יום ראשון , 28 אפריל 2024
יונדאי איוניק 6 שהציגה טווח WLTP של מעל ל-600 ק"מ מייצגת היטב את תחילת מפת הדרכים שתשנה לחלוטין את החוויה במכוניות יונדאי. צילום: יונדאי

מפת הדרכים לעתיד של יונדאי

הטכנולוגיה המתפתחת של דגמי קבוצת יונדאי תבטיח שכל המכוניות שלה, כולל אלה שכבר נרכשו, תמיד יהיו מעודכנות. כך הציגה יונדאי בכנס שכותרתו הייתה unlock the software age ומרמז היטב על הגישה של ענקית הרכב לגבי דגמיה העתידיים.

הגישה הזו תאפשר ללקוחות יונדאי להנות מעדכונים מהאוויר בתחומים רבים: בטיחות, נוחות, קישוריות, מניעת גניבה וביצועים. היכולת הזו מגיעה בזכות שימוש בפלטפורמת הדור הבא לרכב חשמלי, בקרים משולבים וכן מערכת הפעלה שפותחה על ידי יונדאי במיוחד למטרה הזו (ccOS). לדברי יונדאי כל דגמיה יהיו מצוידים ביכולת לקבל עדכוני תוכנה מהאוויר עד שנת 2025.

מפת הדרכים למכוניות מוגדרות תוכנה. שינוי פראדיגמה באופן שבו אנו חווים את המכוניות שלנו בעתיד. צילום: יונדאי

קבוצת יונדאי מעריכה שכ-20 מיליון מכוניות יירשמו לשירות ccOS ברחבי העולם עד לשנת היעד. כאשר המטרה של התכנית היא לתת ערך חסר תקדים ללקוחות הקבוצה ולהנגיש לבעלי המכוניות שירותים שונים בהתאמה אישית כמו למשל מנויים לתוכנות מועדפות.

• יחידת ההנעה החשמלית הטובה בעולם

בנוסף, היונדאי המקושרת תיצור רשת עם פתרונות תחבורה עתידיים מהקבוצה כולל מוניות אוטונומיות, תחבורה אווירית מתקדמת, כלי רכב ייעודיים ואפילו רובוטים. על ידי בניה של פלטפורמת מידע חדשה, אפשר יהיה להנות משורה של שירותים חדשניים שיסופקו דרך הקישור והעיבוד של המידע אשר יגיע לחברה במהלך מחזור החיים של המכונית. הסביבה הזו תהיה פתוחה גם לספקי צד שלישי למשל בתחומי הלוגיסטיקה או האירוח.

מפת הדרכים למכוניות מוגדרות תוכנה. שינוי פראדיגמה באופן שבו אנו חווים את המכוניות שלנו בעתיד. צילום: יונדאי

אלה הנקודות העיקריות:

  • לשפר את חווית הלקוח עם טכנולוגיות תוכנה מתפתחות
  • עדכוני תוכנה מהאוויר – OTA – לכל דגמיה עד שנת 2025. במטרה לשפר את הביצועים והשימושיות בשווקים רבים ברחבי העולם ולהבטיח שהמכוניות תמיד יהיו מעודכנות.
  • יונדאי צופה כי 20 מיליון כלי רכב יירשמו להנות משירותי הרכב המקושר CCS ברחבי העולם עד שנת 2025.
  • מערכת הפעלה, מובילת תעשייה, בשם ccOS תנגיש לנהגים שירותים בהתאמה אישית ועיבוד מידע מהיר במיוחד.
  • אקוסיסטם פתוח אשר יאפשר גישה למפתחים צד שלישי בתחומים של אירוח, נופש, בידור, שירותי דרך ועוד יצרו עולמות תוכן חדשים בעולם הרכב.
  • תוכנות שמתעדכנות כל הזמן יבטיחו שמכוניות יונדאי המקושרות תמיד יהיו מעודכנות עם המערכות המובילות כל העת גם אחרי שהן כבר נמסרו ונוסעות בכבישים.
  • פלטפורמה סטנדרטית תפחית עלויות יצור ותאפשר השקת דגמים חדשים במהירות.
  • שילובים חדשים של חומרת הרכב עם התוכנות המתעדכנות יחזקו את המובילות של קבוצת יונדאי בשנים הבאות בזירה העולמית.
  • מרכז תוכנה חדש עתיד לפתח פתרונות תחבורה מבוססי תוכנה מעבר למה שמקובל בהווה בתעשיית הרכב.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

One comment

  1. לספק מכוניות בזמן שהובטח, או רק קצת אחריו ולא הרבה הרבה, יעזור מאוד לתדית שלכם, חברת יונדאי.
    יש לכם הרבה מאוד לקוחות שמחכים יותר מידי זמן (כמה חודשים מעבר לצפי המסירה שאתם בעצמכם נתתם) אפילו לסתם רכב בנזין פשוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 4 =