שבת , 27 אפריל 2024
איוניק 6 במבחן הטעינה הוסיפה 160 ק"מ לטווח הנסיעה בפחות מ-7 דקות. צילום: יונדאי

הטוענת המהירה ביותר: יונדאי איוניק 6

גרסת ההנעה אחורית-מנוע יחיד של יונדאי איוניק 6 החשמלית התגלתה כרכב החשמלי הכי מהיר בטעינה בצפון אמריקה. כך עלה ממבחן חדש של מגזין הרכב המיועד למגזר המקצועי Edmunds.

יונדאי IONIQ 6 הגיעה לראש הטבלה מתוך 43 רכבים חשמליים פופולריים בארה"ב שהשתתפו באותו מבחן הטעינה. המבחן היה ניסוי חדש וקפדני שנועד להשוות את מהירויות הטעינה של EV ומכאן כמה זמן תעמדו בציפייה ליד עמדת הטעינה מסתכלים על הדשא הסינטטי צומח או גוללים בטיקטוק. פרופיל מבחן הטעינה נבנה בשיתוף עם חברת ייעוץ מובילה המתמחה בתחום טעינת רכבים חשמליים. הבדיקה מיישמת מידע מבדיקות שנעשו "בעולם האמיתי" ובנתונים אמפיריים כדי למדוד באיזו מהירות רכבים חשמליים יכולים להוסיף טווח נסיעה לסוללות בעת חיבור למטען DC אולטרה-מהיר.

גם יונדאי איוניק 5 הפופולארית התברגה בין עשרת הטוענות המהירות ביותר. צילום: יונדאי

• לתוצאות המלאות באתר EDMUNDS

"מבחן הטעינה של אדמונדס EV מאשר מחדש את החשיבות של שילוב טעינה מהירה עם רכב יעיל ביותר עבור חווית EV הטובה ביותר", אמר אליסטר וויבר, העורך הראשי של אדמונדס. "ה-IONIQ 6 קיבל ציון גבוה במבחן היעילות של אדמונדס EV וזה, בשילוב עם עוצמת הטעינה הממוצעת המרשימה שלו, הבטיח את המקום הראשון שלו ב-Edmunds EV Charging Test Leaderboard. במילים פשוטות, נהגי IONIQ 6 יבלו פחות זמן בחניה ליד מטען מאשר בכל רכב אחר".

יונדאי איוניק 6 התגלה כרכב החשמלי בעל הטעינה המהירה ביותר שנבדקה עד היום, המאפשרת לנהגים להגיע ליעדם במהירות ובקלות יותר. במבחן של אדמונדס, הרכב הוסיף 100 מייל (160 ק"מ) בזמן ממוצע של 6 דקות ו-54 שניות, כשהוא מצליח לקבל טעינה בעוצמה של 242 קו"ט. אף רכב חשמלי אחר שנבדק לא הצליח לשבור את מחסום 7 הדקות – אפילו לא דגמים של מותגים נחשבים כמו טסלה, פורשה ומרצדס-בנץ.

טבלת הדירוג מאתר אדמונדס

שלא במקרה 8 מתוך עשרת המכוניות החשמליות בעלות הטעינה המהירה ביותר משתמשות בארכיטקטורת 800 וולט (ולא 400 וולט כמו רוב היצרנים) בנוסף, 5 מתוך אותן עשרת המכוניות משתמשות בפלטפורמת E-GMP המצוינת של קבוצת יונדאי (המשמשת את דגמי איוניק 5, איוניק 6 ותופיע גם בדגמים עתידיים) אשר מוכיחה שוב את המובילות הטכנולוגית שלה בעולם הרכבים החשמליים.

עבורנו בישראל זמן שהיה קצר בעמדת טעינה הפך להיות נושא קריטי לדיון. בלא מעט עמדות טעינה אין מרחבים מוגנים ובעיתות לחימה כשבכל רגע עשויה להישמע אזעקה – על זמן החשיפה להיות קצר ככל האפשר. שילוב של עמדת טעינה אולטרה מהירה ופלטפורמה שיכולה למצות את היכולת המירבית שיש לעמדה לתת – הוא שילוב חיוני כדי להקטין את זמן החשיפה ככל האפשר.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

One comment

  1. אין כמו שיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 2 =