יום שישי , 29 מרץ 2024
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

אל הבאר – עם סובארו פורסטר XS

שטח

סובארו הניחה את אבני הבניין – של קבוצת רכבי הפנאי המודרנית עוד בתקופה בה כולם היו מאוהבים ברכבי השטח הגדולים והגמלוניים. מנועי ענק, צמיגים עם סוליות אגרסיביות וצריכת דלק שהייתה גורמת לירידה במפלס מאגרי הנפט בסעודיה. באותן שנים – אמצע שנות ה-90' – סובארו עלתה על נוסחה שתהפוך למוקד ההצלחה של כל רכבי הפנאי המודרניים: מבנה כשל מכונית כביש, אבל עם מרווח גחון מוגבה, תנוחת ישיבה זקופה וכמובן יישום של החוזקות המסורתיות של סובארו: הנעה כפולה ומנוע בוקסר חזק. לרכב קראו אז אאוטבק – והוא עשה היסטוריה. אותו קונספט יושם באריזה קטנה יותר ובקבוצת רכב נגישה יותר תחת השם פורסטר.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

סובארו – DNA של יתרון

כמו סובארו אאוטבק רק שלוש שנים לפניו, גם סובארו פורסטר נהנה מהיתרון של מנוע הבוקסר. לא רק מהאיזון הטבעי של שתי בוכנות העובדות מול שתי בוכנות נוספות אלא גם בזכות מרכז הכובד הנמוך אשר איפשר לסובארו לשווק את הפורסטר בארה"ב ללא הזהרת התהפכות שהחוק האמריקאי חייב באותן שנים את רכבי השטח. בנוסף מערכת ההנעה הכפולה האקטיבית יחד עם עמידות יוצאת דופן ואמינות מוכחת הפכו את סובארו פורסטר – וגם אאוטבק – לבחירה טבעית במדינות הרריות, מושלגות בצפון אמריקה או באירופה – היכן שאתגרי האחיזה ומזג האוויר דרשו מכונית שיכולה לתת – יותר.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

סובארו 2018

גם סובארו פורסטר הנוכחי מיישם את התפישה של מייסד השושלת – לפני 4 דורות – אבל מוסיף עוד הרבה מהאיכויות והטכנולוגיות שלא היו אז וכיום זמינות. והפורסטר של היום הוא בהחלט הפורסטר עם היכולות הטובות ביותר מאז הצגת הדגם לפני 21 שנים. השלדה האחודה מחוזקת מאוד ונעשו שינויים מהותיים בכיול המתלים כדי לספק תמיכה איתנה במרכב והתנהגות כביש ספורטיבית ומחודדת יותר. טופלו כמה נקודות חולשה היסטוריות: ההיגוי שהתחדד וקיבל יותר דיוק ומשוב, הבלמים שתמיד היו ספוגיים עתה נושכים חזק יותר ומספקים יותר יכולת מינון ותיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת עם 4 הילוכים הוחלפה בתיבת הילוכים רציפה אשר מספקת אין סוף יחסי העברה ומתאימה את פעולתה למנוע הבוקסר שגם הוא עבר עדכונים וחידושים רבים אשר נועדו לשפר את התפוקה, לצמצמם צריכת דלק ולטפל בחיכוך פנימי ופיזור חום. דוגמה ליישום ייחודי אפשר למצוא בגרסת הטורבו אשר משתמשת בשסתומים בעלי ליבת סידן להולכת חום עדיפה. זה מנוע שזכה שנתיים רצופות בתואר מנוע השנה בקבוצתו.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. ההנעה היא כפולה קבועה ומעבירה כוח בו זמנית לכל הגלגלים. במצב של אבדן אחיזה יעבור כוח אוטומטית לגלגל האוחז טוב יותר. צילום: סובארו
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש. ההנעה היא כפולה קבועה ומעבירה כוח בו זמנית לכל הגלגלים. במצב של אבדן אחיזה יעבור כוח אוטומטית לגלגל האוחז טוב יותר. צילום: סובארו

רכב המבחן הגיע ברמת איבזור XS שזו הרמה הגבוהה ביותר לפני גרסת הטורבו הכובשת. לשנת הדגם נעשו כמה שינויים חשובים וסובארו פורסטר קיבל את הפגוש המעוצב של הטורבו, חישוקי גלגלים 18 אינץ' מעוצבים, חלון גג פנוראמי עצום וסופית מפלט מעוצבת. ריפודי המושבים משלבים עור ובד באופן אלגנטי מאד – מספקים תמיכה מצויינת בתנוחה הישיבה הגבוהה וגם משלימים בהרמוניה את החומרים והתפרים שעל דיפוני הדלתות, הדשבורד וגלגל ההגה. כרגיל בסובארו החומרים איכותיים מאד – וההקפדה על רמת הגימור היא מהעולמות של מותגי הפרימיום. למשל? הכיסוי של מסך המולטימדיה 7 אינץ' הוא זכוכית ולא חומר פלסטי כלשהו. עמיד בפני שריטות, לא דוהה או מגיב עם חומרי ניקוי ופשוט נראה ומרגיש – פרימיום.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - מצלמת חניה שניה - על מראת הצד - היא תוספת נחמדה ומועילה מאד. צילום: סובארו
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – מצלמת חניה שניה – על מראת הצד – היא תוספת נחמדה ומועילה מאד. צילום: סובארו

