום: FCA

איבזור הפנים של RAM TRX כולל שלוש אופציות. מחבילה בסיסית למי שלא פוחד שנכנס לו אבק לקבינה ועד חבילה מהודרת מאד עם ריפודי עור, תצוגה עילית, מערכת שמע מושקעת עם 19 רמקולים, לוחית עם מספר VIN במקום בולט (בלינג בלינג). יש גם 8 מצבי נהיגה, מערכות סיוע רבות לנהג כמו סייען חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה אקטיבי, בלימת חירום וכל מה שצריך לצפות לו מרכב מודרני בשנת 2020 (ממש לא רמת בטיחות "0"). יכולת ההעמסה עומדת על 590 ק"ג בלבד ויכולת הגרירה היא עד 3,674 ק"ג.

פצצה של טנדר – RAM עם 702 כ"ס, המון אביזרים מ-MOPAR צילום: FCA

לארץ הוא יגיע (כמו ראפטור) רק ביבוא אישי/מקביל או אם בסמלת מישהו עם אומץ ירים את הכפפה. זול זה לא יהיה.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

2 comments

  1. יריב קלר ברוך

    ניתן לרכוש כזה בסופר גיפ 0544565641 ויש אפילו אחד בדרך

להגיב על רוני נאק לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 1 =