יום שישי , 29 מרץ 2024

גאווה ישראלית – אופני SEGAL

אופני סגל SEGAL מיוצרים בישראל על ידי חברת "אלובין" והם ייחודיים בנוף האופניים לא רק בעצם ייצורם המקומי אלא גם ששלדתם עשויה מגנזיום. המגנזיום הוא חומר נדיר בעולם האופניים ומשתמשים בו לרוב ברכיבים קטנים. עם יתרונות של משקל וספיגת אנרגיה עדיפים גם מול הטיטאניום האקזוטי – יש לשלדת מגנזיום כוח משיכה ברור. אלא שנקודת התורפה העיקרית שלה היא תהליך היצור המורכב יותר של החומר. פיתוח השלדה ארך יותר מתשע שנים עד שהגיעו לסגסוגת אשר סיפקה את סגל. השלדה משלבת – לדברי סגל – את מיטב התכונות של שלדות קרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום. האופניים ייחודיים בכך שחומר הגלם – סגסוגת המגנזיום- מיוצר באותו המפעל שבו מיוצרת השלדה. זה המקום לציין שאחד המקורות הטובים ביותר בעולם לחומר הגלם נמצא ממש אצלנו מתחת לאף – ים המלח.

 

אופני סגל במבחן שטח. בולם קדמי יעיל אך לא מבריק, שלדה מצויינת - הדבר הטוב ביותר שיצא ממפעל המגנזיום בים המלח! צילום: פז בר
התהליך כולו עד לשלדה המושלמת נעשה בעבודת יד כשבסופו ניצבת שלדה תקנית (מכון תקנים ישראלי וגרמני) מוכנה להתקנת הרכיבים השונים. אופני ההרים חדשים יחסית בקו האופניים של סגל. בתחום הכביש יש ליצרן הישראלי מבחר נאה, קבוצות הנהנות מחסות רשמית של היצרן ואפילו רוכבים זרים בתמיכה מלאה. במקרה שלנו – אופני ההרים – מדובר בגלגלי 29 אינץ', מעצורים של אוויד, מכללי שימאנו מהשליש העליון, בולם אוויר קדמי (רוקשוק תורה) ואיבזור הקפי. רמת הקסטומיזציה גבוהה ותוכלו בעצם לבחור אילו רכיבים להתקין. האופניים כפי שרכבנו עליהם עולים לצרכן 8,500 שקלים.
ציפיתי לאופניים מהירים אבל לא חשבתי שהם יהיו כה מהירים! במסלול הביתי שלי שבין הרצליה לנתניה, הסגל טרפו את השבילים החוליים בקצב שגרם לי להרגיש כמו צ'מפיון! משחק עם לחץ האוויר בבולם טורה איפשר לי להגיע לכיול שיהיה גם נוח אך גם יספק היגוי חד ולא עברו יותר מכמה קילומטרים בודדים עד שחשתי ממש בנוח על האוכף.

 

אופני סגל במבחן שטח. בשטח הספר שבין הסינגל לשביל הפתוח - אופני סגל מבריקים יותר בכיסוי מרחקים במהירות ונוחות צילום: פז בר - ברקע תל צפית!
למגנזיום מעט יותר גמישות משיש לשלדת טיטאניום והוא חש חי יותר משלדת קרבון יקרה. והחוויה הייתה בהחלט מאירת עיניים. האיבזור ההיקפי לא מבריק והייתי משקיע בסט איכותי יותר של מעבירים מסדרות מתקדמות יותר של שימאנו או עובר ל-SRAM. גם המעצור הקדמי יכול להפיק תועלת מרוטור בקוטר גדול יותר ומנשיכה יותר חזקה. ובכל זאת האופניים כפי שנמסרו לי לבחינה תפקדו יפה היו נוחים מאד והתמודדו בקלות עם שבילי השרון החוליים.
החלק השני של המבחן לקח אותנו למסלול בשפלת יהודה וסיום בסינגל חרובית. על השבילים קשי-הקרקע ומשובצי האבנים הסגל הבריקו. עם יציבות כיוונית נהדרת ויכולת מפתיעה – של הבולם והשלדה – לספוג הרבה מאד חבטות וטעויות של עבדכם. בכניסה לסינגל הפחתתי מעט את לחץ האוויר בבולם – מוותר על מהלך לטובת חידוד זווית ההיגוי (פטנט ידוע לכל רוכב אופנוע…). וזה עבר נהדר! הטורה עדיין סיפק ספיגה טובה של המכשולים אך האופניים הצליחו להתמודד יפה עם שינויי הכיוון המהירים של הסינגל – מה שלא יכולתי לומר על זוגות 29' אחרים עליהם רכבתי באותו הסינגל ממש.

 

אופני סגל במבחן שטח. שלדת מגנזיום מקומית, רכיבים מבית שימאנו, ורוק שוק והתוצאה - דה לוקס! צילום: פז בר
אסכם ואומר שמאד ניהניתי מעל אוכף שלדת ההרים של סגל. המוצר חש בוגר, עשוי היטב ומגומר לעילא. אפשרויות ההתאמה האישית רבות מאד כך שלמרות שהחבילה הבסיסית עובדת בסדר, הייתי הולך על בולם איכותי של פוקס בחזית וסט מושלם של X9 או אפילו XX להעברת הכוח ולבלימה. כך תקבלו חבילה הומוגנית בה הרכיבים תומכים באיכות ובתכונות המצויינות של השלדה. ומעבר לכל חשתי גאה, לצד יין מקומי משובח, בירות בוטיק שצצות בכל מרתף, שהנה עוד מוצר מקומי ברמה עולמית. כבוד!

 

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − sixteen =