עוד בצד הטכנולוגי נציין את מערכות הניטור לשטח המת וסייען המתריע על רכב בתנועה צולבת בנסיעה לאחור. יש שתי מצלמות חניה – אחת מרכזית ועוד אחת המקרינה את תמונת שפת המדרכה. בלב ה-DNA של סובארו תמיד עמדה חווית הנסיעה וגם כאן בדור 2018 יש את הטכנולוגיה שבזכותה תוכל להפיק יותר מהרכב שלך. למשל X-MODE שמודיעה למערכות הניהול של הרכב כי הנה אנחנו עכשיו בשטח ואפשר לנצל עד תום את היכולות של בקרת המשיכה והדיפרנציאלים הייחודיים כדי להתגבר על סוגי שטח שונים. ויש גם Si-Drive שמשנה את מפות ניהול המנוע ותיבת ההילוכים ומאפשרת נהיגת כביש הרבה – אבל הרבה יותר נמרצת.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - חלון שמש ענקי הוא אחד הפיצ'רים שהכי אהבנו בפורסטר SX. גם בחורף. צילום: סובארו
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – חלון שמש ענקי הוא אחד הפיצ'רים שהכי אהבנו בפורסטר SX. גם בחורף. צילום: סובארו

נהיגה משולבת

היעד של הנסיעה הייתה באר. לא סתם באר אלא באר שנמצאת בלב הנגב המערבי – לא רחוק מערוץ נחל הבשור – והדרך היא שילוב של כבישים מהירים, כבישים צדדיים וגם נהיגה בשטח שרובו חולי וטובעני. הפורסטר נותן פתרון מצויין לדרכים השבורות שבתוך הערים. אותם תכונות אשר הופכות אותו לרכב שטח מצויין – קרי מהלך מתלים ארוך, שיכוך מדוייק ומרווח גחון גדול – עוזרים לו לטפל אפילו בקטעים השבורים ביותר של כפר קאסם דרכו עברנו בקיצור של WAZE כדי לעקוף את הסתימה בכבישים הראשיים.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

על הכביש המהיר מאפשרת תיבת ההילוכים הרציפה לשייט בקצב מהיר ועל סל"ד נמוך יחסית וחסכוני בדלק. מכוניות המצוידות במנועי טורבו יצרכו דלק רב בנהיגה נמרצת – אלא שכאן היתרון של המנוע האטמוספרי בא לידי ביטוי וצריכת הדלק המשולבת עמדה על כ-11 ק"מ/ל' ועם זמינות כוח וביצועים טובים.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

אף אחד לא באמת יודה בזה אבל אחת מנקודות החוזקה המסורתיות של סובארו היא המזגן שלה. וגם הפעם – עם בקרת אקלים מתקדמת – המזגן הצליח להפוך את הקבינה הנעימה של הפורסטר לקניידלע של שפיות בתוך המרק המעיק של מזג האוויר הישראלי באוגוסט. דיגדוג כפתור Si והאופי של המכונית מתחדד – העברת הכוח הופכת לאגרסיבית יותר ואתה רק מייחל לעוד פיתול בכביש כדי להינות עוד טיפה לפני שהכיף האמיתי מתחיל – בשטח.

• לא מאמינים לנו? תאמו עכשיו נסיעת מבחן על סובארו פורסטר החדש

השטח

בעולם של רכבי פנאי שרק "נראים כמו" סובארו פורסטר מספק את הסחורה מעל ומעבר. הגישה לאותה באר כללה נהיגה בשבילי חול, ודרכי עפר ואלו חלפו מתחת לגלגלים ללא דרמה כשמערכות בקרת המשיכה והעברת הכוח מספקות המון אחיזה ובטחון רב. היתרונות של מרכז הכובד הנמוך והעברת הכוח החכמה ניכרים בשטח במהירות הרבה יותר איטית מאשר בכביש. ולנהג זה משתקף כבטחון להגיע לכל מקום ללא חשש לתקיעה או נזק.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח

וזה החלק הפשוט של השטח – כשרציתי לחקור איזו הסתעפות לא מוכרת –  שני קוליסים עמומים המתרחקים לתוך החולות – השתמשתי ב-X-mode כדי להתגבר על החול העמוק וחריצי זרימה עמוקים אשר גרמו לגלגלים להתנופף באוויר. סיטואציה אשר הייתה גורמת לרכבי 4X4 רבים מבוכה ובוודאי תוקעת רכבי פנאי רבים שאין להם הנעה כפולה.

