יום שישי , 27 מאי 2022
ראשי » חדשות » לקסוס RZ450e – חשמלי מלא אצלנו בסופשנה
LEXUS RZ 450e פנאי כל-חשמלי וכל חדש על הפלטפורמה המעניינת שפותחה לשם זה. צילום: לקסוס

לקסוס RZ450e – חשמלי מלא אצלנו בסופשנה


רוני נאק

אחרי ה-UX300e החשמלי שהיה הקרוסאובר החשמלי הראשון של LEXUS, אנו מקבלים עתה את ה-RZ450e ההוא דגם הפנאי-חשמלי של מותג היוקרה לבית טויוטה. הראשון אשר מתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של ענקית הרכב. שיתוף פלטפורמות שאנו מכירים היטב בקבוצת טויוטה ולכל אורכה ורוחבה של תעשיית הרכב העולמית. אלא שעל אותו בסיס מכאני זהה, לקסוס יוצקת את עולם התוכן הייחודי שלה. אז במה מדובר?

LEXUS RZ 450e פנאי כל-חשמלי ההנעה כפולה עם תפוקה של כ-312 כ"ס משני מנועים חשמליים. צילום: לקסוס

שפה

לקסוס רצתה שמראה החזית יבחין בצורה ברורה את ה-RZ כרכב חשמלי. ללא מנוע תרמי, מכסה המנוע הונמך ופתחי יניקת האוויר הופחתו. בעוד שבעשור האחרון הגריל הקדמי בצורת שעון חול היה סימן ההיכר של דגמי לקסוס. ב-RZ צורת הגריל התפתחה לצורת שעון חול תלת ממדית ויושמה במקום זאת על המרכב כולו. "מרכב שעון החול" יהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס בדגמים העתידיים. מאחור תמצאו פס תאורה מאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס. כאן הוא במראה חד, מינימליסטי, כאשר החלק העליון והתחתון דקים ככל האפשר כדי להעניק רושם של פשטות ודיוק.

LEXUS RZ 450e פנאי כל-חשמלי גג שמש אלקטרוכרומי והיגוי על-חשמל לצד מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות. צילום: לקסוס

הנעה וטווח

ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון עם קיבולת 71.4 קוט"ש. הסוללה ממוקמת מתחת לתא הנוסעים חלק מבני של הפלטפורמה. מיקום חשוב להורדת מרכז הכובד. לקסוס טוענת כי הפיתוח התמקד בעמידות הסוללה שהייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד רמת הטעינה שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת זמן, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס וטויוטה בטכנולוגיות ניהול סוללה.

טבלת נתונים טכניים לאבטיפוס RZ. מקור: לקסוס

• טויוטה BZ4x וסובארו סולטרה נחשפות

ה-e-Axles משלבים בתוכם את המנוע החשמלי, יחידת בקרה וגם את התמסורת להעברת הכוח לגלגלים. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט והאחורי 80 קילווט, עם הספק כולל של 230 קילווט (כ-312 כ"ס).

פרטים על טווח הנסיעה של הרכב וזמני הטעינה של הסוללה יפורסמו במועד מאוחר יותר, אולם הצפי של לקסוס ל-RZ הוא טווח נסיעה של כ-400 ק"מ במחזור WLTP משולב. הודות להתמקדות בגורמים מרכזיים, כולל משקל רכב, הספק סוללה וביצועים אופטימליים, יעד צריכת ההספק של ה-RZ הוא 18.1 קוט"ש ל-100 קילומטרים של נסיעה.

LEXUS RZ 450e פנאי כל-חשמלי היישום המעניין-יותר של טכנולוגיות החשמל של הקבוצה? צילום: לקסוס

חדש וחדשני

מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip (אופציה בשווקים מסוימים) היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. ללא קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. הטכנולוגיה דורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג: כדי לעבור מנעילת הגה אחת לשנייה נדרש סיבוב של 150 מעלות בלבד, ללא צורך בסיבוב יד מעל יד.

ללהוטים להזמין נספר כי לקסוס ישראל עוד לא פרסמה אילו רמות אבזור ישווקו ומה יהיה מחירן. צפי ההגעה לישראל הוא ברבעון האחרון של 2022.

 

צפו גם בזה

מבחן דרכים יונדאי איוניק 5 AWD

נהגנו בגרסה הבכירה של יונדאי איוניק 5. עם הרבה יותר כוח וחבילת אבזור ELITE שכוללת את הכל וגילינו את הסיבות שבזכותן ה-IONIQ5 זוכה לכזה פרגון במבחני רכב בכל העולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.