ואז – שסן צילומים סביב הבאר – פשיטה על גדר פיטאיה (לב הדרקון או ביצי דרקון ברוח משחקי הכס) עוד שתי פניות על דרך העפר המהירה ואז חזרה לכביש ולשיוט מהיר ונוח בחזרה לגותהם.

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. איפה זה? חפשו "באר רבובה". שלחו צילום של הרכב שלכם שם ואולי תזכו בפרס! צילום: שטח

סיכום

סובארו פורסטר הוא האולר השווצרי של רכבי הפנאי. בין מכונית משפחתית נוחה מרווחת ושימושית עם קונצים מדהימים כמו ידיות קיפול למושבים מתא המטען (הם המציאו את זה) לבין יכולת שאין שניה לה בקבוצה בשטח. זאת לצד תכונות בטיחות – מעצם התצורה הייחודית של הרכב – אשר הופכות אותו לדינאמית מאד בטוח. תוספת איבזור רב לגרסת XS ללא עליית מחיר עושה את העסקה לאטרקטיבית עוד יותר – גם בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית יפנית המיוצרת ביפן – קצת שכחנו איך זה מרגיש בתוך השטף הקוריאני ואנו ממליצים להגיע, לממש, ולחוות את סובארו פורסטר – פשוט כי הוא יכול לקחת אותך הרבה יותר רחוק.

תוכן מקודם

מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר SX החדש - יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח
מחפשים את הבאר בלב הנגב עם סובארו פורסטר XS החדש – יכולת משולבת נפלאה בכביש ובשטח לחבילה רבת יכולת. צילום: שטח


Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

12 comments

  1. לפי הכתבה, הכל פשוט מושלם ברכב הזה, רק יתרונות ללא שום חסרונות.
    לרגע חשבתי שמדובר בפרסומת.

  2. זו פרסומת !במציאות הרכב ע ג לה.מנוע חלשלוש גיר לא מתאים

  3. הפורסטר מאז בערך 2013 הוא רכב שנותן תמורה מעטה מאוד לכסף. יש במחיר שלו הרבה הרבה יותר טובים ממנו ובודאי גם במחירים נמוכים ממנו כולל פיצ׳רים מתקדמים שבפורסטר ובכלל הסובארו ישראל לא קיימים. הבדל מהותי בין מה שמביאים לכאן ובין הרכב שנמכר בארהב. תחפשו subaruusa ולא תאמינו.
    גילוי נאות: היה לי פורסטר 2011 מעולה והחלפתי אותו ב 2015 ומהר מאוד מכרתי אותו והפסקתי כסף כמובן. היום אני עם רכב שטח חלומי בחצי מחיר מהפורסטר

  4. מחיר מופרז ללא תמורה נאותה. רמת גימור נמוכה וזולה. ישנם מתחרים עדיפים בתמורה למחיר

  5. לנו יש פורסטר מ 2015. אין בשום רכב את ההרגשה המיוחדת ואיכות הנהיגה שלו. רכב פשוט מעולה . וכן , מי שמחפש רכב חסכוני שיקנה פיאט פהדה.

  6. אני כבר שנתיים עם סובארו פורסטר 2016, כרגע לפי ההצע בשוק אין רכב שאשקול להחליף בו את הסובארו שלי, נכון המנוע לא מהחזקים בשוק אבל אם ארצה רכב "לשרוף" את האספלט זה לבטח לא יהיה ג'יפון או רכב פנאי כזה. מבחינת נוחות הוא פשוט מדהים, אין קוראנית ואפילו ארופאית אשר מתקרבים לרמתנוחות הנסיעה שלא לדבר כל יכולות שטח. בקיצור, מומלץ מומלץ מומלץ

  7. אחלה רכב, מרכז שרות יבאן מעולה ומקצוען

  8. דייהטסו טריוס 2004 מוכן לעמוד איתן בשטח אבנים סלעים מים מכשולים מול פורסטר הכי חדיש

  9. רכב מצוין, פגם קטן, צריכת שמן מופרזת
    וחברה שמתנערת מאחריות

  10. מנוסה אמיתי

    פורסטר לא מיועד להיות חיית שטח וגם לא רכב מירוצים. זהו שילוב שפוי בין ג'יפון שמותאם לתנאי שטח או כביש מושלג לבין רכב משפחתי נוח בצורה חלומית. אני נוהג עליו בערך 30,000 קמ בשנה והגב שלי אומר תודה…

להגיב על שי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 3 =